Skip to main content

Ik heb sinds kort de iTV app via Android tv. Ik heb een tv box die is aangesloten met kabel op het modem. Op de tv box heb ik de kpn app geïnstalleerd. Werkt allemaal prima behalve bij voetbal en schaatsen. Daar hapert het beeld. Bij apps zoals Videoland of Disney heb ik hier geen last van.

Hallo @Chris12345678 , als je met de ‘tv-box’ de tv-decoder van KPN bedoelt, daar kun je niets zelf op installeren, je kunt wèl wat op je eigen smart-tv installeren, maar de KPN-app op de smart-tv is van mindere kwaliteit dan rechtstreeks via de KPN tv-decoder kijken.

 


Ik heb sinds kort de iTV app via Android tv. Ik heb een tv box die is aangesloten met kabel op het modem. Op de tv box heb ik de kpn app geïnstalleerd. Werkt allemaal prima behalve bij voetbal en schaatsen. Daar hapert het beeld. Bij apps zoals Videoland of Disney heb ik hier geen last van.

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Je kan de KPN app niet op de KPN tv ontvanger installeren.

Is ook zinloos, want via de KPN tv ontvanger kan je perfect alle zenders zien.

Via de HDMI ingang waarop de KPN tv ontvanger is aangesloten.

 

Diseny+ app zit ook niet op de KPN tv decoder. 

 

Op de smart tv kan je wel de KPN tv app installeren.

Bedoel je dat?

 

P.S.

Het beeld van de KPN tv decoder is mooier. 

Ik kijk altijd Netflix en Disney+ via de app op de smart tv en tv kijk ik altijd via de KPN tv ontvanger. 


Beste Jan en Joop,

Dank voor jullie reacties. 
Voorheen gebruikte ik de kpn tv decoder. Werkte idd prima. Alleen was ik over Videoland Netflix apps minder tevreden. Daarom een tv/media box gekocht, met Android tv erop. (Nieuwste smart tv’s hebben dit in de tv zitten) Android tv werkt prima. Alleen de kpn iTV app werkt bij voetbal en schaatsen niet goed. 


De KPN-app is ook ontworpen voor een paar merken TV-toestellen, zie onderstaande link, en het zijn nog Bêta versies.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 

 

 


...en het zijn nog Bêta versies.

Dat zijn ze al zolang ze bestaan en waarschijnlijk zal dat ook nog geruime tijd zo blijven al is het alleen maar om als excuus te dienen als het niet werkt zoals het zou moeten werken.

Als een bêta maanden lang geen update krijgt dan moet je je afvragen of het nog een bêta zo mogen heten of dat het in de categorie "failures" terecht zou moeten komen.


De app werkt prima. Heb het idee dat artikel over een andere (oudere) app gaat. 
maar alleen bij sport heb ik haperingen 


@Chris12345678 zou je aan kunnen geven welke media box je gekocht hebt? Zou je ook willen kijken of je iets hebt aan het aanpassen van de Auto Motion Plus instellingen


Bram,

dank voor je reactie.

ik heb een Homatics box 4K met Android 10 mediaspeler. 
mijn tv is van Philips ± 4 jr oud. Omdat ik het smart tv gedeelte van de tv matig vond voor de media speler gegaan. Eigenlijk werkt alles prima op het haperen na. ik ga nog wel even door de tv instellingen of daar ook nog instellingen zijn die van invloed kunnen zijn. Oorzaak zal waars een combinatie van wat dingen zijn. 

 


@Chris12345678 ik heb wat onderzoek gedaan naar de Homatics box. Naast dat ik het een zeer tof stuk techniek vind, viel me wat op. Er wordt aangegeven dat het apparaat tot 60Hz weergeeft. Zou je eens kunnen kijken of je specifiek die instelling aan kan passen op je TV of de box? 


@Chris12345678 Wat versta je onder haperingen?

Zijn dat korte hickups waar je zo ongeveer de klok op gelijk kunt zetten of uiten zich die haperingen anders en zo ja, hoe dan?


@Bram_ 

Klopt ik kan kiezen tussen 50 en 59,9Hertz. En 1080/4K/1080p etc. 
 

@wjb 

haperingen bedoel ik meer als schokkerig beeld. Excuus voor onduidelijke omschrijving. App is super snel, zappen etc gaat perfect. Maar vooral bij voetbal valt op dat als de bal wat langer onderweg is dat dit wat schokkerig wordt weergegeven.

 

De tv is 65inch dus mogelijk dat het daardoor wat meer opvalt. De instellingen op de tv mbt natural Motion etc aanpassen heeft al iets positief verschil gegeven.


 

Maar vooral bij voetbal valt op dat als de bal wat langer onderweg is dat dit wat schokkerig wordt weergegeven.

Klopt het dat je dan bedoelt dat het scherm telkens heel eventjes stil staat?

Dus geen vervormingen?


Het is vooral dat het hele schokkerige bewegingen zijn ipv vloeiende overgangen.

Dat valt vooral op bij voetbal omdat er veel beweging is en je een bal door t beeld ziet gaan. Maar ook bij schaatsen. 
Er is wel continu beeld 


Helder.

Ik hoop dat @Bram_ hier iets mee kan richting development team.

Kies overigens voor 50Hz.


@Chris12345678 ik heb ondertussen contact met de juiste afdeling en ga het doorzetten. Zou je in je profiel nog een aantal dingen willen toevoegen? Ik heb specifiek het modelnummer van de Hometics box van je nodig. En de versie van de KPN iTV app die daarop geïnstalleerd is. Ook wil ik graag weten op welk merk en modelnummer TV je kijkt. Zou je als laatste een paar specifieke uitzendingen kunnen laten weten waar je dit ziet? Denk daarbij aan zender en tijd.

We gaan met die informatie kijken wat de precieze oorzaak is. Vanuit daar gaan we door om het goed op te lossen. 


Hi Bram,

ik merk verbetering. Mogelijk komt dit doordat ik een nieuwere versie van de app gebruik. Het is nog steeds niet van dezelfde kwaliteit als met de kpn tv ontvanger, maar niet meer zo dat het irriteert.

Dank voor je inspanningen…


@Chris12345678 Goed om te horen dat het al beter is! :relaxed: Het klopt dat de kwaliteit van de app het nu nog niet gaat redden ten opzichte van de tv-ontvanger. Maar het is niet zo dat een van de zenders echt moet achterlopen op de rest. Komt het haperen terug wil je dan alsnog je profiel invullen met alle relevante informatie? Dan zet ik het alsnog door.