Skip to main content

Sinds enige weken hebben we heel erg last van de tv die steeds vast blijft hangen. Tv is verbonden doormiddel van wifi.  Heeft altijd goed gewerkt zo een 8 maanden . Nu sinds januari 2021 werkt de app zeer slecht. App opnieuw geïnstalleerd,  kpn gebeld en met een medewerker diverse stappen door genomen . Niets hielp. Wel zag hij dat er heel erg veel mensen problemen hebben met itv en dat kpn bezig is met het verbeteren ervan. Wanneer is het probleem opgelost ? Hebben speciaal een abonnement afgesloten vanwege de itv optie en zelfs destijds LG tv's aangeschaft voor de app. 

 

Mvg Sven

Hi @superzuan, welkom op ons forum. Wat ontzettend vervelend dat je niet meer lekker via de Smart TV app tv kunt kijken. Krijg je een bepaalde foutmelding in beeld, of loopt het beeld vast? Je geeft aan dat de tv via wifi is verbonden met de Experia Box. Zou je eens kunnen controleren hoe de wifi verbinding is op de plek van de tv? Mocht de wifi-verbinding daar minder goed werken, dan kun je het beste de Wifi Manager doorlopen. Deze tool analyseert en verbetert de wifi. Allereerst zal hij een aantal metingen uitvoeren, om na te gaan hoe de situatie is, vervolgens zal hij deze proberen te verbeteren. Na deze verbeteringen zal hij nogmaals een aantal metingen uitvoeren. Als dan blijkt dat de wifi niet voldoende verbeterd is, dan zal hij vervolgstappen aanbieden, om de wifi alsnog te verbeteren.

 


Dit heeft helaas niets met de verbinding te maken . Hoop dat de app binnenkort verbeterd wordt.


 


Ligt niet aan verbinding zoals ik al zei . De app is gewoon slecht 


Kun je nog vertellen wat er precies gebeurt? Krijg je een foutmelding te zien of hapert het beeld? Mocht je een foutmelding krijgen, zou je dan hier dan een foto van mee kunnen sturen? Kun je ook aangeven welke tv je precies hebt? Zou je kunnen controleren of de tv voorzien is van de laatste software? 


Ik ervaar ook al maanden hetzelfde probleem dat de KPN Smart iTV app op mijn 2de tv (beste 4k smart-tv van 2021 uit de test van de consumentenbond) steeds vastloopt (om de paar minuten staat die minimasl 15 a 20 seconden stil) terwijl de verbinding met snelheid 200 MB/s goed is. Ik hoor ook van anderen veel klachten over de app. Ik hoop dat KPN spoedig de Smart iTV app verbeterd zodat doe weer bruikbaar is..


Ik ervaar ook een vergelijkbaar probleem maar dan in het buitenland. Ik probeer via de itv app tv te kijken via een mifi router maar dit werkt voor geen meter, beeld blijft continue hangen en geluid loopt door.

Schakel ik over naar de Ziggo go app dan werkt alles probleemloos, misschien toch maar overstappen naar Ziggo als kpn dit niet krijgt opgelost 


Sinds enige weken hebben we heel erg last van de tv die steeds vast blijft hangen. Tv is verbonden doormiddel van wifi.  Heeft altijd goed gewerkt zo een 8 maanden . Nu sinds januari 2021 werkt de app zeer slecht. App opnieuw geïnstalleerd,  kpn gebeld en met een medewerker diverse stappen door genomen . Niets hielp. Wel zag hij dat er heel erg veel mensen problemen hebben met itv en dat kpn bezig is met het verbeteren ervan. Wanneer is het probleem opgelost ? Hebben speciaal een abonnement afgesloten vanwege de itv optie en zelfs destijds LG tv's aangeschaft voor de app. 

 

Mvg Sven

Als de app blijft hangen kan het bij Samsung opgelost worden door de TV te resetten; aan/uit knop ingedrukt houden tot TV opnieuw opstart. Ik denk dat dit bij anders merk TV’s ook zo werkt.