Skip to main content

Sinds kort al 3x een errorcode op mijn itv.

Errorcode: -21(net::ERR_NETWORK_CHANGED)

Wat betekent dit? Kan iemand mij helpen?

Ik kan deze error namelijk alleen maar verhelpen als ik mijn hele tv opnieuw installeer wat niet de bedoeling moeten zijn. De kpn app verwijderen kan ik wel maar loopt dan ook vast bij het opnieuw installeren van de kpn app. Is dit misschien makkelijker op te lossen?

Hi @JvanZijl! Dat klinkt inderdaad niet als leuk TV kijken. Zou je aan kunnen geven of het probleem voorkomt als je kijkt via de tv-ontvanger of alleen via de app op TV? Mocht het alleen via de app voorkomen zou je dan eens kunnen kijken of op dat moment eventuele andere smart-tv apps nog wel werken? Mocht het alleen voorkomen via de tv-ontvanger zou je die dan eens stroomloos kunnen maken als het voorkomt en zien of de melding nog op de TV voorkomt? Ik hoor het graag van je! :relaxed:


Hi Bram,

Het gebeurd via de TV-app. Andere tv apps werken nog prima.

het is al 3x gebeurd op mijn samsung frame. overigens op mijn samsung tv in de woonkamer nog geen problemen gehad naast dat de tv app soms wat langzaam is, maar daar ga ik nu niet verder op in. Het lijkt wel of de app op mijn samsung frame denkt dat de url van de kpn app is veranderd en daarom niet meer te vinden is.
om dit op te lossen moet ik helaas heel mijn tv resetten en alles weer opnieuw installeren. in dit geval ging het nu een weekje goed voordat ik de melding weer kreeg.


@JvanZijl zou je de volgende keer dat het voorkomt eens kunnen proberen niet de app opnieuw te installeren maar alleen de cache te legen en te zien of dat verschil maakt? Mocht dat niet helpen zou ik je ook nog willen vragen of het verschil maakt als je de TV aansluit op een internetkabel in plaats van de wifi. Uiteraard is dat dan alleen om te testen of het verschil maakt. 


ik heb het probleem nog niet opgelost dus ik kan het sowieso proberen.
mijn tv zit ook op een internetkabel.

wordt vervolgt


Dit is de regel dat onder de error code verschijnt...

Kan de pagina niet laden smarttv.tv/kpn.com is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of naar een nieuwe url verplaatst.

Ook kan ik mijn device care (apparaat ondersteuning) niet aanklikken. Deze is niet opgelicht en dus niet aanklikbaar

 

 


heel gek maar opeens deed de apparaat ondersteuning het weer op de tv.
het doorzoeken van fouten door de tv zelf loste het probleem nog niet op.
maar als ik de cache verwijderde van de kpn app was het wel opgelost. dit is in ieder geval een stuk makkelijker als de tv resetten.

 

bedankt voor de tip.


Zou je aan kunnen geven hoe het netwerk in elkaar steekt? Welk modem je hebt en welke apparaten zich nog meer in het netwerk bevinden. Met daarbij extra aandacht voor bijvoorbeeld andere routers of iets dergelijks en of tussen de TV en het modem naast een kabel nog andere apparatuur zit. Ik ga met je meekijken en op onderzoek uit. Wat ik wel wil aangeven is dat we niet een oplossingsgarantie hebben voor problemen met de ingebouwde app op de TV. Dit omdat er factoren zijn buiten onze invloedssfeer. Houdt ons niet tegen om goed de best te doen en te zien of we het toch kunnen oplossen natuurlijk! :relaxed:


Wij hadden hetzelfde probleem (ERR_NETWORK_CHANGED). Stroom van de Samsung TV uit- en ingeschakeld en probleem opgelost!