Skip to main content

Ik zie dat Viaplay via de kpn beschikbaar komt, maar ik zie  alleen aankondigingen via een smart TV of extra box van Apple/Google.

Komt deze niet via de gewone KPN box beschikbaar zoals Ziggo sport?

 

Beste @Jan vK,

Hoe kan ik Viaplay kijken vanaf maart?

 

Viaplay kun je straks kijken via smart TV's, iOS en Android smartphones en tablets, Chromecast en Apple TV, en PC en Mac. Het is vanaf maart nog niet mogelijk om Viaplay ook via de KPN tv-ontvanger te kunnen kijken. Mochten hier ontwikkelingen in zijn, dan laten we het uiteraard weten. Meer info over ViaPlay, klik hieronder:

 


Beste @Jan vK   Zie hier en hier. Via de eerste die ik vermeld, vind je echt alle informatie die je nodig hebt. 

Daar kan je alles vinden.

De app komt wel op de KPN tv decoder, maar niet in maart (als ik het goed heb begrepen).

Maar op de smart tv (als deze niet voor 2016 is) kan je de app downloaden en via de app op de tv kijken.

 

P.S.

Ik kijk Netflix en Disney+ altijd via de app op de tv.

Nooit problemen.

Netflix al meer dan 8 jaar nu. 


Helaas mijn TV is te oud, dus zal een nieuwe moeten aanschaffen of via de PC gaan kijken.

Waarom dan Viaplay via KPN wordt aangeboden begrijp ik niet??


Helaas mijn TV is te oud, dus zal een nieuwe moeten aanschaffen of via de PC gaan kijken.

Chromecast werkt ook bij een oude TV. Als het ding maar een hdmi poort heeft.

Waarom dan Viaplay via KPN wordt aangeboden begrijp ik niet??

Waarom begrijpt u dat niet? KPN bied ook Spotify aan. En daar heeft KPN ook geen app voor.


Helaas mijn TV is te oud, dus zal een nieuwe moeten aanschaffen of via de PC gaan kijken.

Chromecast werkt ook bij een oude TV. Als het ding maar een hdmi poort heeft.

Waarom dan Viaplay via KPN wordt aangeboden begrijp ik niet??

Waarom begrijpt u dat niet? KPN bied ook Spotify aan. En daar heeft KPN ook geen app voor.

Spotify is muziek dan hoef je niet de hele tijd achter een klein scherm te zitten om muziek te luisteren. Viaplay is toch om na te kijken, dus zit je vaak achter een kleiner scherm op de pc e.d. ipv achter de TV.

Ik krijg de indruk dat we over enige tijd eigenlijk geen TV meer nodig hebben en alles kunnen zien via internet.


Ik krijg de indruk dat we over enige tijd eigenlijk geen TV meer nodig hebben en alles kunnen zien via internet.

@Ingrid3 die kant zal het wel op gaan, maar wanneer? Dat zal nog wel effe duren. Zoals ik kijk alleen maar On Demand niet eens meer lineaire. Behalve formule 1 en een keer voetbal, maar verder kijk ik reclamevrij en wanneer ik wil. 😉


KPN snijd zichzelf in de vingers zolang het niet als app of als kanaal word aangeboden via de decoder, meeste mensen maken al gebruik van de zogenaamde entertainment korting, zolang dit korting is uitgegeven voor een ander dienst, geld dit dus niet voor Viaplay, echter mag je nu nog niet verwachten dat driekwart Nederland in bezit is van een 1 of 2 smart-tv's per huishouden, en notabene als je Viaplay rechtstreeks afsluit bij hun, dan zit de "zogenaamde korting" al in, het scheelt 50 euro rechtstreeks bij Viaplay zonder de korting bij KPN.

 

KPN zou een hele slimme zet doen om Viaplay via hun eigen decoder aan te bieden, hoe is hun probleem, echter is het wel mogelijk, heb je geen gezeik meer of je tv een smart-tv is en al dat soort onzin….


Ik denk juist dat het een ontwikkeling is die je de komende jaren steeds meer zal zien. Er komen steeds meer streamingsdiensten. Het is voor KPN een doodlopende weg om die allemaal op de ontvanger aan te bieden. Het kost veel te veel om de apps te ontwikkelen en steeds weer bij te houden. Niet alleen voor KPN, maar ook voor de streamingsdiensten zelf. Want die moeten daar ook ondersteuning voor leveren. 


Ik vroeg ook niet om alle streamingsdiensten aan te bieden, maar om de app beschikbaar te stellen via de decoder (vb. Netflix/Videoland...) waar afgelopen maanden giga reclame word gemaakt met aanbiedingen en reclame-stunts door KPN/Ziggo en door de aanbieder zelf, dat KPN dit nu verder in de doorontwikkeling heeft, had niemand durven dromen….maar goede hoop dat het er nog beter uit komt dan alleen “een appje”  op de decoder….


Die app van Viaplay komt heus wel op de TV ontvanger van KPN. 

Maar zoals vaker gezegd, zulke apps van streamingsdiensten moet je gewoon op je smart tv zetten, altijd beter dan via de decoder. 

Daarbij, heb je geen smart tv dan is het aanbieden van dergelijke apps een stukje service van KPN. 

Of je koopt iets van een chromecast als je nog geen smart tv kan of wil kopen. 


Die app van Viaplay komt heus wel op de TV ontvanger van KPN. 

Ik gebruik de Videoland app op de TV ontvanger, daar heb ik totaal geen problemen mee. Hopelijk gaat het met Viaplay ook zo. Maar dat zal nog niet gaan, want ik heb net voor 1 jaar bij Viaplay een abonnement afgesloten voor € 99,-


Die app van Viaplay komt heus wel op de TV ontvanger van KPN. 

Ik gebruik de Videoland app op de TV ontvanger, daar heb ik totaal geen problemen mee. Hopelijk gaat het met Viaplay ook zo. Maar dat zal nog niet gaan, want ik heb net voor 1 jaar bij Viaplay een abonnement afgesloten voor € 99,-

Dan heb je waarschijnlijk geen smart tv (?)

En hoe ga je Viaplay nu kijken dan? Chromecast of iets dergelijks neem ik aan?


Dan heb je waarschijnlijk geen smart tv (?)

En hoe ga je Viaplay nu kijken dan? Chromecast of iets dergelijks neem ik aan?

Zeker wel ik heb 3 samsung SmartTV’s, maar heb niet altijd zin om te switchen. :wink:

Netflix en NLZIET doe ik wel via de SmartTV’s. En straks Viaplay ook, maar het is maar net wat ik op dat moment makkelijker vind.


Hier hetzelfde verhaal, te oude tv en geen chromecast. Als ik dan toch de wedstrijd wil zien zal ik achter mijn pc moeten gaan zitten. en daar is KPN te duur voor aangezien ik ziggo afnam voor uitsluitend de F1, ik geef niks om andere sporten en zal bij deze overstappen naar F1tv die de helft kost van viaplay en na het eerste jaar nog duurder wordt. Helaas, ik had het liever op de tv gekeken via de box.


Zou het toch echt nodig vinden dat kpn een app plaats in de tv ontvanger 


Zou het toch echt nodig vinden dat kpn een app plaats in de tv ontvanger 

Helaas gaat dat nog niet komen, als er races zijn is er tijdelijk een lineair kanaal 225.


SORRY hoor maar jullie wisten al geruime tijd dat o.a F1 naar jullie zouden komen. Er zijn enorm veel klanten van ziggo naar kpn gegaan  vanwege F1. Nu moet ik extra kosten straks gaan maken om een dongel aan te schaffen om F1 op tv te kijken.. normaal was er op vrijdag  training   op zaterdag werd bepaald wie van poll start em zondag de race. Jullie gaan op zaterdag  en zondag  F1 uit zenden?


SORRY hoor maar jullie wisten al geruime tijd dat o.a F1 naar jullie zouden komen. Er zijn enorm veel klanten van ziggo naar kpn gegaan  vanwege F1. Nu moet ik extra kosten straks gaan maken om een dongel aan te schaffen om F1 op tv te kijken.. normaal was er op vrijdag  training   op zaterdag werd bepaald wie van poll start em zondag de race. Jullie gaan op zaterdag  en zondag  F1 uit zenden?

KPN gaat tijdelijk alleen Formule 1 uitzenden op lineair kanaal 225 op zaterdag en zondag.
En ViaPlay is onafhankelijke streamingdienst en is niet van KPN
KPN biedt alleen een abonnement aan voor de streamingdienst (dus factuur via KPN)


Hier hetzelfde verhaal, te oude tv en geen chromecast. Als ik dan toch de wedstrijd wil zien zal ik achter mijn pc moeten gaan zitten. en daar is KPN te duur voor aangezien ik ziggo afnam voor uitsluitend de F1, ik geef niks om andere sporten en zal bij deze overstappen naar F1tv die de helft kost van viaplay en na het eerste jaar nog duurder wordt. Helaas, ik had het liever op de tv gekeken via de box.

En hoe denk je F1TV pro te gaan kijken op je TV?

 


kpn adverteerd met aanbieding viaplay voor bestaande klanten. hierin wordt aangegeven dat dit o.a. is te bekijken op TV (smart). Nu heb ik een Philips smart tv, echter geen app. van KPN. ook op itv geen app. van viaplay te bekennen. Dus geen viaplay op de tv. Misleiding kpn.


kpn adverteerd met aanbieding viaplay voor bestaande klanten. hierin wordt aangegeven dat dit o.a. is te bekijken op TV (smart). Nu heb ik een Philips smart tv, echter geen app. van KPN. ook op itv geen app. van viaplay te bekennen. Dus geen viaplay op de tv. Misleiding kpn.

Viaplay zit ook gewoon op kanaal 225. Je kunt ook Viaplay casten naar je tv vanaf laptop of gsm.

 


Even een tip als je viaplay wil activeren.

Het lukte mij 1 dag niet dit deed ik via de wife telefoon. Het is nu wel gelukt  dit deed ik op een vaste bekabelde verbinding.

Ik denk dat de wifi manier niet lukt probeer een vaste lijn.

 

Groet Henrik Storm

 


Ik heb Viaplay aangeschaft bij kpn,  ik vind het erge omslachtig  ik moet nu mijn Ipad afspelen en dan streamen naar Apple. Tv   Zodat ik op mijn tv kan kijken. Ik heb wel apps van Netflix, YouTube,en andere apps, maar kan er geen app van Viaplay vinden of er opzetten.

Ik vind het dan ook dat kpn de Viaplay app op de decoder moet zetten, zodat ik niet eerst alle andere apparaten moet inschakelen of anders een speciaal kanaal nu kan je ook op zaterdag en zondag op 

kanaal 225 kijken  naar de autorace

Kpn doe er wat aan


Het is een klein kunstje om Viaplay op de decoder te zetten, YouTube,Netflix, Videoland enz

staat er toch ook op. Jullie doen hier veel abonnee’s van Kpn een enorm plezier mee. 

Ik heb een oudere tv, en ga echt niet voor Viaplay een nieuwe tv kopen.

Ik houd mijn abonnement tot augustus aan, en mocht het dan nog niet op de decoder staan dan stop ik er mee.

Dus Kpn zet Viaplay op de decoder jullie doen daar heel veel mensen een plezier mee


Waarom wel via de tv het abonnement afsluiten bij de pakketten maar niet rechtstreeks op de tv kijken