Skip to main content

Even een vraagje, hoe komt het dat op Marktplaats heel veel Arris Vip 5202 word aangeboden.

Neem aan dat je het apparaat via KPN in bruikleen hebt en dat het geen eigendom is.

En ten 2e kan je evt tot aankoop overgaan zonder dat het gevolgen heeft voor je abbo.

Mensen verhuizen, waarbij ze het abonnement stopzetten omdat ze op het nieuwe adres een andere provider nemen en het kastje word niet meer teruggestuurd.

Je hebt aan zo'n kastje niets als je het koopt. Want het abonnementnummer van de vorige gebruiker staat er dus in. En dat is stopgezet. Het kastje zal dienst weigeren.


Ff topic afstoffen, hahaha. 

Ik zie tegenwoordig ook veel van die Arris 5202 op Marktplaats die nieuw en ongebruikt zijn. Als je die dan zou kopen en aansluit, moeten ze het toch gewoon gaan doen?

P.S. voor de "heilige boontjes" onder ons: ik weet het, het mag niet, diefstal, heling, etc. 

I know. 


De vraag is, zou KPN deze activeren als jij je huidige opstuurt?


De vraag is, zou KPN deze activeren als jij je huidige opstuurt?

 Dat zou vraag 2 zijn in dit geval. 

🤔


Beste @Okitrooy,

Het beste advies wat ik je kan geven:

Koop nooit KPN tv ontvangers op Marktplaats, deze tv ontvangers zijn in bruikleen, en die idioten vragen er geld voor. Dus….. NOOIT DOEN!!! 😉


Ik zit zo eens te kijken op MP. Er zitten complete handelaren tussen. Wat erg.


Ik zit zo eens te kijken op MP. Er zitten complete handelaren tussen. Wat erg.

Het is inderdaad heel erg, ik wordt hier ook erg boos om! 😡 potver, ja mag eigenlijk niet vloeken. Want ik moet als Superuser bij het KPN forum het goede voorbeeld geven, maar iets wat je in bruikleen krijgt mag je niet verkopen! 😡


Goedenavond,  het zijn geen antwoorden op mijn vraag, zette het er nog bij dat ik dondersgoed weet dat het niet mag etc,  maar was benieuwd of het zou werken. Want kan mij voorstellen dat als je die dingen verkoopt op bijna handelswijze, je vervolgens wel héél erg veel achterom moet kijken naar boze "klanten".

Dat gezegd hebbende, ga ik er van uit dat het dus wel werkt. Mits ze nieuw en ongebruikt zijn. 

Nogmaals, het is voor mij alleen uit technische interesse te doen. 

Zal ze niet kopen, noch verkopen, noch aanmoedigen om dit te doen. 

Kortom, rustaaaaaaaagh in de reacties aub. 


Het lijkt me dat wanneer ze nieuw en ongebruikt zijn en de eigen abonnement gegevens worden ingegeven, ze het kunnen doen. Maar, of ze het blijven doen is natuurlijk de vraag. In een van de menu opties staat vermeld, hoeveel ontvangers er in gebruik zijn. Of die informatie van het thuisnetwerk wordt geplukt of uit de abonnement gegevens wordt opgehaald  is me niet helemaal duidelijk. 

Maar, afgezien daarvan: het verkopen van apparatuur dat geen eigendom is, zou niet moeten kunnen. Als het dan toch gebeurt is en de apparatuur via Marktplaats aangeboden wordt, is het dan de verantwoordelijkheid van Marktplaats die advertenties te verwijderen? 

Waarschijnlijk wordt door kpn in de klantdatabase niet (meer) bijgehouden, welke apparatuur aan wie wordt verstrekt. Als dat namelijk het geval zou zijn, dan is het na opzegging of wijziging niet al te ingewikkeld, niet teruggestuurde apparatuur op afstand onbruikbaar te maken. En dan loont het niet meer, de apparatuur ter verkoop aan te bieden.

 


Goedenavond,  het zijn geen antwoorden op mijn vraag, zette het er nog bij dat ik dondersgoed weet dat het niet mag etc,  maar was benieuwd of het zou werken. Want kan mij voorstellen dat als je die dingen verkoopt op bijna handelswijze, je vervolgens wel héél erg veel achterom moet kijken naar boze "klanten".

Dat gezegd hebbende, ga ik er van uit dat het dus wel werkt. Mits ze nieuw en ongebruikt zijn. 

Nogmaals, het is voor mij alleen uit technische interesse te doen. 

Zal ze niet kopen, noch verkopen, noch aanmoedigen om dit te doen. 

Kortom, rustaaaaaaaagh in de reacties aub. 

Oké kort antwoord: “Het gaat niet werken, KPN gaat ze niet activeren.” Want het oude abonnementsnummer is uit hun systeem.”


Ik heb ooit na een wissel een actieve ontvanger gehad op een andere naam. Na een telefoontje en een serienummer noemen werd de ontvanger gereset. De kans is groot als ik dus bel met een gekocht exemplaar van mp, dat hij geactiveerd kan worden. Ga het niet testen hoor. Helaas krijg ik geen 4k model maar ik ga niets illigaals doen.

 


@JanIvor 

Simpel gezecht werkt het gewoon 

Mits de ontvanger niet is aangemeld aan een abonnement nummer 

Maar of je het wil wat heb je er aan 

Ik heb 2x vip5202 gebruik er eigenlijk maar 1 

Maar heb het opnemen pakket dus eigenlijk die 2e vip5202 voor nop 

Veel kijk ik via de kpn Android tv app 

 

 


Dank u @Berteman voor duidelijke uitleg. 

Daar was het mij ook een beetje om te doen, leek mij ook niet héél erg moeilijk om dat in een database bij te houden wie, wat en waar je apparatuur is. En tuurlijk zal er dan nog genoeg "weg sijpelen" maar wellicht minder als nu het geval is. 

Maar goed, grof gezegd is dat KPN zijn pakkie an. 


@JanIvor

Simpel gezecht werkt het gewoon 

Mits de ontvanger niet is aangemeld aan een abonnement nummer 

Maar of je het wil wat heb je er aan 

Precies dat, ik hoef het niet en heb er niks aan. Was mij meer om de technische achtergronden te doen. Puur interesse. Maar dat is altijd een beetje "gevaarlijk'" als je daarover begint. Net als beginnen over Experia boxen die verkocht worden op MP.

Bedankt voor uw reactie. Fijne avond. 

 

 

 


Op ieder willekeurig moment kan er een check worden gedaan hoeveel TV ontvangers op een abonementsnummer actief zijn.

Indien dit er meer zijn dan waarop u nu administratief recht heeft kan hier een rectificatie op plaatst vinden. ( Datum van activatie staat erbij )

Hoevaak dit wordt gedaan is me onbekend maar het gebeurt....


ik stel voor dat kpn iets ontwikkeld dat klanten bijvoorbeeld voor een klein bedrag de nieuwste ontvanger kunnen krijgen

dat moet toch een keer kunnen onno 2022 als je bijvoorbeeld een bluetooth ab wil om de ontvanger uit het zicht te hebben

ik zal al 1000 euro neer leggen als op alle smart tvs hier in huis een app zit met 4k (uhd) voor alle zenders en zonder losse kastjes

of loop ik nu te hard van stapel ?

 


ik stel voor dat kpn iets ontwikkeld dat klanten bijvoorbeeld voor een klein bedrag de nieuwste ontvanger kunnen krijgen

dat moet toch een keer kunnen onno 2022 als je bijvoorbeeld een bluetooth ab wil om de ontvanger uit het zicht te hebben

ik zal al 1000 euro neer leggen als op alle smart tvs hier in huis een app zit met 4k (uhd) voor alle zenders en zonder losse kastjes

of loop ik nu te hard van stapel ?

 

Nee, ik heb al verschillende malen gevraagd om een oplossing voor een leuk bedrag. Ontwikkel een leuke android box maar dan met een skills in de stijl van KPN of een box (betaald) die meer specificaties heeft zodat het altijd soepel loopt. Het is nu een aanfluiting om Netflix of Videoland te openen.

 

Belangrijk is om die ontvanger weg te werken. Nu staat er steeds een kastdeur open. Kan geen 2.50 per maand betalen omdat ik maar 50 mbit heb. Als ik meer had gehad, had ik het truukje kunnen uithalen en had ik nu een 4k kastje gehad.

 


 

Op dit moment kun je een TV ontvanger die je via MarktPlaats koopt gewoon gebruiken, mits:

  1. Er nog geen account op de ontvanger staat, anders probeert de ontvanger op dat account in te loggen, en als dat account opgeruimd is dan gaat dit dus nooit werken.
  2. De ontvanger nog ondersteund wordt (met een 5202 absoluut het geval, maar er staan ook wel eens veel oudere ontvangers te koop die niet meer ondersteund worden)

 

En er is ook nog een derde eis(in geval van HMB2260,VIP2952 en vip1853):

Er moet een recente software versie opstaan,Als er bijvoorbeeld software van 2014 opstaat krijg je die nooit werkend.


Effe tussendoor, volgens mij moet je de TV ontvanger bij KPN zakelijk kopen, als het KPN dan een doorn in het oog is is volgen punt 1, verkoop ze niet meer en punt 2 verhoog de afkoopsom en ga ze ook actief heffen, zeker weten dat er niet veel meer op MP en andere verkoop kanalen komt.


Kennelijk is er ook geen systeem meer dat registreert, wie welke apparatuur in bruikleen heeft gekregen, of in het geval van zakelijke klanten, aangeschaft heeft. Als dat namelijk het geval zou zijn, dan zou via derden gekochte (of gekregen) apparatuur ook met een telefoontje naar de klantenservice niet geactiveerd kunnen worden: de klantenservicemedewerker zou dan in de klantgegevens kunnen zien, welke apparatuur (merk, type, serienummer of mac-adres) de klant in bruikleen heeft gekregen.

Overigens: niet alleen in TV-ontvangers wordt flink gehandeld: ook de modems zijn voor een paar tientjes te koop. Kennelijk loont het niet terugsturen van de bruikleen apparatuur dus.


Natuurlijk loont het, kpn stuurt een paar verzoeken en dan word het stil.

Kijk maar eens naar T-Mobile, actief afkoop beleid, zelfs vaak onterecht omdat het al retour is maar niet afgemeld, hoeveel zie daar van terug op MP, erg weinig tot niks.


Het valt mij op dat die Markplaats handelaren nog steeds actief zijn, actief met meerdere accounts. Bieden nu nieuwe, ongebruikte 7022 decoders aan, voorzien van KPN logo en in KPN dozen. Hoe komen zij aan deze grote hoeveelheden nieuwe decoders?

Snap niet dat KPN en Marktplaats dit toestaan. 


Het valt mij op dat die Markplaats handelaren nog steeds actief zijn, actief met meerdere accounts. Bieden nu nieuwe, ongebruikte 7022 decoders aan, voorzien van KPN logo en in KPN dozen. Hoe komen zij aan deze grote hoeveelheden nieuwe decoders?

Snap niet dat KPN en Marktplaats dit toestaan. 

Beste @j3roentje,

Je beter hierover een nieuwe topic voor aanmaken, je plaatst dit in een topic van 2 jaar geleden en beantwoord. 😉 Dan kan het zijn dat jou bericht niet gelezen wordt. Even de tekst (jou verhaal) kopiëren en dan plaatsen in jou nieuwe topic, en dan “onderwerp” KPN TV kiezen. 


Het valt mij op dat die Markplaats handelaren nog steeds actief zijn, actief met meerdere accounts. Bieden nu nieuwe, ongebruikte 7022 decoders aan, voorzien van KPN logo en in KPN dozen. Hoe komen zij aan deze grote hoeveelheden nieuwe decoders?

Snap niet dat KPN en Marktplaats dit toestaan. 

@j3roentje, ik ben bang dat je hier niet veel tegen kunt doen. De mensen die dit te koop zetten komen in de knoei op het moment dat de apparatuur terug moet. Uit nieuwsgierigheid, is het een bepaalde verkoper die meerdere ontvangers aanbiedt? Dat zou wel vreemd zijn namelijk. 


Het is inderdaad lastig om hier wat aan te doen. Het ligt er heel erg aan waar de ontvangers vandaan komen. We gaan binnenkort wel iets doen waardoor een deel van deze handel moeilijker gaat worden. Maar het valt te bezien of dat veel gaat schelen.


Reageer