Skip to main content

Even een vraagje, hoe komt het dat op Marktplaats heel veel Arris Vip 5202 word aangeboden.

Neem aan dat je het apparaat via KPN in bruikleen hebt en dat het geen eigendom is.

En ten 2e kan je evt tot aankoop overgaan zonder dat het gevolgen heeft voor je abbo.

Het valt mij op dat die Markplaats handelaren nog steeds actief zijn, actief met meerdere accounts. Bieden nu nieuwe, ongebruikte 7022 decoders aan, voorzien van KPN logo en in KPN dozen. Hoe komen zij aan deze grote hoeveelheden nieuwe decoders?

Snap niet dat KPN en Marktplaats dit toestaan. 

@j3roentje, Uit nieuwsgierigheid, is het een bepaalde verkoper die meerdere ontvangers aanbiedt? Dat zou wel vreemd zijn namelijk. 

Het zijn aanbieders op Marktplaats, die onder meerdere acounts al jaren nieuwe KPN producten aanbieden, waaronder dus ontvangers. Waar komen die partijen vandaan? Een week na de introductie stonden de eerste partijen al op Marktplaats. 


Het valt mij op dat die Markplaats handelaren nog steeds actief zijn, actief met meerdere accounts. Bieden nu nieuwe, ongebruikte 7022 decoders aan, voorzien van KPN logo en in KPN dozen. Hoe komen zij aan deze grote hoeveelheden nieuwe decoders?

Snap niet dat KPN en Marktplaats dit toestaan. 

@j3roentje, ik ben bang dat je hier niet veel tegen kunt doen. De mensen die dit te koop zetten komen in de knoei op het moment dat de apparatuur terug moet.

Ook dit is niet waar, zijn er ooit klanten geweest die een ontvanger terug moesten betalen? Een zielig verhaal ophangen dat deze per ongeluk is weg gegooid, kwijt is of zeggen dat deze wel retour is gegaan met de rest van de apparatuur is voldoende toch? 


Ik heb daar om eerlijk te zijn geen cijfers van. Maar daarom vroeg ik ook naar wat je precies hebt gezien op Marktplaats, als het 1 verkoper is die massaal ontvangers verkoopt ontvang ik hier graag een linkje van. Want dat is een heel ander verhaal dan wanneer iemand 1 ontvanger aanbiedt. 

Wat zou er overigens volgens jou moeten gebeuren? Individuele verkopers op Marktplaats opsporen is haast niet te doen, Marktplaats draagt niet zomaar gegevens over. En zelfs al zou Marktplaats dit doen, een anoniem account is zo aangemaakt. Dan zou je achter IP-adressen aan moeten gaan en dan via providers moeten achterhalen bij wie dit hoort. Zover ik weet hoort dat via een rechter te gaan. Kortom: niet te doen. 

Ik ben het wel met je eens dat het niet gewenst is. 


Ik heb vorige week nog naar een Experiabox v10 gekeken op marktplaats: keurig nieuw in de doos. Het kan haast niet anders dat KPN medewerkers gewoon met stapels apparatuur onder hun arm naar huis gaan.

Want sommige mensen bewaren inderdaad de verpakking ja. Maar dat zijn er toch wel heel weinig hoor. Je ziet zelfs het originele plastic er nog om zitten.

Voor 15 euro. Nog niet aangeschaft. Maar als het nog lang gaat duren, die firmware van de KPN Box waarbij het 2de telefoonnummer het gewoon weer doet, dan ga ik da misschien wel doen.


Het kan haast niet anders dat KPN medewerkers gewoon met stapels apparatuur onder hun arm naar huis gaan.

Dit zijn wel serieuze aantijgingen die je hier doet. Ik ben dan ook benieuwd of je er ook een onderbouwing voor hebt om deze aantijging te kunnen doen.  Het lijkt mij sterk dat kpn medewerkers met stapels apparatuur naar huis gaan. 


Het kan haast niet anders dat KPN medewerkers gewoon met stapels apparatuur onder hun arm naar huis gaan.

Dit zijn wel serieuze aantijgingen die je hier doet. Ik ben dan ook benieuwd of je er ook een onderbouwing voor hebt om deze aantijging te kunnen doen.  Het lijkt mij sterk dat kpn medewerkers met stapels apparatuur naar huis gaan. 

Dit kan ook onderweg gebeuren, bijvoorbeeld bij het bedrijf wat ons de apparatuur toestuurt. Stapels dat zal niet, want dan heeft KPN of hun verzend partner een serieus intern probleem.

 

Ik zie nu net toevallig deze die lijkt ongebruikt. En een behoorlijk prijsverschil ook deze met de bijzondere tekst niet aangemeld.

 

Nu is de DIW een Android box dus zal die het in theorie altijd moeten doen, neemt niet weg dat het een bruikleen product blijft.


Het kan haast niet anders dat KPN medewerkers gewoon met stapels apparatuur onder hun arm naar huis gaan.

Dit zijn wel serieuze aantijgingen die je hier doet. Ik ben dan ook benieuwd of je er ook een onderbouwing voor hebt om deze aantijging te kunnen doen.  Het lijkt mij sterk dat kpn medewerkers met stapels apparatuur naar huis gaan. 

Die onderbouwing staat toch ook in mijn reactie?

keurig nieuw in de doos.

...

Want sommige mensen bewaren inderdaad de verpakking ja. Maar dat zijn er toch wel heel weinig hoor. Je ziet zelfs het originele plastic er nog om zitten.

Hoe kom je anders aan Experiaboxen die nog nieuw in de verpakking zitten? En niet 1, maar gewoon een hele voorraad. Hoe kom je daar anders aan dan gewoon bij KPN vandaan?


-Verwijderd-

 


Die onderbouwing staat toch ook in mijn reactie?

keurig nieuw in de doos.

...

Want sommige mensen bewaren inderdaad de verpakking ja. Maar dat zijn er toch wel heel weinig hoor. Je ziet zelfs het originele plastic er nog om zitten.

Hoe kom je anders aan Experiaboxen die nog nieuw in de verpakking zitten? En niet 1, maar gewoon een hele voorraad. Hoe kom je daar anders aan dan gewoon bij KPN vandaan?

 

Maar dit bewijst nergens dat jouw beschuldiging onderbouwd is. Ik lees enkel aannames en om dan op basis hiervan kpn medewerkers te beschuldigen van diefstal. Tenzij je echt feiten hebt liggen wat jouw aanname aannemelijk maakt is dit niks meer dan mensen vals beschuldigen. 


De onderbouwing maakt het wel aannemelijk maar het is natuurlijk geen bewezen feit. We kunnen de postbezorgers die pakketjes 'kwijtraken' ook wel aan het rijtje toevoegen.

 

Zomaar zonder tekst en uitleg met een ' stapel' modems of anderszins de deur uitlopen is hopelijk toch niet mogelijk.

 

Los van de eventuele beschuldiging naar medewerkers duidt het ook op een ander probleem met voorraadbeheer en dergelijke.


KPN heeft toch vast een fraude team, neem aan dat KPN zelf toch ook graag wil weten waar die partijen, nieuwe KPN producten vandaan komen die op Marktplaats worden aangeboden?

Met de nummers op de producten moet dit toch te achterhalen zijn? Kopen jullie zelf wat nieuwe producten op marktplaats. 

Welke partijen, buiten KPN om, hebben toegang tot deze nieuwe producten? Gaat toch ergens iets goed mis al die jaren lang.

Als marktplaats weet dat de verkoop van deze producten strafbaar is kunnen ze deze advertenties toch gewoon onderscheppen en aanbieders blokkeren? 


Tuurlijk, kpn levert ontvangers uit op basis van serienummer. Maar de enige beveiliging die je kan inbouwen is een geactiveerde ontvanger opsturen, maar dat heeft ook weer de nodige issues bij bepaalde aansluitingen. 

KPN levert ontvangers vanuit het warehouse van Ceva Logistics, maar het lijkt mij erg sterk dat er producten '’verdwijnen'’ aangezien het allemaal branded bijna niet te gebruiken producten zijn. Buiten dat om zijn de meeste werknemers gewoon integer en zijn er vast voldoende controles. Maar het kan natuurlijk altijd zijn dat er een rotte appel tussen zit. 

Ik moet er zelf immers niet aan denken om z'n ding te kopen, want na een overstap o.i.d. zit je met 50 euro verlies. 

Ik denk dat het lastig is om degelijke producten uit te filteren, kpn heeft er wel goed aan gedaan de producten te stickeren met de tekst '’Apparatuur in bruikleen'’, hierdoor is makkelijker aan te tonen dat een ontvanger kopen aan heling onderhevig is. 


Ik moet er zelf immers niet aan denken om z'n ding te kopen, want na een overstap o.i.d. zit je met 50 euro verlies.

Mensen kopen zo hun extra ontvangers ipv daar maandelijks dik voor te moeten betalen.

En mensen willen graag de nieuwste apparatuur hebben, krijg je niet van KPN zelf.

Zolang KPN overal dik geld aan wil verdienen hou je deze handel in stand. Zorg gewoon dat extra ontvangers gratis zijn en doe niet moeilijk bij de mensen die graag de nieuwste apparatuur willen hebben. Een tevreden klant is ook goede reclame. Wees daarbij wel streng en consequent met boetes bij het niet terug sturen van oude apparatuur. 


Even los van het heling verhaal want ook dat is een serieuze beschuldiging. Punt is de aspirant kopers moeten beter worden beschermd tegen een aankoop waar ze niks aan hebben.

 

Het gebeurt logischerwijs niet maar in principe kan een via MP gekochte box gewoon worden geactiveerd als de koper dan ook de huur gaat betalen.


Tuurlijk, kpn levert ontvangers uit op basis van serienummer. Maar de enige beveiliging die je kan inbouwen is een geactiveerde ontvanger opsturen, maar dat heeft ook weer de nodige issues bij bepaalde aansluitingen. 

Dit deden we in het begin, maar dat leverde inderdaad problemen op. Soms kwam de verkeerde ontvanger bij de verkeerde gebruiker uit. Soms deed de ontvanger het niet en wilde de monteur deze vervangen, maar die ontvanger werkte dan weer niet voor die klant. Niet klant-vriendelijk.


Even los van het heling verhaal want ook dat is een serieuze beschuldiging. 

Maar ook waarheid. Het is een ontvreemding en doorverkoop van een product welke niet van jou is. Dat is heling. Dus een ontvanger ontnemen en doorverkopen welke niet van jou is. Dus dat kan prima @Galdor68 .


Even los van het heling verhaal want ook dat is een serieuze beschuldiging. 

Maar ook waarheid. Het is een ontvreemding en doorverkoop van een product welke niet van jou is. Dat is heling. Dus een ontvanger ontnemen en doorverkopen welke niet van jou is. Dus dat kan prima @Galdor68 .

Idd, dus kan KPN toch gewoon contact opnemen met Marktplaats, zorgen dat deze spullen uitgefilterd worden en niet meer geplaats kunnen worden en de aanbieders geblokkeerd worden?

De gratis ov kaartjes van het GVB zijn ook in grote getale op Marktplaats beland, mocht niet. GVB neemt contact op met Marktplaats en alle advertenties zijn reeds verwijderd. Zo moeilijk is het dus niet. 


Maar eigenlijk vraag ik mij wel af waarom wij ons hier zo druk om maken? Denk de ontvanger is eigendom van KPN en of zij er wel of niet naar handelen is niet zozeer iets waar wij invloed op hebben toch? Ik slaap er in ieder geval eigenlijk geen nacht slechter om 😉. 


Maar eigenlijk vraag ik mij wel af waarom wij ons hier zo druk om maken? Denk de ontvanger is eigendom van KPN en of zij er wel of niet naar handelen is niet zozeer iets waar wij invloed op hebben toch? Ik slaap er in ieder geval eigenlijk geen nacht slechter om 😉. 

Het is raar dat KPN dit blijkbaar goed blijft vinden en geen aandacht aan besteed, omdat dit al jaren speelt. Dat het ze niet interesseert dat er grote partijen zo illegaal verhandeld worden. 

Of vinden ze het eigenlijk wel fijn dat zoveel mensen op deze manier de nieuwste ontvangers gaan gebruiken? 

Ik snap het niet en vind het allemaal heel krom. Ten nadele van de goed betalende klant. 

 


Maar eigenlijk vraag ik mij wel af waarom wij ons hier zo druk om maken? Denk de ontvanger is eigendom van KPN en of zij er wel of niet naar handelen is niet zozeer iets waar wij invloed op hebben toch? Ik slaap er in ieder geval eigenlijk geen nacht slechter om 😉. 

Het is raar dat KPN dit blijkbaar goed blijft vinden en geen aandacht aan besteed, omdat dit al jaren speelt. Dat het ze niet interesseert dat er grote partijen zo illegaal verhandeld worden. 

Of vinden ze het eigenlijk wel fijn dat zoveel mensen op deze manier de nieuwste ontvangers gaan gebruiken? 

Ik snap het niet en vind het allemaal heel krom. Ten nadele van de goed betalende klant. 

 

 

Andere optie is de klant een boete geven als ze hem niet retour naar KPN sturen.

Maar wees eerlijk, dat is niet klantvriendelijk.

 

En als jij merkt dat iemand op jouw account inlogt, dan geef je dat aan KPN door en dan wordt de illegale ontvanger op afstand onklaar gemaakt door KPN.


Maar eigenlijk vraag ik mij wel af waarom wij ons hier zo druk om maken? Denk de ontvanger is eigendom van KPN en of zij er wel of niet naar handelen is niet zozeer iets waar wij invloed op hebben toch? Ik slaap er in ieder geval eigenlijk geen nacht slechter om 😉. 

Het is raar dat KPN dit blijkbaar goed blijft vinden en geen aandacht aan besteed, omdat dit al jaren speelt. Dat het ze niet interesseert dat er grote partijen zo illegaal verhandeld worden. 

Of vinden ze het eigenlijk wel fijn dat zoveel mensen op deze manier de nieuwste ontvangers gaan gebruiken? 

Ik snap het niet en vind het allemaal heel krom. Ten nadele van de goed betalende klant. 

 

 

Andere optie is de klant een boete geven als ze hem niet retour naar KPN sturen.

Maar wees eerlijk, dat is niet klantvriendelijk.

 

En als jij merkt dat iemand op jouw account inlogt, dan geef je dat aan KPN door en dan wordt de illegale ontvanger op afstand onklaar gemaakt door KPN.

De meeste aangeboden ontvangers zijn nieuw, ongebruikt in de doos. Partijen, die al jarenlang aangeboden worden door een aantal personen op marktplaats die gebruik maken van verschillende accounts. 

Een boete is een goed idee, maar zorg er dan zelf voor dat klanten gewoon kostenloos een nieuwe type ontvanger kan krijgen en een extra ontvanger moet gewoon gratis zijn. 


@j3roentje 

 

1ste ontvanger zit standaard in het tv pakket. 

Krijg je dus zonder extra kosten in bruikleen.

 

2de ontvanger is € 5,-- per maand, maar ook deze is in bruikleen.

Maar je krijgt dan wel gratis het opname pakket (los € 4,99 per maand) erbij.

 

Meer is mogelijk voor € 5,-- per stuk per maand (ook bruikleen).

Maar in dat geval kan je beter een Smart tv gebruiken met de KPN ITV app (kosteloos).

 

Wat betreft Markplaats, dat is een probleem voor / van KPN.


 

........

Of vinden ze het eigenlijk wel fijn dat zoveel mensen op deze manier de nieuwste ontvangers gaan gebruiken? 

........

 

Dat kan in principe niet. Want de ontvanger moet op het klant account worden geactiveerd. Voor de DIW ligt dat mogelijk anders het Android deel zou het gewoon moeten doen.

 

Op het forum van de Oranje provider lees je ook wel eens dit soort topics. Het blijft een probleem voor de providers, zeker als het klopt dat de herkomst niet bij klanten ligt. 

En de argeloze koper is ook slachtoffer want deze koopt doorgaans een kat in de zak.

 

Ps 5,00 per maand is pure huur geen bruikleen. 


 

........

Of vinden ze het eigenlijk wel fijn dat zoveel mensen op deze manier de nieuwste ontvangers gaan gebruiken? 

........

 

Dat kan in principe niet. Want de ontvanger moet op het klant account worden geactiveerd. Voor de DIW ligt dat mogelijk anders het Android deel zou het gewoon moeten doen.

 

Op het forum van de Oranje provider lees je ook wel eens dit soort topics. Het blijft een probleem voor de providers, zeker als het klopt dat de herkomst niet bij klanten ligt. 

En de argeloze koper is ook slachtoffer want deze koopt doorgaans een kat in de zak.

 

Ps 5,00 per maand is pure huur geen bruikleen. 

Je kan gewoon een nieuwe, ongebruikte ontvanger kopen op marktplaats en deze thuis activeren, zoveel als je maar wil. Zelfs de nieuwe DIW op je oude bestaande abonnement is mogelijk. Betaal je maar 1x 35 euro ipv elke maand 5 euro betalen.

Dus ik snap dat deze handel er is. 


@j3roentje Wat je zegt is echt onzin. Je kan niet zoveel als je maar wil activeren. Je hebt een beperking in je account en kan maximaal het aantal ontvangers activeren die je afneemt. Daarna zal er ook een systeem inzitten welke andere ontvangers automatisch gaat afmelden+ je gaat de melding krijgen dat je maximaal aantal ontvangers is geactiveerd en daardoor niks meer kunt. 

Daarnaast is het verkopen en kopen van een ontvanger welke is ontvreemd gewoon strafbaar. KPN kan ook ontvangers welke op de korrel staan onbruikbaar maken.


Reageer