Skip to main content

Even een vraagje, hoe komt het dat op Marktplaats heel veel Arris Vip 5202 word aangeboden.

Neem aan dat je het apparaat via KPN in bruikleen hebt en dat het geen eigendom is.

En ten 2e kan je evt tot aankoop overgaan zonder dat het gevolgen heeft voor je abbo.

 

........

Of vinden ze het eigenlijk wel fijn dat zoveel mensen op deze manier de nieuwste ontvangers gaan gebruiken? 

........

 

 

Je kan gewoon een nieuwe, ongebruikte ontvanger kopen op marktplaats en deze thuis activeren, zoveel als je maar wil. Zelfs de nieuwe DIW op je oude bestaande abonnement is mogelijk. Betaal je maar 1x 35 euro ipv elke maand 5 euro betalen.

Dus ik snap dat deze handel er is. 

Dan doet Ziggo iets beter want die zijn simpelweg niet bruikbaar. Ik weet niet beter of dit is met de KPN ontvangers hetzelfde. En je kan er hoe dan ook hooguit 4 extra activeren. Het KPN systeem zal toch zo inelkaar zitten dat niet officieel gehuurde boxen worden herkend.


@j3roentje Wat je zegt is echt onzin. Je kan niet zoveel als je maar wil activeren. Je hebt een beperking in je account en kan maximaal het aantal ontvangers activeren die je afneemt. Daarna zal er ook een systeem inzitten welke andere ontvangers automatisch gaat afmelden+ je gaat de melding krijgen dat je maximaal aantal ontvangers is geactiveerd en daardoor niks meer kunt. 

Daarnaast is het verkopen en kopen van een ontvanger welke is ontvreemd gewoon strafbaar. KPN kan ook ontvangers welke op de korrel staan onbruikbaar maken.

Er zijn mensen hier die toegeven of gewoon vertellen dat ze gewoon 2,3 of 4 extra ontvangers op Marktplaats gekocht hebben en dat deze allemaal gewoon werken. Werkt het systeem dan wel goed? 


@j3roentje Wat je zegt is echt onzin. Je kan niet zoveel als je maar wil activeren. Je hebt een beperking in je account en kan maximaal het aantal ontvangers activeren die je afneemt. Daarna zal er ook een systeem inzitten welke andere ontvangers automatisch gaat afmelden+ je gaat de melding krijgen dat je maximaal aantal ontvangers is geactiveerd en daardoor niks meer kunt. 

Daarnaast is het verkopen en kopen van een ontvanger welke is ontvreemd gewoon strafbaar. KPN kan ook ontvangers welke op de korrel staan onbruikbaar maken.

Er zijn mensen hier die toegeven of gewoon vertellen dat ze gewoon 2,3 of 4 extra ontvangers op Marktplaats gekocht hebben en dat deze allemaal gewoon werken. Werkt het systeem dan wel goed? 

Maar dat kan echt gewoon niet, ik wissel regelmatig van tv ontvanger en dan moet ik eerst mijn oude verwijderen uit het KPN systeem anders krijg ik foutmeldingen en lukt het niet. 


Er zijn mensen hier die toegeven of gewoon vertellen dat ze gewoon 2,3 of 4 extra ontvangers op Marktplaats gekocht hebben en dat deze allemaal gewoon werken. Werkt het systeem dan wel goed? 

Maar dat kan echt gewoon niet, ik wissel regelmatig van tv ontvanger en dan moet ik eerst mijn oude verwijderen uit het KPN systeem anders krijg ik foutmeldingen en lukt het niet. 

 

Het systeem werkt, maar het is niet zo precies. Op dit moment is het niet zo dat er per abonnement een ontvanger-limiet is wat gelijk is aan het aantal ontvangers waar je voor betaald. De limiet is gebaseerd op je bandbreedte. Dus het is een technisch limiet, niet een commercieel limiet. Als jij glasvezel hebt, kan het zo maar zijn dat je 10 ontvangers kan aansluiten.


Als jij glasvezel hebt, kan het zo maar zijn dat je 10 ontvangers kan aansluiten.

En... zie je daar wat van terug op de factuur? 


Als jij glasvezel hebt, kan het zo maar zijn dat je 10 ontvangers kan aansluiten.

En... zie je daar wat van terug op de factuur? 

Van wat? Dat je ontvangers kan aansluiten? Of van ontvangers die je daadwerkelijk hebt aangesloten?


Maar ergens maakt deze discussie niet zoveel uit toch? De enige legale manier om aan ontvangers te komen is deze netjes bij kpn te huren. Denk niet dat we moeten gaan uitpluizen in hoeverre je illegaal verkregen ontvangers kan activeren. 


Maar ergens maakt deze discussie niet zoveel uit toch? De enige legale manier om aan ontvangers te komen is deze netjes bij kpn te huren. Denk niet dat we moeten gaan uitpluizen in hoeverre je illegaal verkregen ontvangers kan activeren. 

Denk het toch echt niet. Een Arris 5202 wordt niet alleen door KPN gebruikt. De vraag is alleen of je een niet via KPN verkregen Arris 5202 op het KPN netwerk kan gebruiken.  

 

 

 


Maar ergens maakt deze discussie niet zoveel uit toch? De enige legale manier om aan ontvangers te komen is deze netjes bij kpn te huren. Denk niet dat we moeten gaan uitpluizen in hoeverre je illegaal verkregen ontvangers kan activeren. 

Denk het toch echt niet. Een Arris 5202 wordt niet alleen door KPN gebruikt. De vraag is alleen of je een niet via KPN verkregen Arris op het KPN netwerk gebruiken.  

 

Je kunt een niet-KPN Arris 5202 niet gebruiken voor de KPN iTV dienst. Dat kan ik je met zekerheid zeggen.


Maar ergens maakt deze discussie niet zoveel uit toch? De enige legale manier om aan ontvangers te komen is deze netjes bij kpn te huren. Denk niet dat we moeten gaan uitpluizen in hoeverre je illegaal verkregen ontvangers kan activeren. 

Denk het toch echt niet. Een Arris 5202 wordt niet alleen door KPN gebruikt. De vraag is alleen of je een niet via KPN verkregen Arris 5202 op het KPN netwerk kan gebruiken. 

 

Lees mijn tekst nog is @dommeke. Gewoon goed lezen 😉. Je huurt ontvangers bij KPN. Dan maakt de rest al niet meer uit. 


Een vip 5202 is er toch enkel in KPN uitvoering ofwel gemaakt in opdracht van de NV KPN. Of wordt met niet kpn bijvoorbeeld Budget thuis of Solcon bedoeld? Want uiteindelijk gebruiken beiden ook KPN-WBA.

 

 

Wat het aantal betreft met mijn 100/100 abo kan of mag ik totaal 6 ontvangers bestellen. Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling dat er standaard een maximum van 5 was.


Nee de VIP5202 is regulier te bestellen als grootafnemer via CommScope (uitgerust met Android TV of KreaTV).  Volgens mij is alleen de VIP2952 ooit speciaal voor kpn gemaakt, deze is ooit wel af te nemen geweest als 2853. 

Je kunt als kleinafnemer of consument nooit wat kopen bij CommScope. Dus er zal een NV zijn binnen KPN die deze ontvanger besteld heeft en in beheer. 


Nee de VIP5202 is regulier te bestellen als grootafnemer via CommScope (uitgerust met Android TV of KreaTV).  Volgens mij is alleen de VIP2952 ooit speciaal voor kpn gemaakt, deze is ooit wel af te nemen geweest als 2853. 

Je kunt als kleinafnemer of consument nooit wat kopen bij CommScope. Dus er zal een NV zijn binnen KPN die deze ontvanger besteld heeft en in beheer. 

Ok, maar de in Nederland via MP beschikbare modellen zullen via of in opdracht van de NV kpn zijn ingekocht. Dat zullen geen niet kpn boxen zijn. 

Telfort leverde ook de 2952 het enige verschil was zover ik weet de logo op de afstandsbediening.


Deze handel gaat nog steeds door op Marktplaats, er zijn verkopers met honderden/duizenden reviews, alleen maar mediaspelers, modems en wifi versterkers, allemaal nieuwe KPN producten. Ongebruikt, nieuw in KPN verpakking met KPN logo's op de apparatuur. 

Marktplaats verwijderd soms een advertentie maar 10 minuten later staat deze er gewoon weer op. Er worden geen accounts verwijderd of geblokkeerd. 

Hoe moeilijk is het voor KPN om een in contact te gaan met Marktplaats? Of heeft KPN voordeel bij deze handel? Ik snap het gewoon niet en niemand kan het uitleggen.

Marktplaats geeft geen duidelijk antwoord en ontwijkt bepaalde vragen. 


Deze handel gaat nog steeds door op Marktplaats, er zijn verkopers met honderden/duizenden reviews, alleen maar mediaspelers, modems en wifi versterkers, allemaal nieuwe KPN producten. Ongebruikt, nieuw in KPN verpakking met KPN logo's op de apparatuur. 

Marktplaats verwijderd soms een advertentie maar 10 minuten later staat deze er gewoon weer op. Er worden geen accounts verwijderd of geblokkeerd. 

Hoe moeilijk is het voor KPN om een in contact te gaan met Marktplaats? Of heeft KPN voordeel bij deze handel? Ik snap het gewoon niet en niemand kan het uitleggen.

Marktplaats geeft geen duidelijk antwoord en ontwijkt bepaalde vragen. 

Mag ik een paar linkjes naar deze verkopers die massaal KPN producten aanbieden? 

Hoe moeilijk is het voor KPN om een in contact te gaan met Marktplaats? Of heeft KPN voordeel bij deze handel? Ik snap het gewoon niet en niemand kan het uitleggen.

Marktplaats geeft geen duidelijk antwoord en ontwijkt bepaalde vragen. 

Dat gaat niet makkelijk, Marktplaats moet zich ook houden aan privacywetgeving en zal niet zomaar gegevens overhandigen. 


2 “oplossingen”

1 via politie / justitie, alleen zullen die wel geen zin  / capaciteit hebben

2 een KPN medewerker laten “kopen” en kiezen voor ophalen. Verkoper dan laten kiezen voor afgeven of aangifte wegens heling.


Deze handel gaat nog steeds door op Marktplaats, er zijn verkopers met honderden/duizenden reviews, alleen maar mediaspelers, modems en wifi versterkers, allemaal nieuwe KPN producten. Ongebruikt, nieuw in KPN verpakking met KPN logo's op de apparatuur. 

Marktplaats verwijderd soms een advertentie maar 10 minuten later staat deze er gewoon weer op. Er worden geen accounts verwijderd of geblokkeerd. 

Hoe moeilijk is het voor KPN om een in contact te gaan met Marktplaats? Of heeft KPN voordeel bij deze handel? Ik snap het gewoon niet en niemand kan het uitleggen.

Marktplaats geeft geen duidelijk antwoord en ontwijkt bepaalde vragen. 

Mag ik een paar linkjes naar deze verkopers die massaal KPN producten aanbieden? 

Hoe moeilijk is het voor KPN om een in contact te gaan met Marktplaats? Of heeft KPN voordeel bij deze handel? Ik snap het gewoon niet en niemand kan het uitleggen.

Marktplaats geeft geen duidelijk antwoord en ontwijkt bepaalde vragen. 

Dat gaat niet makkelijk, Marktplaats moet zich ook houden aan privacywetgeving en zal niet zomaar gegevens overhandigen. 

Zoek zelf eens op "kpn ontvanger", doe dit dan 's avonds want advertenties die overdag soms verwijderd worden staan er 's avonds vaak weer op. Marktplaats werkt niet 24/7 denk ik. Er wordt ook regelmatig veranderd van naam en/of woonplaats. Foto's en de achtergrond op de foto blijft vaak hetzelfde. Je moet deze handel eigenlijk wat langer volgen op Marktplaats. 

Marktplaats kan veel producten al uitfilteren en overtreders ook gewoon blokkeren of verwijderen.

Is Marktplaats wel op de hoogte van het feit dat deze producten eigendom zijn van jullie en dat verkoop er van verboden is? Heeft KPN weleens contact met Marktplaats? 


Zover ik weet is dit heling en dat is strafbaar.

Zowel de verkoper als de koper zijn beide strafbaar. 


2 “oplossingen”

1 via politie / justitie, alleen zullen die wel geen zin  / capaciteit hebben

2 een KPN medewerker laten “kopen” en kiezen voor ophalen. Verkoper dan laten kiezen voor afgeven of aangifte wegens heling.

Sommige aanbieders hebben honderden recensies in de categorieën modems en mediaspelers. Niet elke koper laat een review achter dus de verkoopaantallen zullen nog hoger liggen.

KPN moet gaan achterhalen hoe deze grote aantallen nieuwe producten op Marktplaats belanden. 


Ik zie ze ook, maar ik zie niet zo snel iemand die tientallen of honderden KPN apparaten aanbiedt op zijn profiel. Heb je anders een screenshot van zo'n profiel of profielen als je ze weer tegenkomt? 


Ik zie ze ook, maar ik zie niet zo snel iemand die tientallen of honderden KPN apparaten aanbiedt op zijn profiel. Heb je anders een screenshot van zo'n profiel of profielen als je ze weer tegenkomt? 

Het zijn personen die maanden lang één of twee advertenties hebben, continu dezelfde, maar daarmee wel honderden recensies op doen. 

 

Maar nu de discussie hier weer gaande is zijn de betreffende advertenties ineens weer verdwenen. 


Is KPN ondertussen al eens in contact geweest met Marktplaats? Of zijn bepaalde mensen/afdelingen bij KPN nog steeds niet op de hoogte van deze praktijken? 


Heb even op marktplaats gekeken en er staan er weer diverse op (24 actief + 6 gereserveerd).
Zal de links hier niet vermelden (heb ze wel even bewaard om te kijken of er iets aan word gedaan).

Deze tv ontvangers hadden anders door KPN na controle opnieuw aan klanten in bruikleen gegeven kunnen worden.

Zag ook één advertentie op marktplaats met 4 nieuwe TV+ ontvangers.


Ik wil niemand verdacht maken of zo. Maar ik verbaas mij al geruime tijd over de meldingen op dit forum van klanten die een of meer ontvangers zijn kwijtgeraakt, bijv bij een verhuizing. Of meldingen dat een adapter kwijt is. Ik vraag mij dan elke keer af: hoe, hoezo en waarom?!

Ik mag in elk geval hopen dat kpn zo'n kwijtgeraakte tv-ontvanger of adapter gewoon in rekening brengt bij de betreffende klant. Want gebeurt dat niet dan komen linksom of rechtsom de kosten bij andere klanten terecht.

Ik zou het in elk geval normaal vinden dat als ik een tv-ontvanger van kpn ben kwijtgeraakt, ik die ontvanger gewoon moet vergoeden.


Maar eigenlijk vraag ik mij wel af waarom wij ons hier zo druk om maken? Denk de ontvanger is eigendom van KPN en of zij er wel of niet naar handelen is niet zozeer iets waar wij invloed op hebben toch? Ik slaap er in ieder geval eigenlijk geen nacht slechter om 😉

Inderdaad, en in elk bedrijf wordt gestolen door personeel, óók bij KPN en logistieke partners. 

Zijn ze, als ze slim zijn, ook voor verzekerd. 

Triest dat het moet, maar feiten zijn feiten. 


Reageer