Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

  • 7 December 2023
  • 279 reacties
  • 17744 keer bekeken

Aangezien er een behoorlijk groep Nederlands een Apple TV mediadecoder in huis hebben staan, omdat het naadloos samenwerkt met de iPhone en andere apparaten van Apple, het zou daarom ook een goede zet zijn vanuit KPN, om de KPN TV App begin 2024 ook te lanceren voor de eigenaren van Apple TV.

Nu wordt voornamelijk de KPN TV App beschikbaar gemaakt voor decoders (waaronder ook de KPN+ TV Ontvanger), smartphones en televisies , die werken op Android besturingssysteem met daarin de Google Play Store.
Oké, de KPN TV App is wel beschikbaar voor de iPhone en iPad van Apple, maar de Apple TV mediadecoder wordt gewoon over het hoofd gezien lijkt wel.

Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, en bij Bol.com is het model met ethernet (128 GB geheugen) ook regelmatig uitverkocht.
Dus de groep van Apple TV gebruikers groeit nog steeds.

Weet 100% zeker dat KPN daar de (grote) Apple van enorm veel plezier mee doet!

 

 

Als de prijzen daardoor niet omhoog gaan vind ik het prima.


Ik vraag me dat al jaren af. Zou hét ideale apparaat zijn om alles op te bekijken. Nu al kijk ik alle streamingdiensten het liefst via onze AppleTV 4K. Kwaliteitsverschil (beeld, geluid en stream) met de KPN TV+ box is te groot. Bij de lancering van KPN TV+ heb ik heel even gedacht “misschien kan dan de AppleTV de deur uit….” maar dat gaat niet gebeuren!!

Ben benieuwd naar de reden waarom de TV app niet voor de AppleTV beschikbaar is/komt (of waarom dat zo lang moet duren).  


Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, ...

Hoe weet je dat, er worden immers geen verkoopcijfers bekend gemaakt?

Daarnaast ben ik benieuwd of je dan ook de verhouding weet tussen de verkoop op Black Friday van Apple TV's en de verkoop van apparaten die op Android TV of Google TV draaien.

Persoonlijk denk ik dat er vele malen meer Chromecast Google TVs en televisies met Android/Google TV over de toonbank zijn gegaan.


Als de prijzen daardoor niet omhoog gaan vind ik het prima.

 

Hoi @Joep1965 

De prijzen zullen hiervan niet omhoog gaan, aangezien de KPN TV app er allang is, maar (helaas) nog steeds niet beschikbaar is gekomen voor de Apple TV 4K mediabox.

Het gaat om deze app Joep: KPN TV App

Het gaat dus om een toevoeging van deze app, voor de gebruikers van Apple TV.


Michel.uit.Arnhem schreef:

De prijzen zullen hiervan niet omhoog gaan, aangezien de KPN TV app er allang is, maar (helaas) nog steeds niet beschikbaar is gekomen voor de Apple TV 4K mediabox.

Maar er is helemaal nog geen KPN TV app voor de Apple TV en aan de ontwikkeling daarvan hangt natuurlijk wel een prijskaartje. Hoe hoog dat prijskaartje is weet ik niet maar er moet natuurlijk wel voldoende dekking zijn.

Het is echt niet zo dat je de KPN TV app voor iPadOS zo even één op één overzet naar Apple TV, kijk maar naar het verschil tussen de KPN TV app voor Android en de KPN smart-TV app voor WebOS, Tizen en Android/Google TV. Als KPN met een TV app voor Apple TV komt dan zal deze meer overeenkomsten hebben met de smart-TV apps dan met de TV Apps voor telefoon en tablet.


Ik vraag me dat al jaren af. Zou hét ideale apparaat zijn om alles op te bekijken. Nu al kijk ik alle streamingdiensten het liefst via onze AppleTV 4K. Kwaliteitsverschil (beeld, geluid en stream) met de KPN TV+ box is te groot. Bij de lancering van KPN TV+ heb ik heel even gedacht “misschien kan dan de AppleTV de deur uit….” maar dat gaat niet gebeuren!!

Ben benieuwd naar de reden waarom de TV app niet voor de AppleTV beschikbaar is/komt (of waarom dat zo lang moet duren).  

 

Hoi @KarenenRobertenMees 

Er zit inderdaad een groot kwaliteitsverschil tussen de KPN+ TV ontvanger en de Apple TV 4K.
De beelden zijn loep zuiver en heel helder, en het menu van de Apple TV 4K werkt vele malen gemakkelijker (en is ook overzichtelijker) dan de KPN+ TV Ontvanger.

Ook wordt de internetsnelheid niet afgeknepen op 100 Mbit/s zoals op de KPN+ TV Ontvanger, maar kan de Apple TV 4K gewoon de snelheid tot 1 Gbit/s aan, al moet ik wel heel eerlijk zijn dat je die snelheid in de praktijk niet nodig hebt.

Nu ik het verschil qua kwaliteit zo duidelijk is geworden voor mij, ga ik niet meer terug naar een TV decoder van een provider, maar zal vanaf nu alles via mijn Apple TV 4K gaan lopen.

Maar omdat KPN nog steeds niet de KPN TV app heeft gelanceerd voor Apple TV 4K, ben ik voor alleen de televisie overgestapt naar NLZiet.
Maar het liefst had ik bij KPN gebleven met televisie, omdat het zenderpakket uitgebreider is.

Dus ik ben net zoals jouw erg benieuwd waarom KPN nog steeds niet de KPN TV app voor Apple TV 4K heeft gelanceerd.
Want KPN moet ook de Apple gebruikers tevreden houden, en zich dus niet alleen gaat focussen op Android alleen.


Met Black Friday zijn er weer veel Apple TV 4K mediadecoders over de toonbank gegaan, ...

Hoe weet je dat, er worden immers geen verkoopcijfers bekend gemaakt?

Daarnaast ben ik benieuwd of je dan ook de verhouding weet tussen de verkoop op Black Friday van Apple TV's en de verkoop van apparaten die op Android TV of Google TV draaien.

Persoonlijk denk ik dat er vele malen meer Chromecast Google TVs en televisies met Android/Google TV over de toonbank zijn gegaan.

 

Hoi @wjb 

Ik zit al méér dan 25 jaar in telecomland, zowel beroepsmatig als vrijwillig.
Hierdoor heb ik in de loop van de jaren een hecht netwerk kunnen opbouwen, die mij af en toe op de hoogte houden van de actualiteit, en waar ik ook hele goede gesprekken mee kan voeren.
En dankzij enkele van deze kennissen (die in de detailhandel werken), weet ik dus dat de Apple TV 4K zeer goed is verkocht tijdens de Black Friday week, ook omdat deze met een leuke Black Friday korting over de toonbank ging.

Maar omdat Android net iets groter is, liggen de verkoopcijfers daarvan iets hoger, maar niet zo heel veel hoger dan Apple.

Ik ben het absoluut mee je eens, dat er voor Apple TV 4K (tvOS) een andere app ontwikkeld moet worden, dan bijvoorbeeld voor de iPhone (iOS) en de iPad (iPadOS).
Je kunt zoals je zelf al zegt, de KPN TV app niet 1-op-1 overzetten van de iPad naar Apple TV.
Daarnaast geldt dit voor elk besturingssysteem afzonderlijk, en dat heb je ook mooi verwoord.

Maar omdat Apple TV nog steeds groeit, en in steeds meer huiskamers een plekje krijgt, kan KPN deze groep niet zomaar gaan uitsluiten, en ook voor tvOS een eigen KPN TV app gaan uitbrengen.


Hoi @wjb 

Even leuk om te melden!
Zodra KPN de KPN TV app voor Apple TV 4K (tvOS) heeft gelanceerd, en hij werkt goed.
Dan download ik hem vanuit de App Store op mijn Apple TV, en neem ik weer televisie af bij KPN, zodat ik alles weer onder één dak heb.
NLZiet is in principe een overbrugging voor mij, totdat KPN de TV app ook vrij geeft voor Apple TV gebruikers.
Want bij KPN krijg ik daar het Pluspakket er gratis bij, omdat ik KPN Combivoordeel ontvang, dit krijg ik niet bij NLZiet.

Vandaar dat ik dit nu serieus ter discussie stel op het forum, zodat KPN weet dat er ook genoeg gebruikers zijn van Apple TV, die ook graag de KPN TV app willen kunnen gebruiken.


Ik denk niet dat KPN echt wakker ligt van het aantal abonnees dat afscheid zal nemen van een TV abonnement bij KPN door het ontbreken van een TV app voor Apple TV.

Weet dat de beeldkwaliteit en functionaliteit van de smart-TV apps bewust lager gehouden worden dan via de TV ontvangers. KPN positioneert de smart-TV app ook niet voor niets als voor gebruik op een tweede televisie. Je kunt bij KPN ook geen TV abonnement afsluiten zonder daar minimaal één TV ontvanger bij af te nemen. Ik denk dat KPN ook gedetailleerde cijfers heeft van het aantal abonnees met een Android/Google TV danwel een voor de smart-TV app geschikte Samsung of LG televisie die ondanks dat toch gewoon een TV ontvanger blijven gebruiken. Ze zullen waarschijnlijk dus heel goed weten dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over het aantal weglopende abonnees door het ontbreken van een (goed werkende) smart'-TV app.

Persoonlijk hecht ik veel waarde aan beeldkwaliteit en dus neem ik geen genoegen met 6 à 7 Mbps unicast streams als ik ook de veel betere 14.2Mbps multicast streams kan ontvangen. En geloof me, ook de Apple TV zal, net als alle andere platforms voor de smart-TV app, van die 6 à 7 Mbps streams gebruik moeten maken.


Ik denk niet dat KPN echt wakker ligt van het aantal abonnees dat afscheid zal nemen van een TV abonnement bij KPN door het ontbreken van een TV app voor Apple TV.

Weet dat de beeldkwaliteit en functionaliteit van de smart-TV apps bewust lager gehouden worden dan via de TV ontvangers. KPN positioneert de smart-TV app ook niet voor niets als voor gebruik op een tweede televisie. Je kunt bij KPN ook geen TV abonnement afsluiten zonder daar minimaal één TV ontvanger bij af te nemen. Ik denk dat KPN ook gedetailleerde cijfers heeft van het aantal abonnees met een Android/Google TV danwel een voor de smart-TV app geschikte Samsung of LG televisie die ondanks dat toch gewoon een TV ontvanger blijven gebruiken en dat ze dus heel goed weten dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over het aantal weglopende abonnees door het ontbreken van een (goed werkende) smart'-TV app.

Persoonlijk hecht ik veel waarde aan beeldkwaliteit en dus neem ik geen genoegen met 6 à 7 Mbps unicast streams als ik ook de veel betere 14.2Mbps multicast streams kan ontvangen. En geloof me, ook de Apple TV zal, net als alle andere platforms voor de smart-TV app, van die 6 à 7 Mbps streams gebruik moeten maken.

 

Hoi @wjb 

Ik ben het met veel van je punten eens, dus dat moet jouw toch wel fijn in de oren klinken.

Dat KPN als bedrijf ervan gaat wakker liggen, als het aantal televisie abonnees omlaag gaat dankzij Apple TV, denk ik namelijk ook niet, ook omdat linear televisie kijken ook steeds minder gebruikt wordt.

Goed, dat je ook aangeeft, dat de streams via de KPN TV app lager zijn (6 a 7 Mbit/s) dan via de KPN+ TV Ontvanger, waarbij de eerste 10 zenders in het betere 14,2 Mbit/s worden doorgegeven.
Hoe de kwaliteit van de KPN TV app op een smart-TV is weet ik niet, maar zal zoals je zelf al zegt rond de 6 a 7 Mbit/s liggen.
Daarnaast zou Apple ook nog wel bepaalde voorwaarden stellen, voordat een app in hun App Store terecht komt.

NLZiet (eigendom van de NPO, RTL en Talpa) zend wel hoger uit qua stream, en zit rond de 12 Mbit/s, gemeten via mijn Fritz!Box 5590 tijdens het kijken naar NPO 1 en NPO 2.
Ik denk ook, dat de NPO, RTL, Talpa wel goede beeldkwaliteit moeten leveren aan hun abonnees via de NLZiet app, in verband met de concurrentie zoals KPN+ TV bijvoorbeeld.

Maar dit neemt nog steeds niet weg, dat KPN ook een KPN TV app kan uitbrengen voor de gebruikers van Apple TV, ook al is die groep wat minder groot dan die van Android gebruikers.


 


Hoe de kwaliteit van de KPN TV app op een smart-TV is weet ik niet, maar zal zoals je zelf al zegt rond de 6 a 7 Mbit/s liggen.

Ik heb de smart-TV app zowel op een Sony Android-TV als op een Chromecast Google TV staan en weet dus exact wat de beeldkwaliteit is. Die is prima voor gebruik op de slaapkamer of in een kinderkamer maar geen haar op mijn hoofd die het zal overwegen om in de woonkamer via die app televisie te gaan kijken, daarvoor is, naar mijn mening, de beeldkwaliteit en functionaliteit ver onder de maat.


Apple TV 4 K is gewoon de beste mediaspeler die er is.


Hoe de kwaliteit van de KPN TV app op een smart-TV is weet ik niet, maar zal zoals je zelf al zegt rond de 6 a 7 Mbit/s liggen.

Ik heb de smart-TV app zowel op een Sony Android-TV als op een Chromecast Google TV staan en weet dus exact wat de beeldkwaliteit is. Die is prima voor gebruik op de slaapkamer of in een kinderkamer maar geen haar op mijn hoofd die het zal overwegen om in de woonkamer via die app televisie te gaan kijken, daarvoor is, naar mijn mening, de beeldkwaliteit en functionaliteit ver onder de maat.

 

Hoi @wjb 

Hartelijk dank voor je antwoord, dan weet ik in elk geval dat ik de KPN TV app niet moet gaan gebruiken op mijn LG Oled Televisie, omdat de kwaliteit dan een stuk minder is.
Nu gebruik ik sowieso geen apps op mijn LG Oled, maar verloopt alles via mijn Apple TV 4K.

Wat misschien nog wel een idee zou kunnen zijn voor KPN, is om naast de KPN+ TV Ontvanger ook de Apple TV mediabox in de verhuur te doen, uiteraard zodra daar de KPN TV app voor beschikbaar komt.

KPN zou hem dan kunnen verhuren voor hetzelfde huurbedrag als voor een Fritz!Box, inclusief met KPN Service Plus voor 7,49,- euro per maand.
Dan hebben klanten van KPN ook de keuze, om ook te kunnen kiezen voor de Apple TV mediabox, maar dan wel voor een vast huurbedrag van (bijvoorbeeld) 7,49,- per maand.
De huidige KPN+ TV Ontvanger, blijft dan gewoon de tv-ontvanger die je gratis te leen krijgt bij het afsluiten van een televisie abonnement.

Een Belgische provider heeft ook de Apple TV in zijn assortiment om te kunnen huren, voor klanten die hem graag willen.
 


Apple TV 4 K is gewoon de beste mediaspeler die er is.

Hoi @Wewa 

Helemaal met je eens!!
Sinds ik hem in huis heb staan, komt er geen andere decoder er meer voor terug.

En daarom is het ook de hoogste tijd, dat KPN ook voor de Apple TV 4K mediabox de KPN TV app gaat lanceren, ook omdat deze groep van gebruikers nog steeds verder groeit, en dus nu buiten de boot vallen, terwijl de app wel beschikbaar is voor de iPhone en iPad.
Maar wie gaat er thuis nu kijken via een kleine scherm?
Als je een mooie televisie in je huiskamer hebt staan.


Apple TV 4 K is gewoon de beste mediaspeler die er is.

Dat vind jij, maar er zijn er velen die een andere mening toebedeeld zijn.

Bron

 

Bron


Apple TV 4 K is gewoon de beste mediaspeler die er is.

Dat vind jij, maar er zijn er velen die een andere mening toebedeeld zijn.

Bron

 

Bron

Flauwe discussie en niet te vergelijken; hoeveel van die “anderen” hebben AppleTV geprobeerd? Je kent de regel toch? “Eens een Apple, altijd een Apple”. 
Ik heb ruime ervaring als KlantExpert bij KPN, je wilt niet weten hoeveel spijtoptanten ik heb meegemaakt die van Apple naar Android gingen en op hangende pootjes weer terug wilden naar Apple


Michel.uit.Arnhem schreef:

De prijzen zullen hiervan niet omhoog gaan, aangezien de KPN TV app er allang is, maar (helaas) nog steeds niet beschikbaar is gekomen voor de Apple TV 4K mediabox.

Maar er is helemaal nog geen KPN TV app voor de Apple TV en aan de ontwikkeling daarvan hangt natuurlijk wel een prijskaartje. Hoe hoog dat prijskaartje is weet ik niet maar er moet natuurlijk wel voldoende dekking zijn.

Het is echt niet zo dat je de KPN TV app voor iPadOS zo even één op één overzet naar Apple TV, kijk maar naar het verschil tussen de KPN TV app voor Android en de KPN smart-TV app voor WebOS, Tizen en Android/Google TV. Als KPN met een TV app voor Apple TV komt dan zal deze meer overeenkomsten hebben met de smart-TV apps dan met de TV Apps voor telefoon en tablet.

Er is - volgens kpn - niets bekend over een iTV app voor de Apple TV, laat staan dat er dan bekend is, hoe die er dan gaat uitzien.


Hoe de kwaliteit van de KPN TV app op een smart-TV is weet ik niet, maar zal zoals je zelf al zegt rond de 6 a 7 Mbit/s liggen.

Ik heb de smart-TV app zowel op een Sony Android-TV als op een Chromecast Google TV staan en weet dus exact wat de beeldkwaliteit is. Die is prima voor gebruik op de slaapkamer of in een kinderkamer maar geen haar op mijn hoofd die het zal overwegen om in de woonkamer via die app televisie te gaan kijken, daarvoor is, naar mijn mening, de beeldkwaliteit en functionaliteit ver onder de maat.

 

Hoi @wjb 

Hartelijk dank voor je antwoord, dan weet ik in elk geval dat ik de KPN TV app niet moet gaan gebruiken op mijn LG Oled Televisie, omdat de kwaliteit dan een stuk minder is.
Nu gebruik ik sowieso geen apps op mijn LG Oled, maar verloopt alles via mijn Apple TV 4K.

Wat misschien nog wel een idee zou kunnen zijn voor KPN, is om naast de KPN+ TV Ontvanger ook de Apple TV mediabox in de verhuur te doen, uiteraard zodra daar de KPN TV app voor beschikbaar komt.

KPN zou hem dan kunnen verhuren voor hetzelfde huurbedrag als voor een Fritz!Box, inclusief met KPN Service Plus voor 7,49,- euro per maand.
Dan hebben klanten van KPN ook de keuze, om ook te kunnen kiezen voor de Apple TV mediabox, maar dan wel voor een vast huurbedrag van (bijvoorbeeld) 7,49,- per maand.
De huidige KPN+ TV Ontvanger, blijft dan gewoon de tv-ontvanger die je gratis te leen krijgt bij het afsluiten van een televisie abonnement.

Een Belgische provider heeft ook de Apple TV in zijn assortiment om te kunnen huren, voor klanten die hem graag willen.
 

Een Duitse ook.


Apple TV 4 K is gewoon de beste mediaspeler die er is.

Dat vind jij, maar er zijn er velen die een andere mening toebedeeld zijn.

Bron

 

Bron

 

Hoi @wjb 

 

Dat zal altijd zo blijven ben ik bang.
Je hebt een groep die Android TV / Google TV als beste beschouwen, en een groep die alleen maar voor de producten van Apple willen gaan, en dat juist de beste vinden.

In het rood gemarkeerde gedeelte, staat wel duidelijk dat het kijken van films en series een excellente beeldkwaliteit heeft op de Apple TV 4K, plus een zeer overzichtelijke interface.

De prijs van Apple TV 4K is uiteraard een flink stuk duurder, maar daar krijg je dan wel hoge kwaliteit voor terug.
Google Chromecast is daarom ook voor veel mensen een prima en goed alternatief, ook omdat de prijs hiervan een flink stuk lager ligt, in vergelijking met Apple TV.

Vandaar dat KPN beide groepen (Android en Apple) moet bedienen, door de KPN TV app voor beide systemen aan te bieden, en dus niet voor de één wel en de ander niet!
Dat is simpelweg ook niet eerlijk.

 


Michel.uit.Arnhem schreef:

Maar wie gaat er thuis nu kijken via een kleine scherm?
Als je een mooie televisie in je huiskamer hebt staan.

De kans is groot dat dat dan een LG, Philips, Samsung of Sony televisie is.

Bron

En dan is de kans dus ook wel heel erg groot dat de smart-TV app al beschikbaar is op de televisie zelf.

Ook dat maakt de urgentie voor de ontwikkeling van een smart-TV app voor Apple TV waarschijnlijk een stuk lager. Weet dat de smart-TV app voor Android TV ontwikkeld is voor de televisies van Sony en Philips. Dat deze app nu ook op apparaten zoals de Nvidia shield Pro, Nokia 8000/8010 en Chromecast Google TV beschikbaar is komt door het feit dat al de apparaten op Android/Google TV draaien, de app is niet specifiek voor die "media players" gebouwd. Je zou het "collateral damage" kunnen noemen.

 

Michel.uit.Arnhem schreef:

De prijs van Apple TV 4K is uiteraard een flink stuk duurder, maar daar krijg je dan wel hoge kwaliteit voor terug.

Dat zeg jij, maar is dat ook werkelijk zo?

Definieer "kwaliteit" en ook dan zal je zien dat iedereen daar zijn eigen aandachtspunten bij heeft.


Als de prijzen daardoor niet omhoog gaan vind ik het prima.

Stap je toch over naar Youfone of Budget 😂


Michel.uit.Arnhem schreef:

De prijzen zullen hiervan niet omhoog gaan, aangezien de KPN TV app er allang is, maar (helaas) nog steeds niet beschikbaar is gekomen voor de Apple TV 4K mediabox.

Maar er is helemaal nog geen KPN TV app voor de Apple TV en aan de ontwikkeling daarvan hangt natuurlijk wel een prijskaartje. Hoe hoog dat prijskaartje is weet ik niet maar er moet natuurlijk wel voldoende dekking zijn.

Het is echt niet zo dat je de KPN TV app voor iPadOS zo even één op één overzet naar Apple TV, kijk maar naar het verschil tussen de KPN TV app voor Android en de KPN smart-TV app voor WebOS, Tizen en Android/Google TV. Als KPN met een TV app voor Apple TV komt dan zal deze meer overeenkomsten hebben met de smart-TV apps dan met de TV Apps voor telefoon en tablet.

Er is - volgens kpn - niets bekend over een iTV app voor de Apple TV, laat staan dat er dan bekend is, hoe die er dan gaat uitzien.

 

Hoi @Berteman 

Volledig met je eens, kan daar niets anders aan toevoegen.
En vandaar dat ik het nu ook extra onder de aandacht van KPN wil brengen, zodat ze daarmee wat kunnen gaan doen, en KPN de Apple TV gebruiker niet zomaar links kunnen laten liggen.

Gelijke monniken, gelijke kappen!! is het spreekwoord.


Hoe de kwaliteit van de KPN TV app op een smart-TV is weet ik niet, maar zal zoals je zelf al zegt rond de 6 a 7 Mbit/s liggen.

Ik heb de smart-TV app zowel op een Sony Android-TV als op een Chromecast Google TV staan en weet dus exact wat de beeldkwaliteit is. Die is prima voor gebruik op de slaapkamer of in een kinderkamer maar geen haar op mijn hoofd die het zal overwegen om in de woonkamer via die app televisie te gaan kijken, daarvoor is, naar mijn mening, de beeldkwaliteit en functionaliteit ver onder de maat.

 

Hoi @wjb 

Hartelijk dank voor je antwoord, dan weet ik in elk geval dat ik de KPN TV app niet moet gaan gebruiken op mijn LG Oled Televisie, omdat de kwaliteit dan een stuk minder is.
Nu gebruik ik sowieso geen apps op mijn LG Oled, maar verloopt alles via mijn Apple TV 4K.

Wat misschien nog wel een idee zou kunnen zijn voor KPN, is om naast de KPN+ TV Ontvanger ook de Apple TV mediabox in de verhuur te doen, uiteraard zodra daar de KPN TV app voor beschikbaar komt.

KPN zou hem dan kunnen verhuren voor hetzelfde huurbedrag als voor een Fritz!Box, inclusief met KPN Service Plus voor 7,49,- euro per maand.
Dan hebben klanten van KPN ook de keuze, om ook te kunnen kiezen voor de Apple TV mediabox, maar dan wel voor een vast huurbedrag van (bijvoorbeeld) 7,49,- per maand.
De huidige KPN+ TV Ontvanger, blijft dan gewoon de tv-ontvanger die je gratis te leen krijgt bij het afsluiten van een televisie abonnement.

Een Belgische provider heeft ook de Apple TV in zijn assortiment om te kunnen huren, voor klanten die hem graag willen.
 

Een Duitse ook.

 

Hoi @Berteman 

Hartelijk dank voor deze informatie, want ik wist namelijk nog niet, dat ook een Duitse provider de Apple TV levert, waardoor er dus duidelijk vraag naar is,  óók in het buitenland.


Het is natuurlijk altijd goed bij kpn de Apple TV, of beter: het nog steeds ontbreken van een iTV app voor de Apple TV, onder de aandacht te brengen, @Michel.uit.Arnhem. Er zijn al de nodige topics aan gewijd. Waarschijnlijk zal zich een moderator melden dat de wens bij het ontwikkelteam en/of tv team bekend is maar er verder ‘nog niets bekend is’. Dat roept  dan de vraag op, wie of wat het ontwikkelteam en/of tv team nu tegenhoudt iets met die wens te gaan doen.

Ongetwijfeld zullen er kosten gemaakt moeten worden om een iTV app voor de Apple TV te ontwikkelen. De Apple haters en fanatieke Android Adepten zullen met allerlei non-argumenten komen om te proberen iedereen ervan te overtuigen dat er vooral géén iTV app voor de Apple TV ontwikkeld hoeft te worden en daar ook niet aan willen mee betalen. Daarbij vergeten ze te benoemen dat Apple gebruikers wél (en zonder morren) mee betalen aan de kosten voor Android en Smart TV apps. Is een kwestie van elkaar wat gunnen. Ik ben er vrijwel zeker van, dat het merendeel van de Apple gebruikers er geen moeite mee zou hebben, voor het downloaden van de iTV app uit de Appstore, te moeten betalen.

Ik begrijp dat een iTV app voor de Apple TV voor de Android liefhebbers niet hoeft, maar dat betekent dan nog niet, dat die er voor de Apple gebruikers dan maar niet hoeft te komen of erom mogen vragen.

Of Android beter is dan Apple of Apple beter dan Android? Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ieder zijn persoonlijke voorkeur en het doel van een topic over (het ontbreken) van de ‘App voor de Apple TV, lijkt me ook niet het juiste topic om daarover te discussiëren. Dat leidt alleen maar af van het onderwerp.

De Apple TV aanbieden als een premium product, net zoals de Fritz! is wellicht aan aardige aanvulling en een mooi verdienmodel voor kpn. Persoonlijk zou ik wel voelen voor een TV-only abonnement. Dus geen ontvangers meer maar app-only, via een Smart TV, Android device of de Apple TV. En is ook echt groen. Er hoeven geen tv-ontvangers te worden geproduceerd, de halve wereld worden overgevlogen en heen-en-weer te worden gestuurd.


Bertemans schreef:

Persoonlijk zou ik wel voelen voor een TV-only abonnement. Dus geen ontvangers meer maar app-only, via een Smart TV, Android device of de Apple TV. En is ook echt groen. Er hoeven geen tv-ontvangers te worden geproduceerd, de halve wereld worden overgevlogen en heen-en-weer te worden gestuurd.

Ik hoop echt dat je begrijpt dat unicast distributie ten koste gaat van de beeldkwaliteit of anders zal leiden tot een (aanzienlijke) stijging van de kosten voor de distributie van TV streams omdat dan de capaciteit van het netwerk en de servers behoorlijk uitgebreid zal moeten worden.

Ik ben dan ook absoluut geen voorstander van unicast distributie en dat is iets waar je wel naar toe zou gaan met een "app-only" abonnement. Nee, ik snap heel goed dat KPN bewust de beeldkwaliteit van unicast distributie (waar alle apps gebruik van maken) lager houdt en de smart-TV app positioneert als oplossing  voor een tweede televisie. KPN wil graag voorkomen dat live televisie kijken op de primaire televisie ook in unicast gebeurt en zal dus absoluut het gebruik van een TV ontvanger blijven promoten. Het zal mij ook niets verbazen als vroeg of laat de unicast optie op de TV+ Box niet meer beschikbaar zal zijn en dat de TV+ Box per definitie voor multicast zal kiezen als het thuisnetwerk dat ondersteunt.

Het gaat mij echt niet om het blokkeren van het ontwikkelen van een smart-TV App voor Apple TV maar realiseer je je wel dat er nog voor geen enkele andere mediabox een smart-TV app ontwikkeld is, ook niet voor de Nvidia Shield, Nokia 8000/8010 of Chromecast Google TV. Het feit dat de smart-TV app op die apparaten beschikbaar is is "collateral damage" en komt doordat die apparaten nu eenmaal op hetzelfde OS draaien als de Sony en Philips televisie waar die app voor ontwikkeld is.

 

Daarnaast zou ik graag willen waken voor het te gemakkelijk ophemelen van het gebruik van apps, wetende dat de geleverde beeldkwaliteit bij lineaire televisie daarbij echt achteruit zal gaan. Bij Odido lijkt die trend al ingezet, laten we alsjeblieft voorkomen dat KPN die trend ook volgt. Helaas riekt het daar wel naar immers KPN lijkt al te hebben aangegeven dat opnames van de Nederlandse publieke en commerciële zenders op de TV+ Box niet in de beste HD kwaliteit (14,2Mbps) maar alleen in de gewone HD kwaliteit (7,2Mbps) beschikbaar zullen blijven. Een eerste stap in een neerwaartse spiraal die ik graag hoop te doorbreken.


Reageer