Skip to main content
Vraag

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 861 reacties
  • 39498 keer bekeken

Toon eerste bericht

861 reacties

• July 22, 2026

Ik mag het niet te hard zeggen, maar.... Online.nl is wel handig. Zij maken voor tv gebruik van Canal➕. En die app IN een televisietoestel/streamingkastje werkt in de hele EU. En is ook voor Apple TV beschikbaar. ​@boukehj ​@RuufB ​@Arnold21 .

PS. Een e-mailadres wat niet 'van' een internet provider is is ook wel fijner. 

Laat die provider nu (via een omweg) van dezelfde eigenaar zijn waar Canal+ van is. En mogelijk van belang geen tv kanalen van Discovery.

Voor een canal+ abonnement hoef je natuurlijk niet van internet provider te wisselen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2026

Voor een canal+ abonnement hoef je natuurlijk niet van internet provider te wisselen.

Wel als je espn wilt. ​@Rowi. . Dat wordt in het losse abonnement niet aangeboden. Wel via Online.nl. 

En Discovery, TCL, ID kun je oplossen met HBO max.

Voor de Eurosport kanalen is ook de sport add on nodig.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Dat de Apple gebruikers nu al meer dan 2 jaar op een KPN TV app voor de Apple TV 4K moeten wachten was voor mij o.a. één van de reden om mijn KPN abonnement per half november aanstaande op te zegen en naar een Internet provider te gaan waar de TV app wel op de AT4K draait.

De hoofdreden voor het overstappen was overigens het feit dat KPN zeker de komende jaren geen glasvezel bij ons in het oude Caiway (nu Delta) gebied kan leveren.

Zonder de laatst genoemde reden zou ik waarschijnlijk nog niet zijn overgestapt.

• July 22, 2026

Wel als je espn wilt. ​@Rowi. . Dat wordt in het losse abonnement niet aangeboden. Wel via Online.nl. 

En Discovery, TCL, ID kun je oplossen met HBO max.

Voor de Eurosport kanalen is ook de sport add on nodig.

Dat is niet helemaal waar. Er zijn vrijveel vooral Britse series die niet via HBO Max beschikbaar zijn.

@srna513006 niet kan of niet wil? 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 22, 2026

Inmiddels heb ik hierover zelfs contact gehad met de escalatieafdeling van KPN. Hun reactie was dat een native Apple TV-app wel op de roadmap staat, maar pas nadat de nieuwe TV+-apps voor Samsung, LG en Youfone zijn afgerond. Daarna wordt – volgens de huidige planning – naar Apple TV gekeken.

Goed om te weten ​@RuufB, de Samsung app is inmiddels al anderhalf jaar in ontwikkeling dus dat betekent dat mensen met Apple TV KPN de komende 5/6 jaar nog links kunnen laten liggen.  

Ik moet zeggen dat ik nu al een tijd Canal+ heb en dat werkt echt best prima. Ik wil proberen rond augustus met hun een overstap naar Canal+ Voetbal te regelen. Heel soms geven ze dit pakket nog weg zag ik. 

• Topper
  • July 22, 2026

Goed om te horen dat Canal Digitaal de Apple TV-app inmiddels goed op orde heeft. Ik heb die app een tijd geleden ook gebruikt, maar destijds vond ik de interface van Ziggo GO duidelijk prettiger. Misschien wordt het tijd om Canal Digitaal nog eens een kans te geven.

Het grote voordeel is inderdaad dat je niet vastzit aan een specifieke internetprovider. Bovendien kan ik mijn Ziggo Sport Totaal-pakket daar ook gewoon gebruiken. Dat maakt het voor Apple TV-gebruikers op dit moment eigenlijk een heel aantrekkelijk alternatief zolang KPN nog geen native Apple TV-app aanbiedt.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 22, 2026

@RuufB Er is nog genoeg op de app van Canal+ aan te merken hoor. Maar ansich vind ik het best oke werken, sinds kort hebben ze besturing met de AB van Apple weer gefixt waardoor je gewoon snel weer kan scrollen tussen de kanalen.  Ik denk altijd maar zo, Canal+ heeft tenminste een app waar KPN dit al 15 jaar nalaat en schijt heeft aan de klant wens die er is.

KPN verdiend inmiddels wel een mooie award om de meeste loze beloftes en mooie woorden. Het lukt ze niet om Android TV 14 uit te rollen, een app te bouwen voor een enkel merk en laat staan beloftes inlossen omtrent Apple TV. Ik hoor zoveel oneliners, maar woorden betekenen niks. 

• July 22, 2026

....maar pas nadat de nieuwe TV+-apps voor Samsung, LG en Youfone zijn afgerond. Daarna wordt – volgens de huidige planning – naar Apple TV gekeken.

Deze ontgaat mij twee televisie fabrikanten en een dochteronderneming.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

​…  Ik denk altijd maar zo, Canal+ heeft tenminste een app waar KPN dit al 15 jaar nalaat en schijt heeft aan de klant wens die er is.

Het ‘luisteren naar de klant’ kan ook in het rijtje van loze beloftes.

KPN verdiend inmiddels wel een mooie award om de meeste loze beloftes en mooie woorden.

Het lukt ze niet om Android TV 14 uit te rollen, een app te bouwen voor een enkel merk en laat staan beloftes inlossen omtrent Apple TV. Ik hoor zoveel oneliners, maar woorden betekenen niks. 

Al met al denk ik ook dat het nog járen kan duren eer kpn uit de totale apathie voor wat betreft de Apple TV ontwaakt, al lijkt me ook, dat kpn er niet nog meer zorgenkindjes bij wil hebben.

Android 14, de TV + Apps voor Tizen, WebOS en Titan waarin geen enkele voortgang lijkt te bespeuren, de KPN software voor de modems en wifi punten, die alleen maar problemen veroorzaakt, de eindeloze updatereeks voor de TV+ en Smart TV+ app voor Android, de ‘hotfixes’ voor het ITV platform… 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 25, 2026

Of juist dichterbij als ooit hiervoor…..

En dat zie ik ook elders staan ​@TvG2016 . 😉

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verbetert-boxless-kijken-met-android-tv/

Ik lees op Totaal TV namelijk:  “Andere kritische geluiden op de community gaan over het uitblijven van een TV+ App voor de kwalitatief hoogstaande mediaspeler Apple TV HD/4K. De berichten over een snelle komst van deze gewilde TV+ App zijn positief. Het is aannemelijk dat KPN nog dit jaar een dergelijke app gaat uitbrengen. “.  

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 25, 2026

Helaas geen bronvermelding van deze berichten. Ik neem het voorlopig met een strooiwagenlading zout.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verbetert-boxless-kijken-met-android-tv/

Ik lees op Totaal TV namelijk:  “Andere kritische geluiden op de community gaan over het uitblijven van een TV+ App voor de kwalitatief hoogstaande mediaspeler Apple TV HD/4K. De berichten over een snelle komst van deze gewilde TV+ App zijn positief. Het is aannemelijk dat KPN nog dit jaar een dergelijke app gaat uitbrengen. “.  

Het zo inderdaad mooi zijn als deze app nog dit jaar wordt gelanceerd.
Alleen waar haalt TotaalTV deze informatie vandaan, want dat wordt in het artikel niet vermeld.
Ik hou nog een flinke slag om de arm, dat KPN daadwerkelijk nog dit jaar (2026) de KPN TV+ App lanceert voor de gebruikers van Apple TV 4K.

Eerst zien, dan pas geloven!!

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

Ach ja… TotaalTV beweert wel meer. 

In dit artikel wordt geschreven dat met KPN TV+ App kijken klanten op onder meer Android TV-, Samsung- en LG-televisie, maar dat is dus onjuist.

De KPN TV+ App is vooralsnog alleen beschikbaar voor Android TV. Op Samsung en LG Televisie is het nog de oude iTV TV App. 

Volgens kpn is de routekaart naar de TV+ App voor de Apple TV, éérst de Smart TV+ App voor Samsung en LG, pas daarna mogelijk de Apple TV of misschien nog eerst Philips (Titan).

Over de TV+ App voor Samsung is nog steeds geen nieuws te melden, ondanks dat die een jaar geleden bijna klaar zou zijn. Die vertraging belooft al weinig goeds. 

En was het ook niet TotaalTV, dat beweerde dat de Android ontvangers van kpn een update zouden krijgen naar Android 14? Ook daarover blijft het vanuit kpn oorverdovend stil. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Berteman 

Het is momenteel niet echt duidelijk welke weg het TV Team van KPN bewandeld, er is een roadmap maar of deze op een bepaalde volgorde wordt afgelopen is volstrekt onduidelijk.

Er wordt inderdaad al lange tijd van alles toegezegd en beloofd, maar wordt het niet in de praktijk gebracht, zoals de update van Android TV 14 naar beide boxen van KPN.

Maar wie weet, laat KPN ons eens onverwachts verrassen.
En is er voor de Kerst 2026 eindelijk de langverwachte KPN TV+ App voor Apple TV 4K, maar veel hoop heb ik daar niet in, dus vandaar de bekende slag om de arm.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 26, 2026

Ik word er inmiddels ook moedeloos van, dit is naar mijn mening het grootste minpunt van KPN. Het ontbreken van een AppleTV-app vind ik werkelijk een schande zo lang duurt het, en dat zeg ik niet snel..

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 26, 2026

Ach ja… TotaalTV beweert wel meer. 

Klopt, ik heb op die site nog nooit een juist gerucht gelezen. Ik ben wel vaker benieuwd welke ‘’bronnen’’ er gebruikt worden (zal wel zo betrouwbaar zijn dat de bron niet ver weg is 🙄) . 

Die KPN app aankondiging is pas waarheid zodra KPN een app in de tvOS app store heeft gezet. Maar dit zie ik echt niet voor 2032 gebeuren. Maar ansich maakt het mij nog weinig uit, ik heb de Android TV app ooit geprobeerd, dan gebruik je liever geen app dan die.

Op dit moment lukt KPN vrij weinig in die zin van ontwikkeling, het is allemaal pleisterplak werk, als er al wat komt qua vernieuwing. Als ik alleen al kijk naar de TV+ box en dat die nog steeds op 6 jaar oude software draait, spreekt van weinig technische kennis.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 26, 2026

Voor mensen, de zoeken naar hint voor Apple TV

Avalon betekent 'Eiland van de Appels' in het Welsh (anābal) of Gallisch (aballo). Maar dat er een testgroep bestaat, wil niet zeggen dat een finale release in de nabije toekomst te verwachten is. Volgens mij zijn bètatests voor Samsung of LG al twee jaar geleden gestart.

• July 26, 2026

Die app voor Samsung wordt zover ik weet nog helemaal niet getest, je kon je er wel voor inschrijven dat was vorig jaar. 

https://community.kpn.com/testen-met-jou-180/test-de-nieuwe-kpn-smart-tv-app-voor-samsung-tv-631816?tid=631816&fid=180

Voor LG is er bij mijn weten nog niet eens een specifieke oproep voor testers geweest.

Ik heb hier de TV+ app in de ban gedaan. Daar zit teveel overbodige rommel in die niets met het KPN aanbod te maken heeft.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • July 26, 2026

Ik heb hier de TV+ app in de ban gedaan. Daar zit teveel overbodige rommel in die niets met het KPN aanbod te maken heeft.

Precies dit. Zelfde als de beeldkwaliteit in die app. 

Avalon betekent 'Eiland van de Appels' in het Welsh (anābal) of Gallisch (aballo). Maar dat er een testgroep bestaat, wil niet zeggen dat een finale release in de nabije toekomst te verwachten is. Volgens mij zijn bètatests voor Samsung of LG al twee jaar geleden gestart.

Ze roepen altijd op voor pilots, maar uiteindelijk sterven deze oproepjes een stille dood. Echter ga ik niet meer hopen op een app, KPN heeft duidelijk laten weten klantwensen niet te respecteren en zijn eigen koers te bepalen, dus ik zit nu prima bij Canal+. KPN TV is definitief weg hier.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 27, 2026

Dat het testpanel Avalon ook maar iets met de Apple TV doet heeft lijkt me een mythe of wensdenken. Het testpanel test namelijk alleen nieuwe software voor de TV+ en Soundbox en alleen abonnees met een TV+ en/of Soundbox kunnen meedoen.

Voor de introductie van TV+ is er testgroep geweest en er is een oproep gedaan voor het testen van de TV+ App voor Samsung, maar die lijkt na een jaar - op sterven na - dood.

Er is nog geen oproep voor het testen van een TV App voor de Apple TV.
De conclusie van Totaal TV dat het - ondanks de ‘positieve berichten’ (?) -  aannemelijk is dat KPN nog dit jaar een dergelijke app gaat uitbrengen, blijkt nergens uit en lijkt me daarom allerminst aannemelijk, 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 27, 2026

Dat het testpanel Avalon ook maar iets met de Apple TV doet heeft lijkt me een mythe of wensdenken. Het testpanel test namelijk alleen nieuwe software voor de TV+ en Soundbox en alleen abonnees met een TV+ en/of Soundbox kunnen meedoen.

Er bestaan/bestonden al testgroepen voor de TV+Box en Soundbox. Het is niet aannemelijk dat KPN nog een extra testgroep introduceert voor deze 2 boxes. Door de voorwaarde te stellen dat abonnees een TV+Box of Soundbox hebben, kan KPN waarborgen dat alleen mensen met ervaring met het TV+ platform deelnemen aan het testpanel. Een Apple TV kan voor de testperiode in bruikleen beschikbaar worden gesteld.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 27, 2026

Dat gaan ze echt niet doen, die mensen weten niet eens hoe ze met een AppleTV moeten omgaan.

Mocht er een test komen, dan zal er gewoon een nieuwe groep worden opgezet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 27, 2026

Dat gaan ze echt niet doen, die mensen weten niet eens hoe ze met een AppleTV moeten omgaan.

Bij testen van TV+Box en Soundbox waren ook mensen, de niet weten hoe ze met een Android Box moeten omgaan. Bovendien, wat is moeilijk aan Apple TV? Apple apparaten zijn toch zo ontworpen, dat ook leken de bediening begrijpen, of heb ik het fout?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 27, 2026

Maar dat is hun hardware, platform en een hoofd product, de AppleTV is externe hardware. Ze gaan geen AppleTV hardware inkopen om het vervolgens uit te lenen. Dat geloof ik niet, maar daar mogen we allemaal een eigen mening over hebben, uiteraard.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 27, 2026

daar mogen we allemaal een eigen mening over hebben, uiteraard.

Uiteraard, maar dat het testpanel een codewoord moest gebruiken, zegt heel veel over de geheimhoudingsplicht. Niemand (inclusief de testpanelbegeleider) mag er in het openbaar over vertellen.