Skip to main content

Hoi,

Ik zou graag de iTV app op mijn “Chromecast with Google TV” installeren. Ik zag dat Ziggo dat al voor elkaar heeft, maar KPN iTV nog niet. 

Ik heb de App ook ge-side-load, maar die crashed steeds bij het opstarten. De eerste keer inloggen lukt overigens wel.

Heeft iemand dit al werkend gekregen of is KPN van plan dit te gaan ondersteunen?

Richard

Vooralsnog zit dit er voorlopig helaas nog niet in. Wat dat betreft loopt kpn daar hopeloos in achter.


Volgens mij bieden iTV platformen, ook die van KPN, het genereren van Android TV apps als onderdeel van hun platform technologie (24i en dergelijke): zal dus wel een financiële afweging zijn (omzet/kosten).

Voorlopig klinkt als, nooit. Jammer.


Zoals @Meneertje van der Meertje ook al aangeeft, is er geen iTV app voor Android/Google TV. De iTV app is alleen beschikbaar op telefoon en tablets. We hebben wel een Smart TV app, welke alleen te gebruiken is op nieuwere Samsung en LG televisies. Of en wanneer de iTV app ook voor Android TV beschikbaar komt, is op dit moment niet bekend.


Zoals ik elders ook al heb geschreven vind ik het echt niet meer van deze tijd. Zelfs CanalDigitaal, maar vooral de grote concurrent Ziggo hebben het wel voor elkaar. Echt triest. 


Het zou een mooie oplossing zijn geweest voor het probleem dat KPN bij mij heeft veroorzaakt met het vernielde interface van ITV. (tot de vernieling nooit startprobleem).

Wég met die extra ARRIS boxjes en de waardeloze Draadloze Verbindings Set, Please, Please, pretty Please.


Vandaag een chromecast met tv gekocht  blijkt dat kpn de app niet aanbiedt voor chromecast met afstandsbediening..

 

Dit is echt waardeloos. Volgend jaar toch maar weer overstappen naar ziggo?


@RvD65 , @Meneertje van der Meertje , @GuusSa , @Boozy , @Peter0099 

Zouden jullie eens in de app-store van je device willen kijken? :smiley:

Alexandra schreef elders:

Hi allen!

Vanaf vandaag (3-6-2021) is de Smart TV app ook beschikbaar voor Android TV! Zie voor alle details het startbericht van dit topic 🙂 We hebben de app net beschikbaar gemaakt in de Google Play store, het kan mogelijk even duren voordat je 'm ziet staan. Dus zie je 'm nog niet, probeer het in de loop van de dag nog eens. Feedback is welkom, en veel kijkplezier gewenst 

zie ook: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm


@RvD65 , @Meneertje van der Meertje , @GuusSa , @Boozy , @Peter0099 

Zouden jullie eens in de app-store van je device willen kijken? :smiley:

Alexandra schreef elders:

Hi allen!

Vanaf vandaag (3-6-2021) is de Smart TV app ook beschikbaar voor Android TV! Zie voor alle details het startbericht van dit topic 🙂 We hebben de app net beschikbaar gemaakt in de Google Play store, het kan mogelijk even duren voordat je 'm ziet staan. Dus zie je 'm nog niet, probeer het in de loop van de dag nog eens. Feedback is welkom, en veel kijkplezier gewenst 

zie ook: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 

Via de Chromecast (met afstandsbediening) is de KPN app niet zichtbaar. Kan ik het apk bestand ergens downloaden? Dan probeer ik het handmatig te uploaden.

 

De smartphone app van KPN heb ik op deze manier ook kunnen uploaden naar de Chromecast toe, maar jammer genoeg werkte dat niet lekker. De app opent dan wel, maar de hele UI is niet gemaakt om met een afstandsbediening te bedienen. Misschien met de TV app dat dat dan wel lukt.


 

Via de Chromecast (met afstandsbediening) is de KPN app niet zichtbaar. Kan ik het apk bestand ergens downloaden? Dan probeer ik het handmatig te uploaden.

 

 

Mss dat deze alsnog zichtbaar wordt in de loop van de dag, anders heb ik hier ook interesse in.


Er zijn nog wat problemen met de beschikbaarheid in de Store.

Volg dit topic effies.

/interactieve-tv-11/nu-ook-voor-android-tv-de-kpn-smart-tv-app-470868/index52.html


Gisteren 23.00 beschikbaar en geinstalleerd op CC wGTV. werkt prima. Logo niet heel herkenbaar als KPN. Het Splash screen deed me denken aan “de man is het hoofd van de vrouw” van laatst. Zelfde functionele beperkingen als de Android App meen ik. Navigatie prima, potentiele verbetering is vooruit en achteruit met toetsen links/rechts. Ik heb liever 15/30/60/300 sec per klik i.p.v. versneld acteruit/vooruit spoelen.


Goed om te lezen dat het installeren alsnog gelukt is. Mocht je nog meer feedback hebben, dan lezen we dat graag terug in het onderstaande topic :point_down_tone4:

Er zijn nog wat problemen met de beschikbaarheid in de Store.

Volg dit topic effies.

/interactieve-tv-11/nu-ook-voor-android-tv-de-kpn-smart-tv-app-470868/index52.html

Bètaversie

De Android TV app bevindt zich nog in een bètafase. Dit betekent dat we de app al in een vroeg stadium beschikbaar maken, om de technische werking en stabiliteit van de app te testen. Het kan dus gebeuren dat de app nog niet 100% goed werkt. We zijn daarom erg benieuwd naar feedback van onze klanten. Alle feedback is welkom, deel het met ons hieronder in de reacties!


Ik overweeg ook een chromecast met Google TV te kopen. Is het inmiddels mogelijk om de KPN itv app hierop te installeren? En hoe werkt het met de bediening in de app, bijvoorbeeld met vooruit- of achteruit spoelen van scenes? Op mobiel of tablet moet je dat met een schuifje bedienen wat ik erg lastig vind.


Persoonlijk zou ik wachten totdat de Google TV Chromecast in Nederland officieel uitgebracht is.


@Moimoi shrijft: En hoe werkt het met de bediening in de app, bijvoorbeeld met vooruit- of achteruit spoelen van scenes? Op mobiel of tablet moet je dat met een schuifje bedienen wat ik erg lastig vind.

Dat werkt in de app voor televisies (en Android-TV) net zo. Alleen dan met de :rewind: en :fast_forward: toetsen op de afstandsbediening want tv is geen touchscreen. Je schuift het x minuten voor- of achteruit. Zonder snel bewegend beeld; dat is alleen op de decoder.


CC with G-TV werkt hier al maanden en ik ben erg tevreden. In Frankrijk gekocht. Zeker de AB werkt lekker. Ook de KPN app werkt OK. Verbeterpunten icm de AB:

  • vooruit en terugspoelen in stappen
  • kanaal omhoog/omlaag

@Moimoi 

Ik heb hem via die bolle gekocht. Doordat hij officieel nog niet in NL is hij wat duurder maar dan praat je over 10 euro.

Ik vind het een aanwinst en de ITV app werkt er perfect op.

Ik gebruik het op de slaapkamer omdat het voor de woonkamer tv de ITV app niet voldoet aan mijn eisen van beeld kwaliteit. 


Fijn dat dit topic er is! Ik ga vanavond de app eens op mijn CC met GTV proberen te installeren. Zal hier ook even laten weten of het werkt.

 

PS/NB: Bestel niet bij UltraOnline! Ben er 70 euro aan kwijtgespeeld, eigen schuld, 1 minuut googelen had me de teleurstelling kunnen besparen! Oplichtersbende!


Bestel niet bij UltraOnline! Ben er 70 euro aan kwijtgespeeld

@Reacher

Waar heb je 'm dan goedkoper gevonden? Bij Bol is 'tie 79,99 danwel 86,00 bij een wederverkoper. En als ik erop google ook niet goedkoper dan 76,19 via dodax.nl. En duurste: 99,00 (EP.nl).


Bestel niet bij UltraOnline! Ben er 70 euro aan kwijtgespeeld

@Reacher

Waar heb je 'm dan goedkoper gevonden? Bij Bol is 'tie 79,99 danwel 86,00 bij een wederverkoper. En als ik erop google ook niet goedkoper dan 76,19 via dodax.nl. En duurste: 99,00 (EP.nl).

 

Huh, ik zei toch niet dat ik 'm goedkoper gevonden had? :slight_smile:

*Admin: link onnodig verwijderd, excuus!


@Reacher, Kan je die link weer weghalen zodat anderen niet per ongelijk ook slachtoffer worden van dat malafide clubje?


@Reacher, Kan je die link weer weghalen zodat anderen niet per ongelijk ook slachtoffer worden van dat malafide clubje?

Link is de club waar ik hem wèl gekocht en gekregen heb. Juist *wel* betrouwbaar dus. De te mijden toko is Ultra Online. Wat ik ook schreef. :relaxed:


Update: app binnen paar minuten gevonden en ingelogd. Top!


Is die bij de bolle duurder geworden. Ik had hem in augustus nog voor 65 euro.

Eigenlijk best raar dat hij officieel nog steeds niet in NL te koop is.


*Admin: link onnodig verwijderd, excuus!

Hiero: https://www.powerplanetonline.com/en/google-chromecast-with-google-tv-snow-white