Skip to main content
update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.217.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • February 23, 2026
  • 66 reacties
  • 3907 keer bekeken
Toon eerste bericht

66 reacties

Erwin van KPN
Moderator

@Vrenh Je moet me even op weg helpen want ik snap het niet helemaal. Vraag je of er een patroon zit in wie als eerste die update krijgt? Zo ja, dan is het antwoord nee.  

Ze werken in batches en wij worden niet meegenomen in wie daar als eerste op staan .  Dus ga er van uit dat het volledig random is en je dus morgen die update kunt krijgen maar ook op 11 maart.  

Dat is natuurlijk niet hoe het hoort ​@pierrevandulken. Gelukkig kun je alle info hier in de openingspost vinden. Je kunt eens proberen de Soundbox stroomloos te maken en dan opnieuw laten opstarten. 

Ik ben doof dus gebruik geen geluid

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@pierrevandulken .  Als ik je oorspronkelijke vraag goed heb begrepen kon jij de release info niet lezen via jouw soundbox.   Waarom dat is weet ik niet maar ook hiervoor kun je proberen om de box te herstarten. Misschien dat het daarna wel te lezen is.  Zou je dat kunnen proberen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 25, 2026

Update succesvol automatisch geïnstalleerd.

Klopt het dat ik geen mail heb gehad over deze product-upate?

1 minuut box stroomloos en weer stroom aansluiten.

Werkt verder versie niet  , is zelfde als ik in het begin heb getypt

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 25, 2026

@Vrenh Je moet me even op weg helpen want ik snap het niet helemaal. Vraag je of er een patroon zit in wie als eerste die update krijgt? Zo ja, dan is het antwoord nee.  

Ze werken in batches en wij worden niet meegenomen in wie daar als eerste op staan .  Dus ga er van uit dat het volledig random is en je dus morgen die update kunt krijgen maar ook op 11 maart.  

Nee , niet als eerste , wel of er een logica in zit bij het updaten ,  blijkbaar niet dus begrijp ik.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 25, 2026

Update succesvol automatisch geïnstalleerd.

Klopt het dat ik geen mail heb gehad over deze product-upate?

Ja, dat klopt: dit is een (bekende) bug. 

1 minuut box stroomloos en weer stroom aansluiten.

Yes! Maar hanteer toch 3 minuten. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 25, 2026

Sorteren van apps werkt helaas nog steeds niet.

op alle boxen niet

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 26, 2026

Ik heb de update gekregen. Ik zie het voordeel van die thumbnail niet. Want eerder werd het grote beeld doorgespoeld. Nu staat het grote beeld stil en moet ik naar die kleine thumbnail kijken.

Jasper van KPN
Moderator

Het doorspoelen gaat nu inderdaad via de thumbnail. Daarmee werkt dat sneller en soepeler dan met het hele scherm. Als het goed is wordt het grote beeld ook wat donkerder zoals de afbeelding in het startbericht.

Sorteren van apps werkt helaas nog steeds niet.

op alle boxen niet

Staat de update al wel op alle boxen Menno? De uitrol is nog niet afgerond dus het kan zijn dat je 'm nog niet hebt.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 26, 2026

Ik heb hem wel op allemaal staan.

Echter hij slaat niet alles op soms wel soms niet is net Russische roulette wanneer hij wel op slaat.

Moest trouwens me boxen wel een 2x herstarten voordat hij wat opsloeg.

EN mooie is je kan er dan maar 1 verplaatsen niet meerderen.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is wel raar inderdaad! Ik heb het hier net ook even geprobeerd, het klopt inderdaad dat je er 1 per keer kunt verplaatsen. Het opslaan had ik geen probleem mee. Waar liep dat precies spaak? 

Na het verplaatsen ging ik naar de Opslaan-knop en daarna kreeg ik rechtsboven de melding dat het was opgeslagen. Daarna bleven ze staan waar ik ze wilde hebben. Kwam je wel zo ver?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 26, 2026

Ik heb de update gekregen. Ik zie het voordeel van die thumbnail niet. Want eerder werd het grote beeld doorgespoeld. Nu staat het grote beeld stil en moet ik naar die kleine thumbnail kijken.

Dat is wel even wennen. Lijkt mij, ik heb de update helaas nog niet.

Ik vind ( / vond) het juist zo prettig dat dat 'hetzelfde’ is ( / was) als via de ontvanger. Als was het met x16 en sneller vaak wel weinig plaatjes. 

Met kleine plaatjes hoeft er minder data geladen en gaat het dus soepeler!

Van televisie ben ik van oudsher gewend dat het hele beeld meegaat tijdens spoelen. De VHS deed dat al.

Van Netflix ben ik iets dergelijks, kleine thumbnails, al wel gewend.

Er loopt ook een los topic over.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 26, 2026

Dat is wel raar inderdaad! Ik heb het hier net ook even geprobeerd, het klopt inderdaad dat je er 1 per keer kunt verplaatsen. Het opslaan had ik geen probleem mee. Waar liep dat precies spaak? 

Na het verplaatsen ging ik naar de Opslaan-knop en daarna kreeg ik rechtsboven de melding dat het was opgeslagen. Daarna bleven ze staan waar ik ze wilde hebben. Kwam je wel zo ver?

Ik verschoof er meteen 4 van plek.

Wat wel werkt is eentje verschuiven en dan opslaan.

alles weer afsluiten dan dan de volgende weer doen.

Is niet helemaal netjes maar het werkt.

Het werkt niet meer zoals in het verleden dat je gewoon alles kon verplaatsen op opslaan kon drukken en klaar

Jasper van KPN
Moderator

Je bedoelt dat je na het verplaatsen van 1 app eerst moet opslaan voordat je de volgende kunt gaan verplaatsen?

Dat heb ik hier nog niet gemerkt, had 2 verschillende apps heen en weer verplaatst en daarna opgeslagen, dat ging goed. Maar we hebben hier op kantoor weinig apps bij de favorieten staan, hoeveel heb jij er? Misschien doet dit zich voor als het een grotere hoeveelheid is.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 26, 2026

Je bedoelt dat je na het verplaatsen van 1 app eerst moet opslaan voordat je de volgende kunt gaan verplaatsen?

Dat heb ik hier nog niet gemerkt, had 2 verschillende apps heen en weer verplaatst en daarna opgeslagen, dat ging goed. Maar we hebben hier op kantoor weinig apps bij de favorieten staan, hoeveel heb jij er? Misschien doet dit zich voor als het een grotere hoeveelheid is.

ik heb er 8 staan

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • February 26, 2026

Nog even een aanvulling van mijn vorige bericht met opvallende momenten.

Even een paar keer getest, voorbeeld 1:

• Ik start een opname.
  • Houdt gelijk 'pijltje naar rechts' ingedrukt
  • Thumbnail komt tevoorschijn en je ziet dat hij vooruitspoelt, laat 'pijltje naar rechts' los, druk op OK en hij begint alsnog aan het begin. Dit gaat dus niet altijd goed.

En voorbeeld 2:

• Start een opname
  • Laat de opname even een paar seconde lopen
  • Houdt dan 'pijltje naar rechts' ingedrukt
  • Je ziet dan tijdens het indrukken dat hij steeds sneller gaat doorspoelen. Er zit geen vaste snelheid meer in. Laat hem los en druk dan op OK om de opname te starten. Dit gaat dus ook niet helemaal lekker 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 27, 2026

Dat doorspoelen (laagste snelheid) met die kleine thumbnail in beeld vind mijn vrouw (68) helemaal waardeloos. Al enkele keren te ver doorgespoeld omdat de overgang van reclame naar het beeld van de opgenomen series ( o.a. The bold and the beautiful )slecht zichtbaar voor haar is. Met het volledige beeld ging het altijd prima, maar nu moet ik  het doorspoelen voor haar doen. 
Zeer tevreden met TV+ maar niet elke verandering is een verbetering !!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Hoi ​@Jocola . Mijn moeder (87) slaat de reclame altijd over met een tijdsprong. 

Typ bijvoorbeeld tijdens het kijken van een opname 700 in voor 7 minuten. Vervolgens op ⏩ drukken. Terwijl ze één keer met haar ogen knippert is de reclame overgeslagen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Tijdsprongetje maken is inderdaad een goede optie. Ik maak daar zelf ook regelmatig gebruik van. 
Jouw feedback is in ieder geval helder ​@Jocola. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat als de beelden sterk op elkaar lijken, het lastig wordt. 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 27, 2026

Tijdsprongetje maken is inderdaad een goede optie. Ik maak daar zelf ook regelmatig gebruik van. 
Jouw feedback is in ieder geval helder ​@Jocola. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat als de beelden sterk op elkaar lijken, het lastig wordt. 

Die tijdsprong optie kende ik helemaal niet. Ik zal het vanavond of een deze dagen eens gaan proberen en dan mijn vrouw deze optie ook uitleggen. 👍

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 27, 2026

blauwe knop op Afstandbediening is ook 5 min vooruit spoelen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Dan weet je vast ook niet dat de blauwe knop een tijdsprong van 5 minuten vooruit geeft.

Al geef ik dus liever zelf de tijd in. PS 730 is dan 7 minuten en 30 seconden 😉.  ​@Jocola .

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 27, 2026

TOP 👍Bedankt voor de info ​@PeterG ​@MennoG78 & ​@Jeroen van KPN 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Goede toevoeging inderdaad over de blauwe knop op de AB.