Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.219.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • March 16, 2026
  • 14 reacties
  • 189 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ Box & Soundbox Update 

KPN TV+ launcher versie 1.219.1

Jouw kijkplezier staat voorop!
Ontdek de nieuwste verbeteringen van KPN TV+ en zie direct wat ze voor jou betekenen.

Wat zit er in?

Meer sorteeropties in opnames

Jullie vroegen om meer manieren om hun opnames te ordenen. Dat kan nu! Sorteer op:

• Datum (oudste of nieuwste opname eerst)
  • Alfabetisch (A-Z of Z-A)

✅ Handig voor jou: je vindt en bekijkt je favoriete opnames precies in de volgorde die jij wilt.

Sms-code bij eenmalige aankopen

Wel eens gehad? Je wilt een wedstrijd, film of dagpas kopen, maar je weet de pincode niet meer.  Vanaf nu kun je een sms-code ontvangen op het mobiele nummer van de contracthouder. Voer de code in en de betaling wordt geregeld.

✅ Handig voor jou: je hoeft de pincode niet meer te onthouden en kunt direct genieten van je film, wedstrijd of dagpas.

Verbeteringen op basis van jullie feedback

Grotere thumbnails bij doorspoelen

De kleine plaatjes tijdens het doorspoelen zijn nu groter, zodat je sneller ziet welk moment je wilt bekijken.

✅ Handig voor jou: je vindt makkelijker en sneller het juiste moment in een opname.

Doorspoelen bij lopende opnames

Als je een opname bekijkt van een programma dat nog loopt, kun je nu altijd doorspoelen (tot aan het live moment). 

✅ Handig voor jou: je kunt altijd precies naar het moment gaan dat je wilt.

Verbeterde lijstweergave van opnames

Het probleem waarbij een verwijderde aflevering nog zichtbaar bleef in de lijstweergave is opgelost. De lijst ververst nu direct, net zoals bij rasterweergave.

✅ Handig voor jou: je opnamelijst blijft overzichtelijk en up-to-date.

Verder

• Screensaver werkt weer soepel en blijft niet meer hangen als er geen weerinformatie beschikbaar is 
  • Verbeterde weergave van de grote tegels op het Startscherm 
  • Scrollen door de rijen in Films verloopt vanaf nu soepeler

Wanneer komt ‘ie?

• Pilot: 16 en 20 maart 2026
  • Uitrol: 24 en 26 maart 2026

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Heerlijk! Alfabetisch komt terug! Dát heb ik wel gemist, dat zit in de oudere ontvangers wel.

• Helper
  • March 16, 2026

Goed om te lezen dat de feedback op de vorige versie snel is opgepakt. Wat betreft het uitrol schema, de vorige versie was ik ook pas op de laatste dag aan de beurt. Is dat altijd het geval? Gaat het toevallig op alfabetische volgorde van achternaam?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 16, 2026

Fantastisch! Hier zitten een paar verbeteringen in waar ik echt om zit te springen. Ik hoop dat ik snel aan de beurt ben!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2026

Update automatisch goed geïnstalleerd.

Fijn dat de doorspoelplaatsjes weer groter zijn.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

De overeenstemming is hier dat er niet een bepaalde volgorde is bij het uitrollen van de updates ​@Faab1000. Wat fijn dat er dan zaken bij zitten die je goed kunt gebruiken ​@Katana321! Ik hoop dat jullie snel de update binnen krijgen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Ik zit altijd in de eerste groep onder “uitrol”, ​@Katana321 .

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 16, 2026

Er is geen specifieke sortering tussen de uitrolgroepen. Op regio, of op naam of klantnummer of iets dergelijks. Maar meestal is het wel zo dat als je eenmaal in een uitrolgroep zit, je daar ook in blijft.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Update automatisch goed geïnstalleerd.

Fijn dat de doorspoelplaatsjes weer groter zijn.

Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Hoeveel groter, ​@JanD ? 😁

Hopelijk ook minder vaak zwart. Had gisteren met wat oudere BBC NL opnamen weer grote moeite om de reclame door te spoelen. Met de tijdsprong lukte het ook niet helemaal want de blokken waren niet even lang.

Is de aanduiding x2, x4, x8 etcetera er ook weer? Of komt dat een volgende update.

Dit kon en kan altijd al, toch? Wat is daar nieuw aan????

Doorspoelen bij lopende opnames

Als je een opname bekijkt van een programma dat nog loopt, kun je nu altijd doorspoelen (tot aan het live moment). 

✅ Handig voor jou: je kunt altijd precies naar het moment gaan dat je wilt.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 16, 2026

Bij BBC NL zijn reclameblokken in mijn ervaring 5 à 6 minuten lang, dus goed te skippen met blauwe knop en 1 of 2 keer de ▶️ knop op de ring - 30 seconden vooruit, op de klassieke tv ontvangers tenminste. 10 seconden (geloof) ik op tv+ ontvangers, dus daar wat meer stappen nodig.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2026

2x zo groot ​@PeterG 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Dat lijkt me dan een goed formaat! Zelfs op 32”. Zelf heb ik de TV+ ontvanger op 43". De twee 32” toestellen hebben de app, middels een los apparaatje.

Binnenkort gebruik ik de TV+ box twee weken op een 26” tv-tje. Ik ga het zien.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 16, 2026

De extra sorteeropties van opnames zijn welkom. Ik neem aan dat bestellen middels sms naast de pincode optie komt?

Fijne update.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te horen ​@Roy74! En klopt, het bestellen via sms is een nieuwe extra optie, die er nu is gekomen naast de bestaande manier met pincode. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 16, 2026

Lopende opname op een rtl zender mocht ik net niet doorspoelen, wel een npo zender