Skip to main content

Als ik de gids wil gebruiken werkt deze niet na 24.00 uur of ik start de boxen opnieuw op dan kan ik wel de gids bebruiken

Hoi @opaeus . Welkom op het forum.

De gids kun je doorgaans een week vooruit programmeren. Loop je daar tegen een beperking aan?

Ik heb iets meer informatie nodig over je probleem? Kun je het toelichten? Misschien met een praktijkvoorbeeld?


Dit probleem speelt al een hele tijd. Kan inderdaad opgelost worden door +Box even opnieuw op te starten...is verder geen groot probleem. Maar moet misschien toch een keer naar gekeken worden.

Treedt inderdaad altijd om middernacht op als je naar de gids gaat.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-tv-gids-gaf-ineens-enkel-programmabeschrijving-is-niet-beschikbaar-591829


Het probleem is voor mijn vrouw wel van belang.

Het is denk ik voor de kpn een peulenschil om dit in orde te maken

Ik ben benieuwd

 


Na 24 uur geen tijdbalk met de juiste tijd.

Geeft op alle zenders geen programma info.

Een reset werkt wel .

Maar dat is toch lastig om elke keer weer een reset te doen.

Er is vast een makkelijke oplossing.


Na 24 uur geen tijdbalk met de juiste tijd.

Geeft op alle zenders geen programma info.

Een reset werkt wel .

Maar dat is toch lastig om elke keer weer een reset te doen.

Er is vast een makkelijke oplossing.

Hebt u als ontvanger een +Box?

Als u de link volgt hierboven zult u zien dat er al eens eerder aandacht voor gevraagd is. Hopelijk kan het inderdaad opgelost worden. Herstart is op dit moment de beste oplossing, en is ook snel uitgevoerd. Duurt nog geen minuut volgens mij.


Hoi @opaeus . Welkom op het forum.

De gids kun je doorgaans een week vooruit programmeren. Loop je daar tegen een beperking aan?

Ik heb iets meer informatie nodig over je probleem? Kun je het toelichten? Misschien met een praktijkvoorbeeld?

Waarom wordt dit als beste antwoord aangemerkt? Er wordt alleen maar een vraag gesteld imho.


Ik herken het probleem niet. Kan in de gids van af 00:00 gewoon door naar de volgende dag.

Tegen middernacht en net erna staat de NU lijn inderdaad niet in het midden. Dit omdat er niet met 00:00 midden in het beeld de gids weergegeven kan worden.

En je kan ook naar het ovaaltje waar staat Vandaag \/ . Daarin kun je ook naar de volgende dag of dagen.

 


Ik heb het de laatste tijd ook niet meer gemerkt, maar vanmorgen meldde @opaeus dit...misschien moet hij/zij nog een update uitvoeren…maar een tijd terug viel elke dag precies om 24.00 de gids weg, en laadden de zenders niet meer.


@opaeus ,,Ik herken dit probleem en heb al vele malen de klantenservice gebeld en gemail.

Ik heb sinds 14 dagen een nieuwe modem en kpn tv box plus  geïnstalleerd door kpn

De problemen van de tv gids zijn hier niet mee opgelost. 

Afgelopen week " expert " van kpn geweest kent dit probleem ook niet. 

Weet ook geen passende oplossing,wel dat de tv box + nog last heeft van"  kinderziektes "

Vraag aan u ? Haalt u na tv kijken de stroom van de tv+ box eraf  en modem?


Bij de een wel en bij de ander niet geen verschil.

Fout blijft erin.

Met zoveel vernuft als kpn moet dit toch op te lossen zijn.

 


Hoi @opaeus . Welkom op het forum.

De gids kun je doorgaans een week vooruit programmeren. Loop je daar tegen een beperking aan?

Ik heb iets meer informatie nodig over je probleem? Kun je het toelichten? Misschien met een praktijkvoorbeeld?

Waarom wordt dit als beste antwoord aangemerkt? Er wordt alleen maar een vraag gesteld imho.

Dat komt omdat er 5 dagen na mijn laatste vraag nog geen reactie was geweest, @Ratonesque .   Maar ik zie dat TS weer gereageerd heeft.

Ik heb oprecht nog geen idee wat hier gaande is.  

@opaeus kan ik jou morgenmiddag even bellen?

 


Op zo'n manier @Erwin_ .

Het probleem speelt al een hele tijd niet meer volgens mij, althans bij mij. En als het er wel is start je even opnieuw op.


Dit probleem speelt al een hele tijd. Kan inderdaad opgelost worden door +Box even opnieuw op te starten...is verder geen groot probleem. Maar moet misschien toch een keer naar gekeken worden.

Treedt inderdaad altijd om middernacht op als je naar de gids gaat.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-tv-gids-gaf-ineens-enkel-programmabeschrijving-is-niet-beschikbaar-591829

@opaeus ,,Ik herken dit probleem en heb al vele malen de klantenservice gebeld en gemail.

Ik heb sinds 14 dagen een nieuwe modem en kpn tv box plus  geïnstalleerd door kpn

De problemen van de tv gids zijn hier niet mee opgelost. 

Afgelopen week " expert " van kpn geweest kent dit probleem ook niet. 

Weet ook geen passende oplossing,wel dat de tv box + nog last heeft van"  kinderziektes "

Vraag aan u ? Haalt u na tv kijken de stroom van de tv+ box eraf  en modem?

Ik heb precies hetzelfde probleem, gids weg, en dan alleen maar 1,2,3 maar veel zenders doen het gewoon niet. Afgelopen week monteur hier heeft nieuw draadloos kastje en rest geïnstalleerd. Moet ik nu iedere keer overal de stekkers uit trekken. Het probleem voor mij is ik zit in een rolstoel en kan niet steeds op de grond gaan liggen om de stekker eruit te trekken om de boel te resetten. 

 


U kunt herstarten door de KPN-knop rechtsboven ingedrukt te houden totdat "Herstarten" in beeld verschijnt. 

Uitvoeren, ontvanger start opnieuw op, alle zenders + gids zijn weer aanwezig.

Dit gaat heel snel hoor.

Nieuw kastje geïnstalleerd!?! Dat heeft helemaal geen zin, probleem zit in het netwerk. 

Probleem is nog steeds niet opgelost, en dat is wel vreemd.


Probleem is nog steeds niet opgelost, en dat is wel vreemd.

Niet zo. Het is een lastige. Want maar een klein deel van de tv+ gebruikers meldt dit. @Ratonesque .

Ik bijvoorbeeld snap eigenlijk niet zo goed hoe het zich manifesteert. Ik heb gewoon gids. Ook over de middernachtelijke grens.


Probleem is nog steeds niet opgelost, en dat is wel vreemd.

Niet zo. Het is een lastige. Want maar een klein deel van de tv+ gebruikers meldt dit. @Ratonesque .

Ik bijvoorbeeld snap eigenlijk niet zo goed hoe het zich manifesteert. Ik heb gewoon gids. Ook over de middernachtelijke grens.

Aha...niet iedereen heeft er last van...ik dacht dat het kwam omdat waarschijnlijk maar weinig mensen om middernacht de tv nog aanhebben🙂.

Heb overigens wel het idee dat het niet altijd speelt, maar ik zie het wel vaak. Vind het overigens geen probleem, start even opnieuw op. Of ga naar de app, die heeft er geen last van.

 


Het manifesteert zich op deze manier:

-de gids geeft over de volledige breedte de mededling: Geen programmagegevens beschikbaar (of woorden van gelijke strekking)

-De zender waar hij op staat gaat gewoon door, maar als je naar bv CNN schakelt gebeurt er niks.

Maar...dat geldt ook weer niet voor alle zenders, 192 tv doet het bijvoorbeeld wel. 


Feit blijft dat het wel gebeurt .Ik begin te geloven dat de kpn hier niets mee doet.

Ook na 24uur wordt de. Tv gebruikt en het kan nooit de bedoeling zijn om elke keer de boel te resetten om vervolgens verder te kunnen kijken.

 


Maar… stopt de weergave een live gekeken programma dan ook gewoon om middernacht, @opaeus ?

PS ontvanger herstarten: houdt de stand-by knop op de afstandsbediening even ingedrukt en kies Opnieuw opstarten. Dat is verreweg het eenvoudigst zonder je stoel te hoeven verlaten.


Feit blijft dat het wel gebeurt .Ik begin te geloven dat de kpn hier niets mee doet.

Ook na 24uur wordt de. Tv gebruikt en het kan nooit de bedoeling zijn om elke keer de boel te resetten om vervolgens verder te kunnen kijken.

 

Nee, zou gewoon moeten doorlopen...maar het schijnt niet veel voor te komen, en dat maakt oplossing waarschijnlijk moeilijker.


Het feit dat het maar bij sommige mensen gebeurd ,wat ik niet geloof ,is al een teken dat het niet helemaal goed zit. Ik ga van het standpunt uit als iets niet naar behoren werkt ,ik er vanuit ga dat ik soms ook niet hoef te betalen,maar dat zal wel niet.

Ook als diverse mensen er al langer last van deze storing hebben en de boel dan maar resetten ,daar ben ik het niet mee eens het moet gewoon goed werken.

Wij gebruiken de gids best wel veel dus er moet een oplossing voor komen.


@opaeus beweert: maar bij sommige mensen gebeurd ,wat ik niet geloof

Ja joh, Er wordt hier poep verkondigt zeker. Hier gebeurt het NIET, ECHT NIET. Het werkt hier prima rond middernacht.

Hier wordt ook niet beweerd dat het bij jullie wel/niet gebeurt dus ga niet op die toer, OPAEUS !

Ook het team zelf heeft het nog niet kunnen (re)produceren. En ze hebben daar een stuk of 20 van die dingen permanent in gebruik kan ik je vertellen. 

Alleen zijn zij rond die tijd niet op kantoor, dat wel. Maar ze zullen er allemaal ook wel minimaal één thuis hebben.

En toch is het probleem erkend. (maar nog hiet herkend, dus ook nog geen oorzaak en derhalve geen oplossing)

Verder geef je geen antwoord op het volgende: Kan je vanaf middernacht ook acuut geen tv meer kijken of werkt alleen de gids niet??


Fijn dat het bij jullie wel goed werkt.

Als je rond middernacht niet aanwezig ben kun je dit ook niet waarnemen en zal de gids s’morgens

waarschijnlijk goed werken.

Ik snap dat je rond middernacht niet op kantoor aanwezig bent.

Na middernacht kun je niet van zender wisselen ook de gids geeft geen tijd aan en werkt niet.

Hoe laat die gids weer werkt weet ik niet .


Je kunt ook niet naar een andere zender met de cijfertoetsen of p+ en p- @opaeus ? (hoe helderder we het hebben des te beter voor het team. Al denk ik dat een van hen eens een decoder mee moet nemen met het abonnementsnummer van een getroffen abonnee.)


Je kunt ook niet naar een andere zender met de cijfertoetsen of p+ en p- @opaeus ? (hoe helderder we het hebben des te beter voor het team. Al denk ik dat een van hen eens een decoder mee moet nemen met het abonnementsnummer van een getroffen abonnee.)

Het werkt pas weer na een herstart. Ja, misschien als je heel lang wacht...waarschijnlijk niet.

En met de cijfertoetsen werkt het ook niet, noch met plus of min.

Getroffen abonnee, dat klinkt wel heel dramatisch😃.

Zoals gezegd, ik heb er niet veel last van.

 


Reageer