Skip to main content

Beste forum leden,

 

In het draadje voor tv+ krijg ik helaas geen respons. Dus hier maar even.

Weet iemand waarom KPN de rare keuze heeft gemaakt dat je niet mag overstappen naar de nieuwe propositie als je nog in je jaar contract zit? Nog 3 maanden overigens.

Vroeger was overstappen naar iets anders of heen en weer wijzigen nooit een probleem.

Het zou me qua geld niets schelen, qua draden werk wel 

En kpn mag me dan nog een jaartje vasthouden. 

Dus waarom de keuze gemaakt om een overstap onmogelijk te maken......vind ik raar.

 

Hallo @Dikkedikkie reist ,

De reden hiervoor is dat je eerst jouw contract moet uitzitten. Je bent dit contract aan gegaan voor een bepaalde afgesproken prijs. Met het nieuwe KPN TV+ kun je vaak goedkoper uitzijn. Ik snap KPN wel dat ze eerst jou een jaar lang het afgesproken bedrag laten betalen. Daarna ben je vrij om op te zeggen of over te stappen op het nieuwe KPN TV+.  


Hallo @Dikkedikkie reist ,

De reden hiervoor is dat je eerst jouw contract moet uitzitten. Je bent dit contract aan gegaan voor een bepaalde afgesproken prijs. Met het nieuwe KPN TV+ kun je vaak goedkoper uitzijn. Ik snap KPN wel dat ze eerst jou een jaar lang het afgesproken bedrag laten betalen. Daarna ben je vrij om op te zeggen of over te stappen op het nieuwe KPN TV+.  

Bedankt @Noordzee ik had het bericht van de moderator al gelezen ;)


@Noordzee 
lees hier even: 


Als ik het goed begrijp mag het nu ineens allemaal wel want ik ben blijkbaar contract vrij


@Noordzee 
lees hier even: 


Als ik het goed begrijp mag het nu ineens allemaal wel want ik ben blijkbaar contract vrij

 

Dat klopt, als je die mail hebt ontvangen, dan mag je overstappen.

MAAR, als je momenteel nog korting of zo hebt, dan vervalt die korting.

 

P.S.

Wanneer loopt jouw contract af?

Ik zie boven nog 3 maanden, klopt dat?

Daarna kan je zo wie zo overstappen.😉😊


@Noordzee 
lees hier even: 


Als ik het goed begrijp mag het nu ineens allemaal wel want ik ben blijkbaar contract vrij

@joop2011

was mij al voor. Maar het klopt. Tot 1 april 2023 kun je nu alsnog dit regelen via 0800-0402.

 


Of in de lokale KPN-winkel @Dikkedikkie reist 


3 maanden, dat klopt @joop2011 

 

ik zal ze zo es ff bellen.
ik heb wel het idee dat dit alles wat rommelig verloopt bij KPN. Dan wel, dan niet, dan voorwaarden wijzigen….dus dan weer wel..

Maarja, es even zien of er nog korting uit te halen valt. Anders wordt het een andere provider.


@Dikkedikkie reist 

 

0800-0402 is gratis.😉


De aanhouder wint blijkbaar.
Bij de 1e keer bellen kreeg ik een klein beetje korting de 1e 3 maanden.

Het tweede belletje heeft toch voor 6 maanden lang een goede korting gezorgd.

Ik blijf dus nog een jaartje plakken.


Natuurlijk!! De andere klanten betalen die korting wel voor je. Zo jammer weer!!


Natuurlijk!! De andere klanten betalen die korting wel voor je. Zo jammer weer!!

Het lijkt verdorie wel een verzorgingsstaat hiero.
Niet normaal he.

 


Natuurlijk!! De andere klanten betalen die korting wel voor je. Zo jammer weer!!

Het lijkt verdorie wel een verzorgingsstaat hiero.
Niet normaal he.

Ook ik vind het belachelijk dat er zo makkelijk met kortingen gestrooid wordt. Het is uiteindelijk de abonnee (jij ook @Dikkedikkie reist) die deze kortingen betalen omdat daarvoor de basisprijs van het abonnement gewoon wat hoger is dan noodzakelijk zou zijn als dergelijke kortingen niet gegeven zouden worden.


Ik weet hoe de vork in de steel zit @wjb . Zo werkt dat met alles om ons heen.

Dan kun je de klanten er wel op aan kijken maar volgens mij moet je dan bij Kpn wezen zodat ze die kortingen niet gaan geven.

Blij dat jullie dan in ieder geval liever meer betalen en geen kortingen vragen.

Jullie hebben vast en zeker ook alleen maar uit principe bij de dure tankstations getankt en ook niet gekeken naar goedkopere energie?

Bovendien, een goed deel van de opbrengst van KPN gaat ook wel naar de stakeholders hoor.
Misschien is het ook een idee om hen wat minder winst te laten vergaren zodat de abbo's goedkoper worden?

Zomaar een gedachte.

 

 


Dan kun je de klanten er wel op aan kijken maar volgens mij moet je dan bij Kpn wezen zodat ze die kortingen niet gaan geven.

Dat is precies wat ik ook aangeef.

 

Blij dat jullie dan in ieder geval liever meer betalen en geen kortingen vragen.

Snap je dan echt niet dat je (de abonnee) die korting uiteindelijk zelf betaalt?


 

 

Blij dat jullie dan in ieder geval liever meer betalen en geen kortingen vragen.

Snap je dan echt niet dat je (de abonnee) die korting uiteindelijk zelf betaalt?

zie hier: Ik weet hoe de vork in de steel zit @wjb . Zo werkt dat met alles om ons heen.


Dan kun je de klanten er wel op aan kijken maar volgens mij moet je dan bij Kpn wezen zodat ze die kortingen niet gaan geven.

Dat is precies wat ik ook aangeef.

 

Blij dat jullie dan in ieder geval liever meer betalen en geen kortingen vragen.

Snap je dan echt niet dat je (de abonnee) die korting uiteindelijk zelf betaalt?

Koop jij nooit iets in de reclame bij de supermarkt? Of kleding in de opruiming? Dat wordt goedgemaakt door je met de normale prijzen te belazeren. Zo werkt het . De meeste mensen zijn nu eenmaal 'pennywise and poundfoolish' en daar maakt de commercie misbruik van. 


@DLD  In de gevallen die jij noemt wordt iets voor een bepaalde prijs aangeboden.  Dus ja dan koop ik het. Waar het mij om gaat is het (bedel) gedrag van mensen. Die mensen die zelf denken te kunnen bepalen wat iets kost. 


@DLD  In de gevallen die jij noemt wordt iets voor een bepaalde prijs aangeboden.  Dus ja dan koop ik het. Waar het mij om gaat is het (bedel) gedrag van mensen. Die mensen die zelf denken te kunnen bepalen wat iets kost. 

Bedelgedrag….

je denk toch niet dat ik heb zitten bedelen he. Gewoon vragen werkt ook prima hoor.
Net als afdingen bij het kopen van een auto bijvoorbeeld. of iets via marktplaats kopen.
Allemaal bedelaars zeker.
Beetje kort door de bocht hoor.


Ik denk niet dat dikkerijst hier iets verkeerds gedaan heeft. Het is KPN die de korting geeft. KPN zou dat niet moeten doen.