Skip to main content

KPN TV (ITV)werkt niet in USA met VPN  (Express VPN). Alle andere apps zoals Videoland wel. Bij alles krijg ik deze melding. Moet ik nog iets extra's regelen speciaal op de app.

 

Als dit op de smart tv is, of op een streamingsbox, dan is dat heel logisch. Dat mag alleen op het thuisnetwerk. 

Als dit op de smartfoon of tablet is, dan zal KPN de bekende VPN diensten waarschijnlijk ook blokkeren. Volgens mij doen ze dat met mail ook.


Gebruik je de iTV app op een tablet of telefoon?

Zet dan de locatieservices uit voor de iTV app.


Beste WJB,

Misschien een stomme vraag. Ik heb inmiddels mijn "locatie" uitgezet. Niet in de app maar algemeen. Of bedoel je een instelling in de app ITV van KPN  zelf. Daar heb ik alles wel zo'n beetje afgezocht, maar kan daar niets vinden.. 

 

Fijn dat je iig wilt meedenken.. 


Of bedoel je een instelling in de app ITV van KPN  zelf. Daar heb ik alles wel zo'n beetje afgezocht, maar kan daar niets vinden.. 

Bij de rechten voor apps kan je de de iTV app het recht ontnemen om locatiegegevens op te vragen.


Die staat op daar op  "niet toestaan" .. Dat is het helaas ook niet..  


Hier het zelfde. Zowel op de i-pad als op Samsung. Zit in de USA en gebruik ook expres vpn.


Hier het zelfde. Zowel op de i-pad als op Samsung. Zit in de USA en gebruik ook expres vpn.

Kan je via die VPN verbinding wel met tv.kpn.com televisie kijken?


Hier het zelfde. Zowel op de i-pad als op Samsung. Zit in de USA en gebruik ook expres vpn.

Kan je via die VPN verbinding wel met tv.kpn.com televisie kijken?

Nee ook niet.


Hier het zelfde. Zowel op de i-pad als op Samsung. Zit in de USA en gebruik ook expres vpn.

Kan je via die VPN verbinding wel met tv.kpn.com televisie kijken?

Nee ook niet.

Weet je dan zeker dat die Expres VPN wel actief is en contact maakt met een VPN server in Europa? 


Ja, al op Nederland gezet en andere Europese regio’s. Zonder resultaat

 


Wat is het IP adres dat je te zien krijgt op https://www.whatismyip.com?


45.128.199.39


Dit is inderdaad een IP adres van express VPN. Ik kan niet vinden welke server dit betreft maar als dit een Europese server is dan lijkt het er inderdaad op dat KPN de IP adressen van Express VPN (en wellicht van andere VPN providers) blokkeert.

Ik heb hier niet eerder van gehoord maar aan de andere kant kan ik me dit wel voorstellen aangezien de contentleveranciers dit wel eens kunnen zouden kunnen vereisen.


Ik heb contact gehad met express vpn en die komen er ook niet uit.

abonnement opgezegd….


Ik heb contact gehad met express vpn en die komen er ook niet uit.

abonnement opgezegd….

Ik heb inderdaad ook alles geprobeerd, maar niets werkt. Videoland en NPOstart werkt wel dus hou het nog even aan.. 

 

Dan voor je reactie ook. Weet ik dat ik niet de enige ben en het aan mijn instellingen ligt.


Is het zeker dat met “Express VPN” KPN iTV niet te zien is in Mexico en de Verenigde Staten…?

 


Is het zeker dat met “Express VPN” KPN iTV niet te zien is in Mexico en de Verenigde Staten…?

Dat is mijns inziens nog niet zeker maar het is wel frappant dat twee abonnees precies hetzelfde melden. Ik kan me ook best goed voorstellen dat KPN door de content providers "gedwongen" wordt om distributie buiten Europa tegen te gaan.


Dank voor de reactie. Ik heb zowel in Mexico en nu in Miami problemen; ik kan geen KPN iTV in beweging krijgen. Heb ook uitgebreid contact gehad met Express VPN en dat heeft niets geholpen…! De hulp en adviezen van Express VPN waren ook heel erg ‘poor’…..


Providers kunnen ook de Express VPN servers blokken.

Zo lukt het mij ook niet altijd om vanuit Nederland  ORF (Oostenrijk) te bekijken, wanneer ik Express VPN op Oostenrijk stel.


Dus in dit geval zou KPN Express VPN blokkeren…🤔


Heeft iemand al contact gezocht met KPN? Ik heb namelijk een express vpn en nord vpn account en beide laten mij geen tv kijken. Ik woon op Sint Maarten en het lukt me al een paar weken niet om te streamen. Hiervoor ging het wel altijd goed op al mijn apparaten.


Heeft iemand al contact gezocht met KPN? 

Het zou mooi zijn als een moderator van KPN hier binnenkort op zou reageren.


Bij Ziggo hebben ze het gebruik van een vpn provider geblokkeerd. 

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/VPN-en-Ziggo-GO/td-p/17169#:~:text=TL%3BDR%3A%20Ziggo%20GO%20werkt,landen%20mogen%20wij%20niets%20uitzenden.

Ik kan me bij kpn ook wel zoiets voorstellen. 

Jij hebt toch thuis een oplossing wjb?


Jij hebt toch thuis een oplossing wjb?

Klopt, ik gebruik immers een eigen VPN server die thuis op een Synology NAS draait.

Maar dit topic gaat over het al dan niet blokkeren van VPN servers zoals die van bijvoorbeeld Express VPN en NordVPN.

Het zou mooi zijn als een moderator van KPN dit "formeel" kan bevestigen of ontkrachten.


Of kpn die VPN providers blokkeert ben ik ook wel benieuwd naar. Maar ik zou het wel logisch vinden.

Zoals jij het hebt is fail proof wat dat betreft. Dan ziet het systeem niet eens dat er via een VPN wordt gekeken, want dat gaat gewoon over je eigen IP dan.