Skip to main content

Sinds een week overgestapt op glasvezel en TV+ . Inmiddels kan ik niet wachten tot het jaar voorbij is zodat we weer kunnen overstappen. Wat een treurnis. Het zappen tussen zenders duurt zomaar 3 seconden voordat er beeld is. Simpel een favorietenlijst op eigen volgorde is blijkbaar niet mogelijk en de favorieten die je wel kan instellen moet je vanuit het menu met een omweg selecteren.

Vandaag het issue er bij gekomen dat de TV niet meer aan gaat via de KPN afstandsbediening , als deze aan staat dan kan ik deze wel met de afstandsbediening uitzetten. Ik heb echt het gevoel dat ik 10 jaar terug in de tijd ben gegaan….

Hallo @Makkie_1972,

De TV Box+ is m.i. veel te vroeg gelanceerd en bij lange na niet rijp om op grote schaal uit te rollen. De box is nu namelijk voor mij als tester wel geschikt als dagelijkse testbox, maar niet als reguliere tv-ontvanger. 

De zaptijd is bekend bij de ontwikkelaars, er wordt momenteel een oplossing naar gezocht. Hopelijk is die update die dit verhelpt snel onderweg. 
Over de afstandsbediening, heb je dit ook als je deze opnieuw aan de tv zelf koppelt? 


Hoi @Makkie_1972, welkom bij ons op het forum. Er is vandaag een update uitgebracht met verschillende verbeteringen, waaronder de snelheid van het zappen:

 

Wat betreft de afstandsbediening, daarvoor ben ik net als Chrizziey benieuwd of je deze al opnieuw hebt gekoppeld en hoe dat gaat. 

 


@Jasper @Chrizziey  Ik heb de videoinstelling maar veranderd van multicast naar unicast. Dat helpt een beetje. Inmiddels een tweede afstandsbediening geprobeerd van KPN. De eerst vijf minuten gaat het goed, nu het probleem dat als ik het volume wijzig dit op de  gekoppelde soundbar (JBL 1000) heel laat pas wordt gewijzigd. Regelmatig valt het internet ook gewoon uit en zijn de snelheden van minuut tot minuut zeer verschillend. Daarnaast blijft het zeer bijzonder dat je anno 2023 geen favorieten kan instellen op eigen gekozen volgorde (bij Casema (Ziggo)kon dit al in 1995….) ,dat je ook niet in 1 keer naar de favorieten kan schakelen, dat er niet een simpele manier is om vanuit het hoofdscherm in 1 keer naar live tv te gaan is of een simpele knop waarmee je de info kan opvragen van het programma dat je kijkt. Al met al een grote teleurstelling gelet op wat er technisch allemaal kan tegenwoordig. Maar goed, aftellen dan maar tot we kunnen overstappen , nu nog een kleine 11 maanden met deze inferieure rommel…. O ja en ja ik heb uiteraard de afstandsbediening gekoppeld aan de TV


Ook ik heb dezelfde ellende met extreem langzaam zappen, heb al de laatste firmware gedownload maar nog steeds langzaam.

helaas is ook mijn audio naar bose123 met optical kabel niet goed, als tv uitstaat word het volume regelmatig geknepen. 
heb alle HDMI instellingen al geprobeerd en gebruik high end kabels.

had met mijn oude setop box nergens last van.


Vanmorgen de nieuwe doos geïnstalleerd (net overgestapt van Ziggo) en zeer trage zappensnelheid (4-5 seconden)! Gebeld en enig advies was dat ze niet weten wanneer het gefikst zou zijn en geduld is een schone zaak! (bovendien de CS vertegenwoordiger was zeer onvriendelijk). Dat was wel anders bij Ziggo. Ik overweeg serieus om terug te gaan naar Ziggo !😣


Is het mogelijk om zenderlijst aan te maken ? Net zoals met de vorige ontvangers. Tot nog toe niet zo tevreden over de functie uitvoering van de Box+


Is het zap probleem al opgelost? ik ben net overgestapt van Ziggo naar KPN maar wordt nu toch wel een beetje zenuwachtig… Ik zie ook dat er veel zap problemen zijn met andere kastjes in het verleden.


De snelheid van het zappen is met de laatste versies van de firmware en app sterk verbeterd.


De snelheid van het zappen is met de laatste versies van de firmware en app sterk verbeterd.

Thanks @wjb 


Ik overweeg over te stappen vanaf Ziggo (Next) gezien de aantrekkelijke abonnementsprijs bij TV+. Afgezien van de prijs ben ik eigenlijk best wel tevreden met Ziggo(’s software) maar TV+ ziet er ook wel veelbelovend uit moet ik zeggen. Echter, ik had op YT een review gezien van TV+ waarbij de trage zaptijden van 6-8 seconde mij toch wel doen twijfelen. Die review was 2 maanden oud en hier lees ik dat de software inmiddels een update heeft gehad waarbij de zaptijden sterk zijn verbeterd.

Kan iemand mij vertellen hoeveel seconden het gemiddeld duurt met de laatste software versie?


Kan iemand mij vertellen hoeveel seconden het gemiddeld duurt met de laatste software versie?

Ongeveer één seconde.