Skip to main content

Beste,

Over de afgelopen 6 maanden gebeurt het met regelmaat dat op 2 van de 3 tv's:

  • het geluid van de tv kraakt/hapert op verschillende kanalen;
  • er een blauwe balk verschijnt met het bericht “naar andere zender schakelen”
  • er met regelmaat (opnieuw) moet worden ingelogd bij Netflix

In toenemende mate over de laatste tijd en erg irritant en de frustraties binnen het gezin nemen toe.

Beide tv's zijn aangesloten middels een HMB2260 Arcadyan en zijn al meerdere keren over het afgelopen half jaar van een harde reset voorzien. Gaat dan weer even goed, maar lijkt elke keer terug te komen. 

De 3e tv is aangesloten op een Arris decoder.

Help?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Goedenavond, zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Wat vervelend. Ik heb toch wat vragen.

 

1. Zijn de ontvangers direct op de experiabox aangesloten of via o.a. een verbindingset die via het stopcontact loopt?

 

2. Is een hard reset voor u ook echt het verwijderen van de software of een tijdje stroom eraf?

 

3. Zijn de kabels wel eens gecontroleerd op breuken.


Direct aangesloten via een cat5 kabel, werkten tot een half jaar geleden naar behoren. Internet werkt nog steeds vlijmscherp, geen klachten.

Voornamelijk elke keer de stroom eraf en een keer een echte hard reset uitgevoerd (en anderhalf uur per toestel wachten...).

Het is af en aan dat het gebeurt en beide kabels liggen er al meer dan 5 jaar, waarvan een onder/achter de plint. Lijkt mij heel sterk dat beide kabels (een bg en een 1e verdieping) tegelijkertijd een breuk oplopen.


Heel vreemd dit. Welke experiabox heeft u? U heeft 3 ontvangers die allemaal met een aparte kabel aan de experiabox hangen begrijp ik. Heeft u nog wat anders aan het modem hangen?


Experiabox V10 waarop 1 Arcadyan decoder direct is aangesloten en een KPN Arcadyan Wifi versterker waarop 1 Arcadyan decoder en 1 Arris decoder direct zijn aangesloten.

Voor de duidelijkheid, de Arris geeft (momenteel) geen problemen en de Arcadyans onafhankelijk van elkaar en verschillend van elkaar wel.

  • Eergisteren 's avonds beneden met een haperend/krakend geluid, circa 30 minuten volgehouden en toen uit ellende de tv maar uitgezet en op de pc gaan kijken.
  • Gisterenavond de Arcadyan boven 3 keer moeten herstarten omdat om de 5-10 minuten het blauwe blokje met “ga naar een andere zender” in beeld kwam. 
  • 3 weken geleden voor het laatst de gehele “installatie” inclusief Experiabox en het apparaat waar de glasvezel binnenkomt uitgezet, stroom eraf, wachten, stroom erop en stapsgewijs weer aangezet. Voor de zoveelste keer kinderen gefrustreerd want internet eruit, etc. 

Help?...:confused:


Hoi @Jammerrrr welkom terug! Ik begrijp dat je dit probleem niet hebt op de Arris, zou je de ontvangers eens onderling willen omwisselen om te kijken of de problemen meeverhuizen?


Ik zal het van de week eens proberen.


@Jammerrrr  is het nog gelukt dit te testen?


Nee nog niet aan toegekomen. Zal ook wel enige tijd over heen gaan, want zoals vermeld komt het na een reset pas weer na een tijd terug. Zodra ik meer nieuws heb, geef ik een seintje.


Wisseling van de Arris met een Arcadyan gedaan. Zelfde resultaat op Arcadyan, na verloop van tijd wederom de Netflix-problemen met elke keer opnieuw inloggen. Via de TV-app zelf geen enkel probleem met de Netflix-account. De Arris gaf op de andere tv geen problemen.

Haperend/krakend geluid niet goed kunnen volgen want de Arcadyan geeft op de andere tv een irritant piepgeluid (daarom is deze tv al eerder voorzien van de Arris).


Sorry voor mijn late reactie! Ervaar je dit probleem nog steeds? Als je het op beide ontvangers hebt vermoed ik dat het toch iets in de aansluiting is. Kun je ook een andere HDMI kabel proberen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!


Hier hetzelfde probleem alleen bij Rtl4 zender. Alles gedaan hdmi kabel is prima nooit aan gezeten is door monteur geplaatst alles.


Hier hetzelfde probleem alleen bij Rtl4 zender. Alles gedaan hdmi kabel is prima nooit aan gezeten is door monteur geplaatst alles.

@Sleepboot1214  Welkom! Dit lijkt een algemeen probleem te zijn met specifiek RTL 4 op het moment. We hebben het doorgegeven aan de technische collega's.