Skip to main content
Beantwoord

Live programma stopt tijdens het kijken via KPN app op Google Home

• June 21, 2025
  • 14 reacties
  • 216 keer bekeken

Ik ervaar nu al een tijdje het volgende irritante probleem via de KPN app op de Google home

ik kan nu enkel via de gids naar een programma (blok) kijken en niet meer naar een zender. Dit betekend dat waar ik naar kijk stopt als in het gids de programma klaar is en niet per se wanneer het programma daadwerkelijk klaar is

bijv elke ochtend op rtl4 heb je het nieuws en daarna het weer. In de programma gids zijn dit twee verschillende programma’s met eigen blokken. Als ik het eerste blok kijk (nieuws) en dit is in het programma gids gemarkeerd als klaar, stopt mijn tv en kom ik terug in het scherm waar ik de volgende programma moet starten. Het nieuws is bijna nooit al klaar en Hierdoor mis ik altijd een paar seconden omdat er weer geladen moet worden.

hoe kan ik zoals voor de laatste grote update gewoon naar een zender kijken ipv een programmablok via de gids??

Beste antwoord door Maja van KPN

We hebben hier meer meldingen over ontvangen voor jouw type Chromecast ​@Dennieman, en dit wordt momenteel onderzocht door het TV apps team. Ik heb er dus niet direct een oplossing voor, maar daar wordt wel aan gewerkt! Als er wat meer over te melden valt, laat ik het je weten 🙂

14 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 23, 2025

Welkom op de community ​@Dennieman, hoewel de aanleiding minder leuk is. Dit klinkt toch wel een beetje onhandig!

Zou je me kunnen vertellen welk apparaat je precies gebruikt om te streamen? je hebt het over Google home, dus het zal om een Chromecast gaan, maar welk type precies?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Hi maja. Het gaat om de Google chromecast HD with Google tv. 

KPN tv+ versie is 08.70.03

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 26, 2025

We hebben hier meer meldingen over ontvangen voor jouw type Chromecast ​@Dennieman, en dit wordt momenteel onderzocht door het TV apps team. Ik heb er dus niet direct een oplossing voor, maar daar wordt wel aan gewerkt! Als er wat meer over te melden valt, laat ik het je weten 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Ik heb hier de 4k versie. App versie 8.70.03 nog op de Chromecast. (Ander Android-TV boxje heeft de update naar 8.72.01 al)

Live loopt één zender gewoon door op de chromecast. 

Hoe het na gebruik van "kijk vanaf begin" is nog niet geprobeerd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Hoe het na gebruik van "kijk vanaf begin" is nog niet geprobeerd. 

En ook dan loopt het gewoon door naar de volgende uitzending op m'n chromecast Google-TV 4k. (Op een Philips FHD uit 2012)

Alle meldingen zijn bij mijn weten ook de chromecast Google-TV HD uitvoering. Dus wat kan het dan zijn? Up to the team. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Dank voor het checken. 
net op de iPad geprobeerd en daar loopt het wel/ook netjes door. 

Zal  dan echt aan de versie moeten liggen lijkt me

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 30, 2025

Dit probleem speelt inderdaad specifiek met deze Chromecast uitvoering ​@PeterG en ​@Dennieman 

• June 30, 2025

Ik heb hetzelfde met de KPN app op mijn Sony XR A80K. Erg irritant, uitzending stopt net voor het eind. Als je daarna op knop Kijk verder drukt springt uitzending weer terug naar begin uitzending.

Verder heb ik ook dat de mini gids verspringt. Witte blok van actuele uitzending staat niet in het midden maar verspringt soms naar links of rechts.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Gaat er ook iets mee gedaan worden? Lijkt me een bug te zijn

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Dit probleem speelt inderdaad specifiek met deze Chromecast uitvoering ​@PeterG en ​@Dennieman 

Gaat er ook iets mee gedaan worden? Lijkt me een bug te zijn

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Gaat er ook iets mee gedaan worden? 

Kan je ook zelf het antwoord op geven lijkt mij ​@Dennieman .

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Er gaat zeker wat mee gedaan worden ​@Dennieman:

• Topper
  • July 3, 2025

Ik heb het ook met de google streamer. Heel irritant ja!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 3, 2025

Toch apart. Hier niet met de Chromecast Google-TV 4k. Speciaal een keer een zender 2½ uur live aan gelaten. Liep gewoon door.

Wel veel klachten met de HD versie en casten naar TCL. 

Maar weinig met de nieuwe streamer ​@PetervdBo .