Skip to main content

Is het mogelijk om de uren opnemen te verdubbelen van 200 uur naar 400 uur of 600 uur of 800 uur mag ook natuurlijk ?

Zou de capaciteiten verruimd kunnen worden ?

Alles staat in de cloud en dat zou geen probleem moeten zijn. (capaciteit technisch moet het kunnen).

 

Graag verneem ik uw Reactie KPN.

Denk je er wel aan dat de opnames maar 1 jaar bewaard worden?


En als je een opname gezien hebt, dan gooi je die toch gewoon weg? 😉 Heb je weer ruimte. 👍🏼


Hoi @IT Expert

Je kan met het Opnemen Pakket tot wel 6 programma's tegelijkertijd opnemen. De opnames zijn maximaal 1 jaar houdbaar en je kan maximaal 200 uur aan opnames bewaren. Het is helaas niet mogelijk om voor meer dan 200 uur aan opnames te bewaren. 


  1. Als de opnames leuk zijn dan bewaar je dat langere tijd.
  1. Maximaal 200 uur opname capaciteit is erg weinig. behoefte om meer capaciteit.
  1. Met 1 jaar bewaar termijn zou de uren wel omhoog kunnen of de bewaar termijn verhogen naar 2, 3 of 5 jaar bewaar termijn.

Het zijn ideeën die ik aandraag voor verdere ontwikkelingen die in de toekomst zeker nodig zijn omdat we tegen limieten aanlopen denk aan 4K of 8K dan heb je meer capaciteit nodig en het bewaar termijn mag dan ook omhoog zodat je langer kan genieten van de opnames. 


De bewaartermijn verlengen, zal niet zomaar kunnen. Wij zijn geen eigenaar van de inhoud van opgenomen programma's en daarover zijn afspraken gemaakt met rechthebbenden van het intellectuele eigendom. 

Wat de één veel vindt, vindt de ander weinig. 200 uur aan opnames is meer dan een week (8,3 weken) non stop tv kijken. Dat lijkt mij persoonlijk aardig veel om in een jaar terug te kijken. Ik weet niet in hoeverre beeldkwaliteit meespeelt in de afweging voor het beschikbare aantal uren aan opnames, maar ik kan me indenken dat (toekomstige) verhoging van de beeldkwaliteit (van SD naar HD naar 4K) juist een reden kan zijn om het aantal uur dat opgenomen kan worden niet te verhogen. Hogere beeldkwaliteit neemt meer ruimte in, dus mogelijkerwijs zou dat het creëren van problemen voor de toekomst zijn. 

Een Forum is inderdaad een mooie manier om ideeën aan te dragen, en dat waarderen wij ook zeker. Wij zien direct of er meer gebruikers zijn die zich herkennen in een idee, en afhankelijk daarvan kunnen we kijken of een idee realistisch/wenselijk/haalbaar/etc is. Voor nu zie ik niet direct dat dit een veelgehoord signaal is. Toch bedankt voor het meedenken! :slight_smile:


De opnametijd is niet afhankelijk van de opgeslagen data dus SD HD of 4K maakt niet uit, als een opname bv 1 uur duurt dan is dat de opslagtijd en niet de data dat het in beslag neemt.
Je kunt dus ook 200 uur UHD opnemen.
 


Ik kan me niet voorstellen dat KPN opnames individueel per gebruiker opslaat. Lijkt me veel meer voor de hand liggend dat er gewoon een storage is waar alles wat wordt uitgezonden, een jaar bewaard wordt.

Als een gebruiker dan een opname wil maken, komt er in de database bij deze gebruiker gewoon een linkje te staan naar het op te nemen (opgenomen) programma.

De limiet op 200 uur zal dan waarschijnlijk ook te maken hebben met afspraken met rechthebbenden; die zijn er natuurlijk niet happig op dat je op deze manier de reclames kunt skippen.


De limiet op 200 uur zal dan waarschijnlijk ook te maken hebben met afspraken met rechthebbenden; die zijn er natuurlijk niet happig op dat je op deze manier de reclames kunt skippen.

Misschien @mrGanesha 
Ziggo heeft bij de Next 400 uur opname tijd, maar ook een maximum van 1 jaar.


Als je het mij vraagt, het KPN-itv systeem is een handig systeem voor de niet veeleisende gebruiker, de zaken die je noemt zorgen er voor dat ik niet voor dit systeem systeem kies.
Ik ben wel de eerste vraagbaak van diverse gebruikers in de kennissen kring die er over het algemeen erg content mee zijn.

Zelf gebruik ik tot veel genoegen een Vu+ opname apparaat op DVB-C  glasvezel-kabel, niet-KPN dus.
Het voordeel van dit apparaat is dat "alles" kan, het nadeel is dat "alles" kan :-/
Maw, vele mogelijkheden die niet altijd in je voordeel werken, maar ondertussen ben ik er behoorlijk in thuis.

Het KPN-itv systeem is zo gemaakt dat alles vanuit de KPN geregeld en ingesteld kan worden waar bij de programma aanbieders ook een stem hebben, de bewaartermijn en het gedwongen reclame kijken ed.


  1. Als de opnames leuk zijn dan bewaar je dat langere tijd.
  1. Maximaal 200 uur opname capaciteit is erg weinig. behoefte om meer capaciteit.
  1. Met 1 jaar bewaar termijn zou de uren wel omhoog kunnen of de bewaar termijn verhogen naar 2, 3 of 5 jaar bewaar termijn.

1 en 3: Er is nu al een gigantische serverruimte nodig om van alle zenders het een jaar te bewaren.  Er wordt alleen bewaard wat is aangevinkt door gebruikers. De rest gaat er direct (indien de zender geen gemist toestaat) vanaf en anders na een week.

2: Ziggo biedt 400 uur in the cloud opnemen aan. Maar dat is alleen bij hun duurste abonnement met de Next. Daar zijn dus minder gebruikers. Bewaartermijn ook 1 jaar.


Zijn hier nog plannen voor? Want de 200 uur van KPN is wel wat schraal t.o.v. de 400 uur van Ziggo en aangezien het alleen maar een opname tag is ipv een echte opname lijkt het me qua storage zoals al eerder gezegd is niet uitmaken.

 

Die 200 uur met kinderen is al snel te weinig.


Hi @MeNTaL_TOv2,

We vragen even na of hier wijzigingen voor gepland staan, kom er op terug als ik meer weet!


Deze wens is bekend bij de ontwikkelaars, maar op korte termijn zal er niets aan de 200 uur veranderen. Als dat wel het geval is, lezen jullie dat in de Product Updates!


Dat is één van de redenen dat ik NLziet erbij heb. Daar zijn uitzendingen vaak tot langer dan een jaar terug te kijken. En wat zij bewaren hoef ik niet in mijn opnamepakket te bewaren….

Nog meer redenen:

Alle regionale w.o. die van de provincie van mijn moeder

Tot een week terugkijken op de VRT kanalen