Skip to main content

Beste Heer/mevrouw van KPN,

 

ik heb al eens via telefonisch contact een probleem aan te geven met de snelheid van TV uitzendingen.

Ik kijk graag Voetbal van mijn club Ajax:), nu weet ik dat mijn buurman ook voor ajax is en dat hij hard kan juichen bij een doelpunt of grote kans.

Echter vind ik het irritant kijken naar de wedstrijden als ik concludeer dan KPN ca. 10 seconde langzamer is dan de Ziggo verbinding van mijn buurman.

Kunnen jullie hier iets aan doen waardoor het verschil in tijd nagenoeg gelijk is met dat van Ziggo.

Mijn buurman juicht namelijk al voordat bij ons op de televisie de aanval nog moet beginnen!

 

een medewerker van u heeft toen aangegeven hier mee aan de slag te gaan, maar na ruim 6 maanden niets meer vernomen.

 

ik hoor het graag.

Deze vraag is eerder voorbij gekomen. Ga er maar vanuit dat hier nooit iets aan gaat veranderen. 


Ziggo is sponsor van die club uit 020. Waarschijnlijk krijgen die het signaal eerder ;-)


 van die club uit 020. 

Ik heb zo'n idee dat jij geen liefhebber bent van mooi voetbal.  


 van die club uit 020. 

Ik heb zo'n idee dat jij geen liefhebber bent van mooi voetbal.  

Van mooi voetbal zeker wel (dus ook 020)...van arrogantie zeker niet :grin:


Ik hou daar wel van, ben ook fan van Louis van Gaal : 

https://www.youtube.com/watch?v=kW7YMVWtZI0

 


Bij KPN gaat het signaal over internet. Dat kan soms wel eens iets vertragingen opleveren doordat er ook ander internetverkeer over diezelfde kabel gaat. Daarom word er op verschillende plekken in het netwerk met een kleine buffer van 1 of 2 seconden gewerkt waarmee dan kleine vertragingen opgevangen kunnen worden. Dat je daarmee dan op 10 seconden op Ziggo achter komt vind ik wel veel. Maar hoe dan ook, Ziggo heeft een ander systeem. Het signaal gaat daar niet over internet en heeft zodoende niets te maken met vertragingen en buffers.


We gaan wel off-topic nu…

Maar Louis kan ik ook wel waarderen. Ook het team uit die jaren. Grote spelers. Maar nu...te veel arrogantie binnen de club. Dat is jammer en helemaal niet nodig. Ze zijn op dit moment gewoon veruit de beste club van NL, dat is wel duidelijk. Maar laat de bal spreken en niet het gedrag er omheen..


Bij KPN gaat het signaal over internet. 

Bij KPN gaat het signaal niet over Internet bij live televisie kijken via een TV ontvanger.

KPN distribueert het TV signaal via haar eigen besloten netwerk op vlan 4 en dat staat los van Internet. Ja, het maakt gebruik van dezelfde infrastructuur maar QoS zorgt er voor dat TV altijd voorrang krijgt op Internet.


Ook bij Ziggo is het niet “op hetzelfde moment als dat het gebeurt”. In de digitale wereld is de werkelijkheid ietsje eerder.

Bij het ene distributiesysteem geeft het wel iets meer vertraging dan bij het andere.

Zelfs niet iedere abonnee ziet het op hetzelfde moment. Als ik met mijn moeder bel ben ik ook iets voor op haar HDglas zender. 

En Digitenne ligt nog weer 3 tot 4 seconden achter op ITV. Heb ik 2 tv's tegelijk op dezelfde zender op Digitenne is het nog niet synchroon.

Ik vrees dat hier niks aan te doen valt. Nodig voortaan de buurman uit om samen te kijken. Lijkt me ook gezelliger.

Je woont wel gehorig.


Bij KPN gaat het signaal over internet. 

Bij KPN gaat het signaal niet over Internet bij live televisie kijken via een TV ontvanger.

KPN distribueert het TV signaal via haar eigen besloten netwerk op vlan 4 en dat staat los van Internet. Ja, het maakt gebruik van dezelfde infrastructuur maar QoS zorgt er voor dat TV altijd voorrang krijgt op Internet.

Ja, een apart vlan. En ja QoS. Maar dat desondanks is het wel dezelfde infrastructuur waarbij niet altijd voor 100 % te garanderen is dat het echt nooit last heeft van het overige verkeer. 


Het ligt waarschijnlijk voor een groot deel aan de aanlevering van het signaal. Het kan zo maar zijn dat KPN het beeld later aangeleverd krijgt dan Ziggo. 

Ziggo zelf is ook niet altijd het snelst.

Kijk je bijvoorbeeld Formule 1 via satelliet dan loopt het beeld van de Engelse uitzending 20 seconden voor op de Nederlandse uitzending via het Ziggo kanaal. 


Het ligt waarschijnlijk voor een groot deel aan de aanlevering van het signaal. Het kan zo maar zijn dat KPN het beeld later aangeleverd krijgt dan Ziggo. 

Dat kan ik me niet voorstellen.


Hoi @Jussiepoel . Welkom op het forum.

Zoals je hier kunt lezen is daar vrij weinig aan te doen. In het verleden is er wel een onderzoek geweest bij welke tv aanbieder je de goal het eerst ziet. Volgens mij was dat bij Digitenne. Maar ik kan me ook vergissen.  

Het probleem speelt in ieder geval al jaren:

https://www.frankwatching.com/archive/2008/06/15/later-juichen-dankzij-digitale-televisie/