Skip to main content

@Jasper Ik reageer omdat dit voor mij één van de nieuwste meldingen is over dit onderwerp en het onderwerp is 'verdwenen opnames'. En ik zie dat hier al genoeg meldingen over zijn  gedaan in de afgelopen 2 jaar. Volgens mij wordt in deze melding genoemd: verdwenen opnames, niet door de klant verwijderd, genoeg schijfruimte en binnen een jaar. Ik denk dat ik reageer op precies het onderwerp wat bij meer mensen speelt en er geen oplossing voor wordt geboden vanuit Kpn. Er gaat iets mis in jullie cloud en ik denk dat het tijd is dat jullie dat erkennen. We betalen als klanten genoeg per maand om dit soort onzin te hebben. Ik wil geen nieuwe topic aan maken om jullie te laten meekijken. Dit is al meerdere keren gebeurd, kastjes omgeruild..niets helpt. Ik denk dat ik maar weer een klacht in moet dienen! 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @BV39! Niet leuk als de opnames verdwijnen dus ik snap dat je dit opgelost wilt hebben. Allereerst wat algemene vragen om wat zaken uit te sluiten, dan kunnen we het daarna verder oppakken indien de oplossing hier niet in zit: 

  • Is er niemand anders in huis die toegang heeft tot de tv-ontvanger of (buitenshuis) iTV Online? 
  • Staan de opnames ook niet meer op iTV Online?
  • Waren de opnames niet van een zenderpakket dat inmiddels weer uit is gezet? 
  • Als je in de gids kijkt, staat daar niet toevallig bij dat de opname is mislukt? Dat herken je aan dit icoontje: 

 

Ik ben benieuwd! 


@BV39

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Dus “jullie”

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?


@Sanne_M 

De algemene vragen heb als is tijdens een gesprek van een half uur met iemand van de klantenservice doorgenomen. En we hebben toen ook van alles geprobeerd, zenderpakketten nagekeken, tv ontvanger opnieuw gestart, noem maar op.

Mijn partner en ik hebben toegang tot de tv ontvanger. Maar in de 4 of 5 keer dat we nu inmiddels opnamens kwijt zijn heeft geen van ons beide die gewist.

De opnames staan niet op onze 2 tv ontvangers en ook niet op itv online. Ze zijn overal weg.

Er is niets gewijzigd in ons zenderpakket sinds we abonnee zijn. We hebben geen pluspakket aan of uit gezet of gewijzigd.

De afleveringen (nu 6 van Happy Valley, BBC First) en eerder een aflevering van Yellowstone en Bellator op Paramount waren allemaal goed opgenomen.

@joop2011 

We hadden 2 Arris Vip ontvangers en sinds begin januari zijn die omgeruild voor 2 arcadyan ontvangers. Beneden is deze met een kabel verbonden met de Experia v10 a box. Boven met een devolo verbinding. Met de oude ontvangers verdwenen er opnames en met de nieuwe ook.

Ik heb weinig vertrouwen dat ik m'n opnames nog terug ga krijgen aangezien we alle "oplossingen" van KPN al geprobeerd hebben. Super irritant. 


We hadden 2 Arris Vip ontvangers en sinds begin januari zijn die omgeruild voor 2 arcadyan ontvangers.

Dan hoop ik dat @Sanne_M eens na wil kijken of één van die twee Arris TV ontvangers nog actief is op jouw abonnement en zo ja of ze die uit het abonnement kan verwijderen.


Dank voor de antwoorden @BV39! Dan kunnen we dat allemaal uitsluiten. 

De opnames terughalen is inderdaad niet mogelijk, maar voorkomen dat het weer misgaat moet te doen zijn. Of wellicht achterhalen waarom ze verdwijnen.

Dan hoop ik dat @Sanne_M eens na wil kijken of één van die twee Arris TV ontvangers nog actief is op jouw abonnement en zo ja of ze die uit het abonnement kan verwijderen.

Dat wil ik! Wil je hiervoor je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen @BV39? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 

Heb je voor mij ook alvast drie voorbeelden van opnames die verdwenen zijn? Hier heb ik het volgende voor nodig: 

  • Naam van het programma
  • Datum en tijdstip van uitzending
  • Kanaal + kanaalnummer waar de uitzending op was

Ik hoor het graag! 


@Sanne_M volgens mij heb ik mijn profiel zo goed mogelijk ingevuld.

Laatste verdwijning was:

Happy Valley

Dinsdag 10 januari 2023 en dan totaal 6 dinsdagen

BBC first kanaal 25

 

Eerdere opnames waren op Paramount. Tijdstip weet ik niet meer maar is waarschijnlijk terug te vinden in 2 klachten die ik heb ingediend.


Bedankt @BV39! Ik zie dat er twee Arcadyan ontvangers aan zijn gemeld en geen Arris ontvangers, dus dat staat goed. 

Happy Valley hebben we dus als voorbeeld en het begint bij de aflevering op 10 januari 2023. Google vertelt mij dat die om 21:00 uit werd gezonden, de zes dinsdagen zijn de opeenvolgende dinsdagen? Dus 17, 24, 31 januari etc.? 

Als ik die exacte informatie heb kan ik mijn iTV collega's vragen of zij kunnen achterhalen wat er met de opnames is gebeurd. 


@Sanne_M 

Ja, dat zou ook moeten omdat je geen andere ontvanger krijgt voordat kpn de oude afmeldt en je deze moete inleveren bij ontvangst van de nieuwe. 

Ik vermoed inderdaad dat het 6 dinsdagen zijn geweest vanaf 10 januari. Ik heb serie inplannen gekozen en ik heb de 6 afleveringen in mij opnames zien staan.


Helder, ik heb mijn collega's gemaild @BV39. Ik hoop dat zij kunnen zien waarom de opnames verdwenen zijn en laat het je weten als ik antwoord heb! 


Hi @BV39! Zoals beloofd een terugkoppeling. Omdat de opnames langer dan een maand geleden ingepland zijn kunnen mijn collega's niet achterhalen waarom ze verdwenen zijn. Wel zien ze inderdaad dat Happy Valley opgenomen is en weer niet beschikbaar is gemaakt voor jou, dus inderdaad dat ze ‘verdwijnen’. De waarom blijft alleen onbeantwoord. 

Dus mijn/onze vraag aan jou: wil je in de gaten houden of er meer opnames verdwijnen? Het liefste voorbeelden die dus nog geen maand geleden ingepland zijn. Dan kunnen ze de oorzaak wel achterhalen en hopelijk is het mysterie dan snel opgelost. 🙂 We willen echt graag weten waar dit door komt en mijn collega's willen dit ook graag onderzoeken, dus je mag hier altijd weer reageren als je merkt dat er weer wat is verdwenen! 


Hallo Sanne, ik ben de vorige keer goed geholpen maar toch is het probleem nog niet verholpen. Er blijven afleveringen verdwijnen. Ik twijfelde eerst nog maar Station 19 van Net5 is nu per al 2 keer verdwenen. Vanavond nieuwe aflevering maar die van vorige week is weg. En dat is een week of 3 ook gebeurd. Ik heb die van vorige week nog niet gekeken en maar er staat vandaag maar 1 aflevering in de opnames uit hetzelfde seizoen. Kortom, het probleem blijft bestaan. 


Super dat je dit meldt @BV39! En ook top dat het om een opname van nog geen maand oud gaat. 

Ik heb het weer nagevraagd bij mijn iTV collega's. Zodra ik meer weet hoor je van me! 


Ben ik weer @BV39

Ik heb antwoord van mijn collega, die ziet dat de opname op 9 september door jou zelf via een smartphone verwijderd is. De opname van deze week ook.

Mocht je dat echt niet zelf gedaan hebben, dan raad ik je toch aan om je iTV pincode te resetten en ook je MijnKPN wachtwoord wijzigen kan dan geen kwaad.

Hopelijk zijn er daarna dan geen mysterieuze verdwijningen meer van de opnames! 🙂


Dag Sanne,

De aflevering van deze week heb ik bekeken en verwijderd (voordat het weer misgaat) maar die van vorige week en de keer daarvoor zeker niet.

Wat me ook opvalt dat bij het afspelen van opnames op m'n telefoon in iedere opname een soort hiccup zit. En dat ik eerst opnames van bbc first en vrt niet op de telefoon kon kijken..toen een periode wel en nu weer niet. Maar dat terzijde.

Ik zal de pincode en het ww aanpassen en ik houd het in de gaten want er dan gebeurt.

 


Top. Ik ben benieuwd of de opnames dan wel blijven waar ze horen. 

Als de telefoon hiccups blijft geven, start je telefoon voor de zekerheid dan ook opnieuw op en zorg dat je een goed wifi signaal hebt. Hopelijk speelt hij ze dan wel goed af. 🙂