Skip to main content

Zojuist, dus na middernacht, het volgende in beeld bij de Minigids. Ofwel verkeerde starttijden en verkeerde programma’s voor wat er na het huidige programma volgt. Volgens mij zijn dat de programma’s van morgen (zaterdag 12 augustus), niet de programma’s van de dag die zonet begonnen is (vrijdag 11 augustus):

 

TV+ Minigids voor begin van vrijdag 11 augustus: verkeerde info na middernacht.

 

Bijvoorbeeld “Behind the candelabra” (NPO 3) staat inderdaad voor zaterdag 12 augustus in de gids. (Wat op dit moment dus “morgen” is.)

De EPG toont het volgende voor “nu” (nogmaals: het begin van vrijdag 11 augustus), waarbij de tijden ook beter kloppen dan de “Straks 23:11” (NPO 3), “Straks 00:00” (RTL 4) en “Straks 23:55” (RTL 5) hierboven:

 

TV+ EPG voor begin van vrijdag 11 augustus.

 

Inderdaad, als ietwat later op zowel NPO 3, RTL 4 en RTL 5 inmiddels het volgende programma begonnen is, dan klopt het wel voor die zenders:

 

TV+ Minigids wel oké als huidige programma na middernacht begonnen is.

 


 

Volgens mij zijn dat de programma’s van morgen (zaterdag 12 augustus), niet de programma’s van de dag die zonet begonnen is (vrijdag 11 augustus)

...

Bijvoorbeeld “Behind the candelabra” (NPO 3) staat inderdaad voor zaterdag 12 augustus in de gids. (Wat op dit moment dus “morgen” is.)

 

Net als de Minigids was ook ik iets in de war: de getoonde programma’s hadden geen geplande start op zaterdag, maar op vrijdagavond laat. Altijd nog zo’n 23 uur na het huidige programma net na middernacht, dus nog steeds fout. Maar voor de volledigheid hieronder de gids die foutief gebruikt werd voor de “volgende” programma’s in de Minigids.

Bijvoorbeeld “Behind the candelabra” (NPO 3) begon vrijdagavond 23:10 uur (en liep tot zaterdag 01:05 uur). En had dus niet getoond mogen worden in de Minigids van vrijdagochtend 0:36 uur, zoals wél onterecht te zien is in mijn eerste schermafdruk:

 

Behind the candelabra begon vrijdag 11 augustus 23:10 uur.

 


Nog iets raars: “Behind the candelabra” staat (nu) voor 23:10 in de gids, maar de Minigids liet 23:11 zien? En ik kan in de gids ook geen “B&B Vol liefde” vinden dat om 0:00 zou beginnen, noch een “Horrorburen” met als starttijd 23:55. 🤔


Inderdaad verwijzen de “volgende” programma’s in de Minigids naar items vlak voor de volgende middernacht (zeg ruim 23 uur na “nu”). Net voor 0:00 uur was de Minigids nog goed, en daarna sprong het naar dit:

 

TV+ Minigids van dinsdag 15 augustus 0:01 uur toont verkeerde “volgende” programma’s.

 

De getoonde tijden (van de verkeerde items) kloppen op dit moment precies met wat de gids laat zien voor het einde van de dag. Ik denk dat de gids als je een dag later kijkt soms ietwat anders kan zijn?

 

TV+ gids voor einde van dinsdag 15 augustus.

 


Ik geef je feedback door @Arjan van B!