Skip to main content
Vraag

Misleidende informatie KPN TV+ app voor smart tv in Spanje werkt alleen op thuisnetwerk

• May 11, 2026
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

In november 2025 ben ik overgestapt van Ziggo compleet naar KPN compleet (de 2 mobiele abonnementen waren al iets eerder ingegaan). Ik koos ervoor om over te stappen omdat de medewerker in de winkel in Emmen mij onder andere vertelde dat ik in Spanje, waar wij 6 maanden per jaar verblijven) gewoon tv kon kijken op mijn grote TV via de knptv+ app (dus niet streamen, maar direct de tv app op de Xiaomi TV stick installeren en rechtstreeks op tv alle uitzendingen kijken). Bij Ziggo kon dat niet en sloten we altijd een NL ziet abonnenemt af voor de periode dat we in Spanje waren omdat streamen voor  ons lastig is (oudere mensen). De medewerker verzekerde mij dat dit bij KPN echt niet nodig was en we dus geen NL ziet meer nodig zouden hebben, dit samen met een aantal andere dingen (die hij  niet goed voorgelicht heeft overigens) deed mij besluiten zowel met mobiele nummers als internet+tv over te stappen naar KPN. Nadat het abonnement was ingegaan bleken meerdere dingen niet te werken zoals mij was verteld, ik heb direct een klachtenformulier ingevuld. Mw Arja van Laarse van  KPN klantreacties heeft mij toen gebeld, was een prettig gesprek, zij bood financiele compensatie voor een aantal dingen die niet in het abonnement bleken te zitten/niet te werken zoals verteld bij aangaan abonnement EN zij ging nakijken ofhet echt zo was dat ik met de Xiaomi TV stick de KNPTV+ app kon downloaden en zo gewoon in Spanje TV kon kijken. Op 18 december heeft zij mij gemaild, ik heb de mail nog, en gezegd dat dit echt zou werken en in de mail stap voor stap uitgelegd hoe ik het moest doen (wat ik zelf wel wist, maar toch attent). Nu zijn we sinds 2 maanden in Spanje en wat blijkt….Als je de KPTTV+ app op de xiamoi tv stick installeert en je wilt dan inloggen dan krijg je de melding dat de app alleen werkt als je bent aangesloten op je KPN thuis netwerk. Met andere woorden ik moet toch weer een NLziet abonnement afsluiten. Weer een klachtenformulier ingevuld, zojuist gebeld en de dame aan de telefoon zegt dat het haar spijt dat er niet goed gecommuniceerd is door hun medewerker maar dat het niet anders is. Ik gaf aan dat als ik goed voorgelicht was, ik nooit was overgestapt van ZIggo naar KPN en dat ik eigenlijk van mijn abonnement afwil omdat ik vals ben voorgelicht en op grond van valse voorlichting een abonnement ben aangegaan. De dame gaf aan dat KPN binnen de kaders van de wet handelt an ik mijn abonnement niet kan opzeggen op grond van dwaling omdat ik van alle diensten gebruik kan maken, al is het dan via streaming, wat ik perse niet wil en dit bij aangaan abonnement ook duidelijk heb gezegd. Mw van Laarse heeft mij blijkbaar ook verkeerd voorgelicht omdat de dame van vandaag ook aangeeft dat de app alleen werkt op toestellen die in Nederland al aangemeld zijn dus zou ik de tv uit het spaanse appartement mee naar Nederland moeten nemen en daar moeten inloggen zegt zij (leuk in het vliegtuig. Ze suggereerde ook nog dat ik dan maar een laptop moet aanschaffen zodat ik toch op groter beeld kan kijken of de laptop rechtstreeks op de tv kan aansluiten geloof ik dat ze zei. Hoe vind je het, ik word vas voorgelicht en mag vervolgens allerlei extra kosten maken om op een TV gewoon te kunnen kijken.

Op mijn vraag om de klacht door te zetten naar hoger management zodat daar een beslissing genomen kan worden of ik in mijn recht sta om zowel de mobiele als vaste tv abonnement op te zeggen (icm compleet voordeel bij Ziggo wat ik zou missen als ik alleen nternet en tv kan opzeggen) gaf ze aan dat ze dat niet ging doen.

Ik voel me zwaar belazerd door KPN, sorry voor mijn woorden. Er worden bij jullie fouten gemaakt en ik heb er maar mee te dealen en zit nog 2 jaar aan vast. Zo slecht dit

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

KPN heeft geen compleet, ik denk dat je KPN tv+ abonnement bedoelt.

De mevrouw van KPN in Emmen heeft inderdaad niet alle details goed.

Als je niet op je eigen KPN netwerk bent, kan je alleen via casten (u noemt het streamen, maar dat doet het te ontvangen apparaat). 

Ik gebruik daar een Chromecast HD voor en cast vanaf de Samsung tablet voor KPN tv.

Overige app's werken wel perfect op de Chromecast HD. (net zoals op uw Xiami stick.

Ik ben 72 en dat casten doe ik zonder problemen.

Je opent de KPN app op de mobiel of tablet en klik op het castsymbool en kies de Xiami stick en op de mobiel of tablet kan je dan alles doen.

Maar je hebt niet alle zenders en niet alle opnames.

Heel erg vervelend dat u 2 keer foutief bent ingelicht.

Mag eigenlijk niet gebeuren. (vind ik)

Vul rechtsboven (onder de avatar) uw privë gegevens zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) erna kijken en erop terug komen.

Alleen de moderater kan die gegevens zien.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Dag Joop,
Dank voor je reactie. Ik kan wel casten, maar mij partner is 81 en die heeft er veel moeite mee. Heeft wel eigen mobiel, maar is er niet handig mee. Dus als ik alleen op pad ben, wat door gezondheidsproblemen van partner heel regelmatig gebeurt, lukt het haar niet om tv te kijken. Dit was voor ons dus een heel belangrijke reden om over te stappen naar KPN omdat ons verzekerd was dat we niet hoefden te casten en de tv+ app direct op de Xiaomi stick zouden kunnen installeren en we zo tv konden kijken.

Dit is ons niet alleen door de meneer in de winkel in Emmen verteld, maar dus ook uitgezocht door de medewerker van klantenreacties (Arja) en bevestigd in een email op 18 december. Foute voorlichting dus op grond waarvan ik vind dat KPN zo netjes moet zijn om te zeggen we houden u niet aan uw 2 jarige abonnement voor zowel mobiel als vast (ivm het combivoordeel wat je alleen hebt als je zowel je mobiel als vast naar Ziggo terug zouden gaan). Maar ze zeggen ijskoud, jammer, ,fout van ons maar pech voor u.

Zo slecht dit

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Ik hoop dat een moderater (KPN medewerker) er snel op terug komt.

Heeft u uw gegevens al ingevuld? (dat is voor de moderater heel belangrijk om u goed van dienst te kunnen zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Ja hoor heb ik gedaan, dank voor de tip.