Skip to main content

Hoi KPN,

Ik heb nog steeds het geluidsprobleem. Ik heb de eco instelling op snelle start staan.

(hdmi zit er goed in, 'geluid maximaal' via Google werkt niet) 

Als ik de tv aanzet heb ik vaak de eerste anderhalve tot twee minuten geen geluid. Daarna is het er ineens wel. Zelf denk ik dat het te maken heeft dat de box in die periode nog meerdere functies aan het opstarten is. Zo doet bv Google het in de eerste minuut ook niet. 

Willen jullie dit ook bij de eerstvolgende update verhelpen? Zodat er gewoon geluid is vanaf het eerste moment? Dit is zeer vervelend. 

 

Bij de oude tv box deed deze het wel gewoon goed!! 

Hi @Chris855! Dat is inderdaad een lange tijd zonder geluid. 

Heb je het resetten van de TV+ Box ook al geprobeerd? Ik ben benieuwd of het geluid daarna wel snel meewerkt. 

Zo niet, heb je dan geluidsapparatuur aangesloten? Of gaat er een HDMI kabel rechtstreeks van de TV+ Box naar de TV?


Hi @Chris855! Dat is inderdaad een lange tijd zonder geluid. 

Heb je het resetten van de TV+ Box ook al geprobeerd? Ik ben benieuwd of het geluid daarna wel snel meewerkt. 

Zo niet, heb je dan geluidsapparatuur aangesloten? Of gaat er een HDMI kabel rechtstreeks van de TV+ Box naar de TV?

 

Ik heb 'm gereset en heb nog steeds hetzelfde probleem. Zeker 2,5 minuten geen geluid, anders dan ik eerst schreef. Hdmi rechtstreeks van box naar tv. Met de oude box heb ik dit probleem nooit gehad.

 

Ik vind dit onderhand behoorlijk vervelend en wil gewoon dat dit wordt opgelost. Kan ik de box inwisselen? 


Net werd mij door de klantenservice verteld dat mijn probleem meevalt vergeleken met die van anderen. Ze kunnen niks voor me doen en ik moet wachten op een update. Ik krijg geen nieuwe box, tenzij ik meer problemen krijg

 

Nou.... 


Hmm, wat als je hem juist wel op de eco-stand zet?

Als je via de instellingen naar Apparaatvoorkeuren > Energiebesparing > Eco stand aanvinkt, hoe gaat het dan met het geluid na het opstarten? Hij doet er dan wel iets langer over, maar verbruikt minder stroom en heeft dan hopelijk ook alle tijd om alle programma's in te laden zodat het geluid ook meteen meekomt. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat! 


Hmm, wat als je hem juist wel op de eco-stand zet?

Als je via de instellingen naar Apparaatvoorkeuren > Energiebesparing > Eco stand aanvinkt, hoe gaat het dan met het geluid na het opstarten? Hij doet er dan wel iets langer over, maar verbruikt minder stroom en heeft dan hopelijk ook alle tijd om alle programma's in te laden zodat het geluid ook meteen meekomt. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat! 

Nee, ook dan blijft het stil. Daar heeft het dus niks mee te maken. Wat kunnen jullie mij aanbieden als oplossing? 


Dank voor het testen! Zou je dan je forumprofiel aan willen vullen en hier een seintje willen geven? Dan kan ik wat metingen doen om te zien wat daar te vinden valt. 

Ook ben ik benieuwd of je de oude box nog in huis hebt. Als je die rechtstreeks op dezelfde HDMI kabel aansluit, speelt dit dan nog? 

Mocht je de tv-ontvanger niet meer hebben, heb je dan ook een andere TV of een andere HDMI kabel waar je de ontvanger op kunt testen? Puur om uit te sluiten dat het daar mis gaat.


Gedaan!

Oude box is al terug en we hebben geen tweede tv. Een andere hdmi heb ik al geprobeerd, geen resultaat


Helder, dan ben ik door mijn mogelijkheden heen, dus ik heb een ticket voor je aangemaakt. Die gaat naar ons backoffice en die nemen over het algemeen binnen 2 werkdagen contact met je op op het 06-nummer dat bij ons bekend is. 

Mocht je binnenkort dus gebeld worden door een onbekend nummer, dan is de kans groot dat zij het zijn. 🙂 Hopelijk is het dan snel opgelost. Laat je weten hoe het gegaan is? 


Helder, dan ben ik door mijn mogelijkheden heen, dus ik heb een ticket voor je aangemaakt. Die gaat naar ons backoffice en die nemen over het algemeen binnen 2 werkdagen contact met je op op het 06-nummer dat bij ons bekend is. 

Mocht je binnenkort dus gebeld worden door een onbekend nummer, dan is de kans groot dat zij het zijn. 🙂 Hopelijk is het dan snel opgelost. Laat je weten hoe het gegaan is? 

Hoi Sanne, ik ben nog niet gebeld. Ik heb wel een email gekregen met een 0800 nummer en een 7 cijferige code waar ik heen moet bellen. Maar de code lijkt verlopen. Ik kom niet verder in het menu. Zou je eea opnieuw in gang willen zetten? 


Wat gek, ik zie wel dat er een belpoging gedaan is op 3 april. 😕 De SMS is toen ook verstuurd, is het niet gelukt om eerder te bellen? De code verloopt inderdaad na verloop van tijd. Dat zou ook in de SMS moeten staan.

Ik zie dat mijn collega aan je uit wilde vragen of je geluidsapparatuur aangesloten (op de TV in plaats van de tv-ontvanger misschien?) hebt en hoe de geluidsinstellingen staan van je tv-ontvanger. Heb je de geluidsinstellingen al eens aangepast? Probeer daar verschillende instellingen in en kijk of het dan goed gaat met het geluid.

Zo niet, wil je dan laten weten of je geluidsapparatuur hebt gebruikt en welke geluidsinstellingen je getest hebt? Dan maak ik een nieuw ticket aan en koppel ik je bevindingen daarin terug. 


Ik heb er geen Sonos of ander systeem tussen zitten. De hdmi gaat direct van de box naar m'n tv. 

 

Ik heb alle instellingen al gehad maar dat heeft geen effect. Ook "geluid maximaal" als opdracht geven aan Google heeft geen effect.

Samengevat:

- geen geluid. Na een minuut of drie komt het ineens terug

- als je de tv aanzet zie je het hoofdscherm met daarbij de verschillende zenders. Daar heb ik soms wel geluid. Maar als ik een kanaal kies en dus bijvoorbeeld naar NPO1 ga en deze groot in beeld heb, is het geluid weg. Na een minuut of drie is het er wel weer.

-Dit is ook het geval bij Netflix

 

Ik hoopte dat het met een van de updates was opgelost maar dat is niet het geval. Bij de 'oude' box hadden we hier geen last van. 


Super, bedankt voor de uitgebreide info @Chris855! Ik heb een nieuw ticket aangemaakt. Houd je telefoon goed in de gaten, binnen 2 werkdagen word je gebeld. Als ze je niet te pakken krijgen ontvang je een SMS met een rechtstreeks nummer. In die SMS staat ook hoe lang je hen nog kunt bereiken, uit mijn hoofd is dat 7 (werk)dagen.

Hopelijk lukt het deze keer wel! Laat je het weten? 


Hoi Sanne, 

Het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Bij geluidsinstellingen heb ik voor 'stereo' gekozen ipv de standaardinstelling :'automatisch'. Ik weet niet waarom en wat het verschil is? Sindsdien doet ie het nu goed. Ik hoop permanent.

 

Zou je de nieuwe box kunnen annuleren


Fijn dat dit geholpen heeft! Als er al een nieuwe box onderweg is kan ik deze niet meer annuleren, maar hij blijft een week op het PostNL punt liggen en gaat daarna automatisch weer retour. 🙂