Skip to main content

Goedemiddag,

ik kon zo snel geen recente berichten vinden rondom dit probleem. 
sinds afgelopen weekend heb ik een nieuwe versterker aangesloten op mijn tv en krijg vervolgens bij het afspelen van content op Netflix de foutmelding: 

Netflix-fout tvq-pb-101 (5.2.102)


Netflix afspelen rechtstreeks op de tv via de tv app lukt wel. 
Als ik Netflix via het KPN menu wil kijken dan verschijnt sindsdien die melding en werkt het niet. 
Wat kan ik doen?

tv: Samsung UE65HU8500L

versterker: Bose 650 Lifestyle

settopbox: Arris VIP 5202

modem: kpn box 12

Alvast bedankt! 💐

 

 

 

En de TV ontvanger is rechtstreeks op de televisie aangesloten?


Hij zit op de versterker, net zoals voorheen bij de vorige Bose versterker. 


En de TV ontvanger is rechtstreeks op de televisie aangesloten?

 

Hij zit op de versterker, net zoals voorheen bij de vorige Bose versterker. 


Hij zit op de versterker, net zoals voorheen bij de vorige Bose versterker. 

Dan ben ik bang dat er toch iets niet goed gaat met de HDCP handshake tussen die 5202 en die nieuwe Bose versterker.

Wat je nog kunt proberen is een andere hdmi kabel en/of een andere poort op de Bose gebruiken.

Werkt dat ook niet dan zal je de 5202 rechtstreeks op de televisie moeten aasluiten en de versterker via hdmi-ARC.

En anders zit er niets anders op dan die Bose retourneren. 


@MichelleS Al bij Netflix zelf gekeken Netflix-fout tvq-pb-101 (5.2.102) ?


@MichelleS Al bij Netflix zelf gekeken Netflix-fout tvq-pb-101 (5.2.102) ?

Hoi Hans, 

Daar had ik nog niet gekeken. Zal dat met die HDMI kabel nakijken. 


Hij zit op de versterker, net zoals voorheen bij de vorige Bose versterker. 

Dan ben ik bang dat er toch iets niet goed gaat met de HDCP handshake tussen die 5202 en die nieuwe Bose versterker.

Wat je nog kunt proberen is een andere hdmi kabel en/of een andere poort op de Bose gebruiken.

Werkt dat ook niet dan zal je de 5202 rechtstreeks op de televisie moeten aasluiten en de versterker via hdmi-ARC.

En anders zit er niets anders op dan die Bose retourneren. 

Dat is balen zeg.. zal het nakijken en hopen dat het evt lukt via HDMI ARC. 
Zou belachelijk zijn van die versterker. Maar goed, ff kijken wat werkt. 👍🏻


Hij zit op de versterker, net zoals voorheen bij de vorige Bose versterker. 

Dan ben ik bang dat er toch iets niet goed gaat met de HDCP handshake tussen die 5202 en die nieuwe Bose versterker.

Wat je nog kunt proberen is een andere hdmi kabel en/of een andere poort op de Bose gebruiken.

Werkt dat ook niet dan zal je de 5202 rechtstreeks op de televisie moeten aasluiten en de versterker via hdmi-ARC.

En anders zit er niets anders op dan die Bose retourneren. 

@MichelleS Al bij Netflix zelf gekeken Netflix-fout tvq-pb-101 (5.2.102) ?

 


Hij zit op de versterker, net zoals voorheen bij de vorige Bose versterker. 

Dan ben ik bang dat er toch iets niet goed gaat met de HDCP handshake tussen die 5202 en die nieuwe Bose versterker.

Wat je nog kunt proberen is een andere hdmi kabel en/of een andere poort op de Bose gebruiken.

Werkt dat ook niet dan zal je de 5202 rechtstreeks op de televisie moeten aasluiten en de versterker via hdmi-ARC.

En anders zit er niets anders op dan die Bose retourneren. 

@wjb 5202 rechtstreeks op de televisie moeten aasluiten en de versterker via hdmi-ARC, lukte wel, dus voor de timebeing Apple TV gekregen, en af en toe eens checken of er updates zijn geweest vanaf de Bose. 
Bedankt voor het meedenken! 👍🏻🍾


Dit probleem heeft niets met HDMI kabels, uitgangen en/of het merk van de versterker te maken; hier een Sony videoversterker en daar werkt het ook niet bij. Volgens Netflix komt dit door een zgn. kopieerbeveiliging (wat overigens nergens op slaat, Netflix via Apple TV via de versterker werkt gewoon zoals het moet). Ik prakkiseer er niet over om alles via mijn tv te laten lopen en dan via ARC weer terug naar de versterker. Geeft vertraging en storingen van het geluid.Toch wel een minpuntje. Geldt ook voor Videoland, dat is helemaal een drama.


Volgens Netflix komt dit door een zgn. kopieerbeveiliging

En daar heeft Netflix 100% gelijk in. Het gaat vast en zeker fout in de HDCP 2.2 handshake waarbij gekeken wordt of de hele keten tot aan het beeldscherm voorzien is van kopieerbeveiliging. Dit is een zeer tijdskritische communicatie waarbij bijvoorbeelld voor de "Locality check" binnen 20ms een antwoord gekregen moet worden.

Overigens ben ik van mening dat het probleem zeer waarschijnlijk door de TV ontvanger van KPN veroorzaakt wordt. Ik heb het gevoel dat deze te lage timeout waarden hanteert waardoor het snel fout loopt als er een apparaat tussen de TV ontvanger en de televisie staat. 

 

Ik prakkiseer er niet over om alles via mijn tv te laten lopen en dan via ARC weer terug naar de versterker. Geeft vertraging en storingen van het geluid.

Ik heb al sinds jaar en dag het geluid via de hdmi-ARC poort van mijn Sony televisie naar mijn Sony home cinema set lopen en ik ervaar geen enkele vertraging en/of storing.


Dit probleem nog steeds niet opgelost????

Toch wel een minpuntje van KPN hoor


Ik ben van de categorie die een abbo heeft op Netflix, HBO, Videoland, Prime en Showtime. Helaas niet te bekijken via KPN maar moet dit via AppleTV bekijken. Ok, gelukkig doet mijn Harmony Elite het meeste werk maar eigenlijk is het belachelijk dat deze diensten gewoon worden geblokkeerd op het KPN tv kastje.