Skip to main content
Update

Nieuw bij KPN: Interactief Terugkijken

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • July 20, 2026
  • 11 reacties
  • 1570 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Deze update is even anders dan anders. Want dit is niet een update die op je TV+ Box of Soundbox geïnstalleerd wordt. Dit is een update die we op het tv platform activeren.

Interactief Terugkijken

We introduceren een nieuwe feature waarbij we voor een deel van de NPO programma's een hoofdstukverdeling toevoegen bij Terugkijken. Je kunt dan direct naar dat onderdeel van het programma gaan dat je interessant vindt.

Hoe werkt het?

Een speciaal AI-model analyseert de meegeleverde ondertiteling van een programma en stelt zo de hoofdstukverdeling vast. Dit kost een beetje tijd. Dat betekent dat de hoofdstukverdeling ongeveer een half uur nadat een programma klaar is, beschikbaar is.

Je kunt nog steeds eerder starten met Terugkijken, maar dan kun je alleen vanaf het begin beginnen.

Welke programma's hebben de hoofdstukverdeling?

De hoofdstukverdeling geldt voor programma's met een informatieve of actualiteiten insteek. Zoals:

• Nieuws
  • Politiek
  • Publieke Zaken
  • Talkshow
  • Interview
  • Documentaire
  • Geschiedenis
  • Koken / Doe-Het-Zelf

We horen graag jouw mening

Laat ons weten wat je ervan vindt, en bij welke soort programma's je dit nog meer zou willen zien.

Wanneer komt dit?

We activeren dit voor jullie op 20 juli 2026. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

11 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

Dit lijkt mij een hele goede ontwikkeling! Met name bij nieuwsprogramma's is het handig dat je items kunt overslaan die je minder interesseren. Nu moet je op goed geluk spoelen...en hopelijk kan het in de toekomst ook nog ingevoerd worden bij RTL en buitenlandse zenders, ​@Erik van KPN.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 20, 2026

Ik ken dit al van NLziet. Reuze handig. Regelmatig gebruikt met Hart van Nederland. Niet alle onderwerpen interesseren je tenslotte. Of je wilt dat ene onderwerp nog een keer zien.

Bij kpn voorlopig dus alleen npo.

Maar wel weer reuze handig om de onderwerpen van bijvoorbeeld journaal of nieuwsuur te bekijken als je net gestart bent met kijken. 

Voor de Arris gebruikers met 'ondertiteling applicatie'.... het is alleen met de nieuwe TV+ ontvangers. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

Wow, goed bezig kpn! 👍

Ik heb net even gekeken bij het Journaal om 12.00. Ziet er errug strak uit. 

Ik vind het handig!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 20, 2026

Dan wordt het kennelijk in batches toegevoegd. Want hier is het nog niet. Ook niet na herstart. @Katana321 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 20, 2026

Bij mij is er, ook na een herstart, niets veranderd. Ik heb het voorbeeld uit dit topic, het journaal van 01.45 genomen, maar krijg niet 'Inhoud van programma'.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 20, 2026

Het werkt niet altijd. Bij het journaal van 20:00 ga ik gewoon naar het begin ondanks dat ik rechts 1 kopje selecteer. Bij een vandaag werkt het dan wel weer en ga je wel naar dat punt in het programma.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Ik heb het gisteren geprobeerd, en Ik vind het een reuze handige feature. Heel handig bij het journaal. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Ik heb het gisteren ook getest: ook bij Nieuwsuur werkt het! Heel handig.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 21, 2026

Volgens mij is henog niet helemaal af.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 21, 2026

Ik zie het al.

Het originele programma is vervangen en niet in de gids aangepast.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Oke, dan doet de nieuwe feature wel zijn werk maar is dit een foutje in de Gids.