Skip to main content

Goed nieuws! Het populaire Opnemen Pakket van KPN heeft nu een uitbreiding: het Opnemen Pakket Extra – speciaal voor de echte tv-liefhebbers!

Update 11-6-2025

Vanwege technische uitdagingen is het op dit moment even niet mogelijk om het Opnemen Pakket Extra te bestellen. Als je het al aangevraagd hebt, dan kan je er wel al gebruik van maken. Zodra het wel weer te bestellen is, laten we het hier weten!

Meer opnemen voor maar €1,- extra per maand

Met ons standaard Opnemen Pakket neem je al tot 300 uur aan programma's op, en dat tot 6 programma's tegelijk. Maar met het nieuwe Opnemen Pakket Extra breid je je opslag uit naar 1000 uur, voor slechts €1 extra per maand. Meer ruimte, meer vrijheid en je favoriete programma’s altijd binnen handbereik.

Nooit onverwacht zonder ruimte

Gebruik je al 85% van je opslag? Dan krijg je automatisch een melding in het tv-menu, zodat je direct kan upgraden naar het Opnemen Pakket Extra. Superhandig!

De voordelen van het Opnemen Pakket Extra op een rij

• Tot 1000 uur opnemen
  • Maximaal 6 programma's tegelijk
  • Opnames blijven 12 maanden beschikbaar
  • Reclames doorspoelen
  • Snel en eenvoudig uitbreiden via het tv-menu

Je opnames vind je overzichtelijk terug onder 'Opgeslagen' in het menu, inclusief een percentage van je gebruikte opslag.

Klaar om nog meer op te nemen? Activeer het Opnemen Pakket Extra vandaag nog via jouw tv-box of via MijnKPN en geniet zorgeloos van je favoriete programma's.

Direct besteld
Binnen 15 minuten moet het werken

Direct besteld
Binnen 15 minuten moet het werken

Neem jij echt zo veel op? Tjee, ik zou serieus niet weten wat ik allemaal moet opnemen, laat staan om alles terug te kijken. Ik merk zelfs dat er nog opnames van bijna een jaar oud ongekeken blijven.

Maar als er klanten zijn (en daar zal wel onderzoek naar zijn gedaan) die te weinig aan 300 uur hebben, dan is dit een mooie aanbieding.

Met al die reclame blokken, 3x per uur á 9 minuten, is al bijna een half uur voor nodig...😩

Petje af als je die 1000 uur vol weet te krijgen en vooral, dat je e.e.a. weet te bekijken...🙃

En daar komt nog bij ​@driemaster dat het kwartier na en de 5 minuten voor de opnames niet in de tijd meedoen, dus 300 of 1000 uur opname tijd is de zuivere opnametijd.

Aan de andere kant, we streven er niet naar om die tijd vol te krijgen, maar willen gewoon wat extra tijd zodat we rustig onze opnames kunnen zien als we daar zin aan hebben.

Ze kunnen beter een abonnement maken. Tot 1 week terugkijken met de mogelijkheid om Reclames doorspoelen. Dan kan je, als je iets vergeten bent op te nemen, alsnog terugkijken zonder die vervelende 7:33 min durende reklame.

Aan de andere kant, we streven er niet naar om die tijd vol te krijgen, maar willen gewoon wat extra tijd zodat we rustig onze opnames kunnen zien als we daar zin aan hebben.

Fair enough! Inderdaad wat je zegt: beter mee verlegen dan om verlegen! Is ook bij geheugen op je  iPhone of Mac. 

Ik had een iets andere verwachting toen ik de titel las. Maar het is dus letterlijk meer opname tijd. De rest blijft hetzelfde. 

1000 uur klink natuurlijk heel mooi.

Maar dat is 42 dagen onafgebroken kijken.

En als het maar 1 jaar blijft staan, heb je er helaas nog niet veel aan.

Pas als KPN het minimaal 2 jaar (liefst langer) de opnames beschikbaar stelt.

Tot die tijd is voor ons 300 uur ruim voldoende.

Ik had een iets andere verwachting toen ik de titel las. Maar het is dus letterlijk meer opname tijd. De rest blijft hetzelfde. 

Vandaar ook mijn eerdere reactie. Ik kijk toch al weinig tv maar oprecht knap als mensen zoveel opnames maken en dit ook terugkijken. Maar gelukkig is het leven van iedereen anders ingericht en zijn de wensen ook anders. Ik zou het serieus niet vol krijgen 😅

1000 uur klink natuurlijk heel mooi.

Maar dat is 42 dagen onafgebroken kijken.

En als het maar 1 jaar blijft staan, heb je er helaas nog niet veel aan.

Pas als KPN het minimaal 2 jaar (liefst langer) de opnames beschikbaar stelt.

Tot die tijd is voor ons 300 uur ruim voldoende.

Nog een kleine toevoeging:

1000 uur is;

42 dagen onafgebroken kijken.

83 uur kijken per maand

2,7 (bijna 3 uur) kijken per dag

En de opnames blijven maar 1 jaar beschikbaar.😉

Die 1 Euro extra per maand is het probleem natuurlijk niet.

Maar 1 jaar beschikbaar? 

Dat zijn serieuze getallen Joop. Nu is het natuurlijk wel zo dat in meerpersoons huishoudens er parallel gekeken wordt en niet perse naar dezelfde programma’s. In die zin snap ik wel dat er een tekort kan ontstaan. En bij huistijger kijken de tijgers natuurlijk ook mee.

Een beetje reserve is nooit weg, heren van de raad 😺

Een beetje reserve is nooit weg, heren van de raad 😺

Zo is het ​@huistijger, je mist in ieder geval geen programma’s die voor jou belangrijk zijn. Nu ik dit zeg bedenk ik me dat nog niet eens zo lang geleden iedereen een HD recorder onder de tv had staan. In dat perspectief is het mooi dat je gewoon een maandelijks opzegbare dienst hebt en nu dus ook kunt upscalen naar wens.

Hartelijk dank voor de aanvulling.

Ik had het natuurlijk puur ter informatie vermeld.

En uiteraard bepaald een ieder zelf of hij / zij het wel of niet nodig hebt. 

Uiteraard ​@joop2011 maar ik vond je post wel informatief eigenlijk. Dat geeft aan over welke enorme hoeveelheden het gaat. Iedereen kan prima zelf bepalen of dat wenselijk is. De kracht van de dienst is de maandelijkse aanpasbaarheid. Wat zou er gebeuren met opnames bij terugkeren naar de standaard opname dienst en de hoeveelheid opnames niet meer past? Oudste opnames weg?

Dat is wel een goede vraag ​@Roy74. Die zal ik eens hier intern uitzetten zodat daar een antwoord op kan komen. 

Zodra het weer kan ben ik ook van de partij 🎥🍿

Joop2011 geeft het al aan nog steeds maar 12 maanden beschikbaar. De extra uren is natuurlijk meegenomen. 

Wat nu niet mag worden opgenomen mag natuurlijk nog steeds niet worden opgenomen. Het is maar goed dat die ruimte niet klantgebonden is anders was dat heel veel server ruimte.

Joop2011 geeft het al aan nog steeds maar 12 maanden beschikbaar. De extra uren is natuurlijk meegenomen. 

Wat nu niet mag worden opgenomen mag natuurlijk nog steeds niet worden opgenomen. Het is maar goed dat die ruimte niet klantgebonden is anders was dat heel veel server ruimte.

Dat laatste valt wel mee.

De opname staat maar 1 keer op de server (van de regio)

Meerdere mensen kunnen gelijktijdig naar de opname kijken.

Als iedereen hem heeft afgemeld, wordt die opname pas gewist.

Maar inderdaad, 12 maanden is weinig.

Wat zou er gebeuren met opnames bij terugkeren naar de standaard opname dienst en de hoeveelheid opnames niet meer past? Oudste opnames weg?

Goede vraag, ​@Roy74
Wanneer je teruggaat naar de standaard Opnemen Pakket (met een capaciteit van maximaal 300 uur) en je huidige hoeveelheid opnames boven die limiet uitkomt, dan wordt je opnamebibliotheek automatisch opgeschoond.

Bij de eerstvolgende nieuwe opname die gemaakt wordt na het aanpassen van je pakket, worden de oudste opnames automatisch verwijderd: net zolang tot je weer onder de 300 uur zit. Dit gaat dus van oud naar nieuw.

Dat klinkt alsof er in ieder geval over nagedacht is ​@Shyrin van KPN en bedankt voor de toelichting.

Het is goed dat klanten weten wat ze kunnen verwachten en zeker als ze de dienst flexibel inzetten. En dat is nu net het fijne aan deze diensten. Aan/uit, helemaal goed.

Wanneer verwachten jullie dat het weer mogelijk is om dit pakket te bestellen?

Hoi ​@hdck dat weten we nog niet maar zodra dit bekend is, zullen we dat hier uiteraard delen! 

Reageer