Skip to main content

Nieuwe 4K tv-ontvangers gekozen voor de toekomst en werking afstandsbediening mogelijk bij gesloten deur van tv-meubel.

Nu werkt deze niet op mijn oudere B&O tv. 

De oude afstandsbediening van KPN met minder mogelijkheden functioneert wel nog op de nieuwe ontvanger.

Geen van de snelkoppelingen of van de 4 B&O codes werkt.

  

@ASSENDELFT

Volg even deze handleiding

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Voordat ik mijn stel heb ik eerst alles al geprobeerd.

Ik heb betere informatie of een andere code nodig. 


dit ook al geprobeerd ?

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

 


Ook geprobeerd de dan vermelde 4 codes bij B&O.


Het gaat vooral om volume en uitzetten van de tv. Aanzetten ging ook al niet met vorige afstandsbediening.


dan zal het wel aan de tv liggen als BANG & OLUFSEN 155 186 381 717 codes niet werken

werkt de afstandsbediening van de tv zelf wel goed ?

 

 


Ja die gebruik ik nu alleen om hem aan te zetten. Dat is zo`n gietijzeren lange smalle originele afstandsbediening.

Op deze manier wordt je bijna gedwongen een nieuwe tv te kopen of de oude afstandsbediening van KPN te blijven gebruiken maar dat vind ik beiden geen goede oplossing.

De oude van KPN doet het vreemd genoegnamelijk wel op mijn tv en op het nieuwe kastje voor zover ik heb geprobeerd. 


wel een raar probleem inderdaad dat de oude kpn afstandsbediening wel werkt

maar dat aanzetten ook al niet werkt bij de oude kpn afstandsbediening

lijkt mij dat de tv niet goed overweg kan met het infrarood signaal van de kpn afstandsbediening

ik ken jou b&o  tv niet maar soms kan een vervanging van een tv besparen in stroomverbruik

als dat bijvoorbeeld een plasma zal zijn en vervangen door led 1a2 jaar terug verdient

uiteraard afhankelijk gebruik en grote

 


Ipv dat ts blijft pielen met die KPN ab, kan hij beter eens naar zijn dealer gaan en een IR oogje halen om dat op zijn TV aan te sluiten (en de PUC tabel aan laten passen). Dan kan hij met de B&O ab het KPN kastje bedienen.Wat moet je met een KPN ab waarmee je alleen volume en zenders kunt regelen?


@beosound100 Kun je dan ook de menu’s van de STB bedienen?


Ja, je kunt in principe alle randapparatuur van je TV bedienen met één AB, die B&O dus.


Heb je nog iets aan de bovenstaande tips gehad, @ASSENDELFT?


Weinig wel aardig maar zijn herhalingen van eerdere antwoorden en lossen niets op.

Het blijft vreemd dat de oude afstandsbediening wel op de nieuwe ontvanger en op mijn tv werkt.

Eigenlijk  spijt van mijn te vroege overstap naar 4K.


@ASSENDELFT

Je kunt ook de oude infrarood afstandsbediening op de nieuwe ontvanger gebruiken 

Alleen dien je de nieuwe ontvanger in het zicht te plaatsen (zicht tussen afstandsbediening en tv ontvanger ) 

Dan kun je de tv blijven bedienen hoe je dit al deed 

Echter ik vindt het wel vreemd dat de nieuwe niet op je tv werkt en de oude wel 

Tip doe ook even verse batterijen in de oude a.b. 

 

 

 


Zal ik doen daar heb ik er weer 4 van bij "gekregen"

 


Dat een “nieuwere” ab niet werkt en een “oudere” wel, zou dat niet aan een andere codetabel in de ab kunnen liggen??? Dat is toch geen rocketscience?


Met de nieuwe T4H ab:

Druk de source knop in en direct daarna ook de ok knop en houdt ze 5 sec. ingedrukt.

Daarna code intypen en na 2 x knipperen led bevestigen met ok (deze laatste stap wordt vaak vergeten).

Tv functies testen. Werkt het ben je klaar anders procedure met volgende code.

Codes B & O (wat overigens een véél te dure Philips is…. dus probeer anders die code es)

155, 186, 381, 717, en evt. mogelijk 005


B&O gebruikt 455Khz voor ir en dat is afwijkend van de meeste andere TV's. Een philips met die frequentie heb ik nog niet gezien, Dat een B&O een philips TV is, laat ik voor jouw rekening. Misschien ben je in de war met vroeger Erres, Aristona en philips. Waarom jij dan weer over mijn opmerking van de nieuwere ab heen gaat? Zou zomaar ook een verklaring kunnen zijn.


B&O gebruikt 455Khz voor ir en dat is afwijkend van de meeste andere TV's. Een philips met die frequentie heb ik nog niet gezien, Dat een B&O een philips TV is, laat ik voor jouw rekening. Misschien ben je in de war met vroeger Erres, Aristona en philips. Waarom jij dan weer over mijn opmerking van de nieuwere ab heen gaat? Zou zomaar ook een verklaring kunnen zijn.

En daarom blijft het raar dat de oude kpn afstandsbediening wel werkt en de nieuwe niet 

Ongeacht de frequentie van het ir signaal van de b&o tv

Dat blijft voor mij de grote vraag 


Omdat de codetabel in de beide ab's  toch niet hetzelfde is? 


Waarom jij dan weer over mijn opmerking van de nieuwere ab heen gaat? Zou zomaar ook een verklaring kunnen zijn.

Excuus @beosound100 , niet gezien. Had alleen startbericht gelezen.

Maar je theorie w.b. de IR frequentie is plausibel maar lijkt niet op te gaan. Aangezien er ook B & O codes voor de T4H ab zijn. Dus die freq. lijkt wel ondersteunt door de ab.


@ASSENDELFT

Wel een mooie tv toen

https://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1259929020

Maar 180watt voor een 40 inch

Als je deze dagelijks gebruikt

Zal ik zoeken naar een andere 100Hz tv of meer (beeld verversing frequentie) 


Lelijk hoor. Zo'n scheef staande tv. Maar dat is mijn mening.


De tv hoek is in te stellen zonder gereedschap afhankelijk van je zithoogte.

Geluid was toentertijd het beste wat er was.

Zonder losse speakers filmgeluid of muziek.

Altijd via schotel gekeken met 1 afstandsbediening. Ook in combinatie met zomerhuisje met schotel en kaartje meenemen vooral voor F1.

KPN is tegenwoordig makkelijker met meerdere zenders opnemen en tegelijkertijd kijken.

 

 


Echt hoor peterg. Wat een negatief commentaar, leest overal wat je alleen zelf boeit maar een oplossing ho maar. Ga lekker verder met je 5x100 watt, sorry.

Ik heb ts aangegeven wat hij het beste kan doen met zijn tv, hij vraagt iets over een ab en niets over het stroomverbruik of het uitzien!