Skip to main content

 

Bij mij is de box nu opeens 100 mbit (is genoeg ik weet het) het gaat om de Sagemcom DIW7022.

Met opstarten zien ik dat hij op 1000 mbit staat maar eenmaal het helemaal opgestart schakelt hij opeens om naar 100 mbit.

Ik ervaar dit op alle 3 de boxen die ik heb.

Dit is sinds de laatste KPN TV+ firmware 0.17.4 & KPN TV+ app 1.97.1

Heb dit getest voor de firmware update nog 1000 mbit.

Na de update alle 3 de boxen gaan naar 100 mbit.

 

kabel getest met MacBook en kabel tester is gewoon goed en werkt ook op 1000 Mbit op de MacBook 

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149/specificaties-kpn-tv-box-573098#Specificaties+van+de+KPN+TV++box

Connectiviteit
LAN 10/100 Mbps Ethernetpoort

Connectiviteit
LAN 10/100 Mbps Ethernetpoort

 

Die specificaties kloppen niet, de TV+ Box heeft een 1Gbps LAN poort.


 

Bij mij is de box nu opeens 100 mbit (is genoeg ik weet het) het gaat om de Sagemcom DIW7022.

Is hier ook maar wat maakt het uit? 


Connectiviteit
LAN 10/100 Mbps Ethernetpoort

 

Die specificaties kloppen niet, de TV+ Box heeft een 1Gbps LAN poort.

Klopt voor de firmware update was hij ook nog 1Gbps (1000 mbit)

Bij me vader precies zelfde euvel.

Als hij aangaat de box connect de switch netjes op 1 Gbit maar nadat hij doorstart zie je dat hij naar 100 mbit switchted

 


 

Bij mij is de box nu opeens 100 mbit (is genoeg ik weet het) het gaat om de Sagemcom DIW7022.

Is hier ook maar wat maakt het uit? 

Hij hoort 1000 mbit te zijn!

Merkte dit op me Tivimate meteen dat het langzamer ging dan normaal die buffert en die schiet normaal meteen naar rechts maar nu niet meer.


Zoveel verbruikt de DIW7022 niet.

 

1000 Mb/s (niet mbit) is voor de DIW7022 helemaal niet nodig.

 

Ik denk dat de grootste stream op de DIW7022 een 4K stream van 25 Mb/s is. 


Zoveel verbruikt de DIW7022 niet.

 

1000 Mb/s (niet mbit) is voor de DIW7022 helemaal niet nodig.

 

Ik denk dat de grootste stream op de DIW7022 een 4K stream van 25 Mb/s is. 

Ik heb het ook niet over de KPN app maar er staan nog meer apps op die het wel gebruiken.

 

gaat er meer om dat ze hem geknepen hebben nu naar 100 mbit


gaat er meer om dat ze hem geknepen hebben nu naar 100 mbit

Mijn vraag is dan waarom, wat is het nut van het terugzetten van de LAN poort naar 100Mbps?

Dat ontgaat mij volledig.

Als ik later vandaag thuis ben dan zal ik de update ook wel binnenhalen en controleren of dat bij mij dan ook het geval is. Nu heeft de TV+ Box nog een 1Gbps verbinding.

 


Hallo @joop2011 het gaat niet om de snelheid, maar om de lan poort, die is bij de diw7022 1Gigabit en na de update wordt er een lan poort van 100Mbit aangegeven.


Hallo @joop2011 het gaat niet om de snelheid, maar om de lan poort, die is bij de diw7022 1Gigabit en na de update wordt er een lan poort van 100Mbit aangegeven.

 

Dank je JanD, maar op zich zie ik voor de mediabox DIW7022 geen probleem, ook al is de LAN poort 100 Mb/s.


gaat er meer om dat ze hem geknepen hebben nu naar 100 mbit

Mijn vraag is dan waarom, wat is het nut van het terugzetten van de LAN poort naar 100Mbps?

Dat ontgaat mij volledig.

Als ik later vandaag thuis ben dan zal ik de update ook wel binnenhalen en controleren of dat bij mij dan ook het geval is. Nu heeft de TV+ Box nog een 1Gbps verbinding.

 

Daar gaat het niet toch niet om.

slaat ook nergens op hem terug te zetten naar 100 Mbit.

 


Ben ook wel benieuwt. Werkt multicast misschien beter bij 100 mbit ofzo? Of gebruikt het misschien minder stroom? Of wil KPN voorkomen dat klanten het kastje voor andere doeleinden gebruiken dan waar het eigenlijk voor bedoeld is?


Zoveel verbruikt de DIW7022 niet.

Ik denk dat de grootste stream op de DIW7022 een 4K stream van 25 Mb/s is. 

@joop2011 in het topic over de nieuwe update van de TV+ box. En dan gaat het over HD kwaliteit. Ik durf dus niet te zeggen dat de grootste stream 25Mb/s groot is. 
 

Vanaf welke internetsnelheid kan ik gebruik maken van deze kwaliteit?
45Mbit/s


Zoveel verbruikt de DIW7022 niet.

Ik denk dat de grootste stream op de DIW7022 een 4K stream van 25 Mb/s is. 

@joop2011 in het topic over de nieuwe update van de TV+ box. En dan gaat het over HD kwaliteit. Ik durf dus niet te zeggen dat de grootste stream 25Mb/s groot is. 
 

Vanaf welke internetsnelheid kan ik gebruik maken van deze kwaliteit?
45Mbit/s

 

Ik bedoelde dat 1000 Mb/s (1 Gb/s) of 100 Mb/s voor deze decoder volgens mij niets uitmaakt.

Want daar gaat deze topic toch over? 

En ik denk dat weinig KPN klanten 1000 Mb/s hebben. 😉


Zoveel verbruikt de DIW7022 niet.

Ik denk dat de grootste stream op de DIW7022 een 4K stream van 25 Mb/s is. 

@joop2011 in het topic over de nieuwe update van de TV+ box. En dan gaat het over HD kwaliteit. Ik durf dus niet te zeggen dat de grootste stream 25Mb/s groot is. 
 

Vanaf welke internetsnelheid kan ik gebruik maken van deze kwaliteit?
45Mbit/s

 

Ik bedoelde dat 1000 Mb/s (1 Gb/s) of 100 Mb/s voor deze decoder volgens mij niets uitmaakt.

Want daar gaat deze topic toch over? 

En ik denk dat weinig KPN klanten 1000 Mb/s hebben. 😉

Topic gaat er meer ok dat ze het zonder reden aanpassen.

ik stream ook films over eigen netwerk dus ja ik stel het op prijs.


Ik zou ook graag zien dat de tv+ box gewoon met 1 gbit op het netwerk zit… Zou fijn zijn als ze deze wijziging zsm weer terugdraaien. 


ik stream ook films over eigen netwerk dus ja ik stel het op prijs.

Ook voor die films over het eigen netwerk zal die 1000 mbit niet nodig zijn.


ik stream ook films over eigen netwerk dus ja ik stel het op prijs.

Ook voor die films over het eigen netwerk zal die 1000 mbit niet nodig zijn.

Ik wil dat graag zelf bepalen i.p.v. dat KPN dit doet.

Zie de noodzaak ook niet dat ze het zomaar terug zetten en zelf op hun site hebben staan dat het 1 gbit port is (al hoewel dit wel opeens van de site af is van KPN nu)


Ook hier is de LAN poort van de TV+ Box na de update van 1Gbps naar 100Mbps omgezet. 🤔

De TV+ Box is op LAN poort 3 van mijn switch aangesloten.

Voor de update staat die poort op 1Gbps…

...terwijl deze na de update terugvalt naar 100Mbps.

 

KPN, wat is de reden om de snelheid van die poort terug te zetten naar 100Mbps?


ik stream ook films over eigen netwerk dus ja ik stel het op prijs.

Ook voor die films over het eigen netwerk zal die 1000 mbit niet nodig zijn.

Ik heb zat films die de 100mbit grens opzoeken, bufferen is dan wel degelijk een issue. Laat me de hardware gewoon gebruiken die erin zit.


ik stream ook films over eigen netwerk dus ja ik stel het op prijs.

Ook voor die films over het eigen netwerk zal die 1000 mbit niet nodig zijn.

Ik heb zat films die de 100mbit grens opzoeken, bufferen is dan wel degelijk een issue. Laat me de hardware gewoon gebruiken die erin zit.

Ook het terugkijken van een opname gaat die kant op met pieken van 90Mbps.

 


Vind het apart dat terwijl de poort blijkbaar eerst 1Gbps was en na de update beperkt word tot 100Mbps. Mogelijk is dit een bug en kan dit nog opgelost worden.


Laten we wachten op een antwoord van een moderator wat die zeggen want lijkt me inderdaad niet goed.


Bij mij ook een LAN-poort van 100Mbit/s nu op de DIW7022 i.p.v. een Gigabitpoort. Waarom???

 


Hier hetzelfde verhaal. Gisteren was de DIW7022 nog verbonden met een GbE snelheid, na de update is het een FE verbinding.
 

 


Reageer