Skip to main content

Hallo allen, 

Ik had voorheen een panasonic soundbar via optische kabel aangesloten op mijn tv+ box, zodat ik de tv uit kon laten als ik alleen radio wou luisteren. Nu heeft die soundbar helaas de geest gegeven en heb ik een nieuwe aangeschaft. Dit keer een winnes. Ik heb hem op mijn samsung tv aangesloten middels hdmi en dat gaat goed. Maar sluit ik hem aan via de optische kabel op de tv+ box dan hoor ik wanneer ik systeemgeluiden heb ingeschakeld een soort van tikje als ik naar een ander onderdeel van het menu ga bijvoorbeeld, maar het geluid wat ik eigenlijk moet horen dat hoor ik niet. Wat zie ik over het hoofd?

Hi @Limburg1975! Voor zover ik heb kunnen vinden is dit vrijwel altijd het gevolg van een slechte verbinding. Wil je bevestigen dat de optische kabel aan beide uiteinden goed is aangesloten? Wil je ook aangeven of hetzelfde probleem optreed als je een andere optische kabel gebruikt?

Verder geef je aan dat het alleen voorkomt als je systeemgeluiden aan hebt staan. Stomme vraag misschien, maar is het mogelijk die uit te laten? Of geeft dat andere problemen?


Hi @Limburg1975! Voor zover ik heb kunnen vinden is dit vrijwel altijd het gevolg van een slechte verbinding. Wil je bevestigen dat de optische kabel aan beide uiteinden goed is aangesloten? Wil je ook aangeven of hetzelfde probleem optreed als je een andere optische kabel gebruikt?

Verder geef je aan dat het alleen voorkomt als je systeemgeluiden aan hebt staan. Stomme vraag misschien, maar is het mogelijk die uit te laten? Of geeft dat andere problemen?

Hoi Bram,

Optische kabel was aan beide uiteinden goed aangesloten. Hetzelfde probleem deed zich  voor met een andere optische kabel.

Waarschijnlijk ben ik niet helemaal duidelijk geweest wat betreft die systeemgeluiden. Als ik op de tv+ box susteemgeluiden aanzet dan hoor ik dat geluid zoals ik het omschreef maar dan hoor ik geen geluid van de tv. Zet ik die uit dan hoor ik helemaal geen geluid


Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar ik ben er nog een mee gaan stoeien en ineens werkte het. Helaas heb ik geen idee wat ik precies gedaan heb.