Skip to main content

Hoi KPN/Leden!,

Ik had gisteren via de chat een 2e ontvanger aangevraagd.

Echter heeft deze ontvanger geen Scart aansluiting.Kan de nieuwe 5202(4K) ontvanger omgewisseld voor een HD ontvanger met scart(HMB2260/VIP2952)?

Heb eerst even op het forum gezocht en een HDMI naar scart adapter gaat niet werken volgens @PeterG .

Alvast bedankt!

Hallo @klantuitvelp ,voor een snelle(re) reactie kun je beter even bellen, Twitteren of Facebooken.

 


Hoi @JanD ,

Ja,Maar die medewerkers begrijpen je vaak niet:wink: Gisteren nog gevraagd of ik een vip2952 of HMB2260 kon krijgen,Toen kreeg ik te horen dat die niet meer geleverd werd.Toen even een link van dit forum gegeven dat iemand die dag daarvoor nog een VIP2952 had gekregen.Maar toen zei ze dat er twee versies zijn:1 met scart en 1 zonder.

Onzin natuurlijk:joy:

Op dit forum word je wel altijd goed geholpen gelukkig:blush:


Hallo @klantuitvelp je kunt ook de reactie van een moderator afwachten, vul daartoe in je profiel onder privé je relevante gegevens in, want de moderatoren hebben geen inzicht in klantgegevens.

 


HDMI naar scart moet je niet aan beginnen inderdaad ivm HDCP. 
Denk wel dat het allemaal wat sneller gaat als je een belletje doet inderdaad. 

Is je primaire STB ook al een 5202 anders kan je natuurlijk plekje wisselen in huis, en anders moet er inderdaad ene moderator dit zien en dit even voor je oppakken.


Oke ,

Bedankt @LaurensZalm en @JanD !

Dan wacht ik het wel af!

 


@klantuitvelpschrijft: een HDMI naar scart adapter gaat niet werken

@LaurensZalmschrijft: een HDMI naar scart adapter gaat niet werken

Precies dat.

Maar wordt het niet tijd om dan een nieuwe(re) tv te kopen?? Zeker als het nog een 4:3 toestel is. Of eentje met beeldbuis.

En tv zonder HDMI ingang, wat toch al 15 jaar bestaat nu (!), is wel een beetje over de datum.

Als je gegevens hier in je profiel staan kan een moderator vast wel één 5202 ontvanger omruilen voor een 2952 / 2260.

Maar ik zou tv moderniseren.


Een beeldbuis:joy:

Maar hij doet het nog prima!

En ik vind het prima om een oudere ontvanger te hebben.Hij zal ook niet heel veel gebruikt gaan worden,Maar soms is het wel leuk.En nu krijg ik opnemen gratis,Dus het kost mij ook niks extra´s.(eerst 1 ontvanger +opnemen=15 euro.Nu 2 ontvangers+gratis opnemen=15euro)


Een beeldbuis:joy:

Wel al breedbeeld? Maar sowieso zonde: krijg je bijna alle zenders in HD, een beeldbuis kan dat niet. En zeker een smalbeeld (4:3) niet.

Maar hij doet het nog prima!

Geen reden natuurlijk. Beeldbuis gebruikt A. veel meer stroom dan een moderne en heeft B. geen HD weergave. En als het geen breedbeeld is dan is het sowieso klein beeld en t.o.v. het signaal nog maar 20 % van de detaillering (weergave met boven en onder zwarte randen op 4:3).


Ja,Wel breedbeeld.


Ja,Wel breedbeeld.

@klantuitvelp Daar hoeft ook helemaal niets mis mee te zijn. Ik denk nog vaak terug aan onze laatste beeldbuis/breedbeeld-tv die wij hier gehad hebben. Fantastisch beeld en super geluid.

Digitaal is niet per definitie beter dan analoog. 

Maar ja, die aansluiting kan natuurlijk op gegeven moment wel een dingetje worden.


Inderdaad @Katana321 !

Doet het nog prima,Gebruikt ook maar 50watt dus valt relatief mee.

 


Ik had ooit een Philips Matchline van 82 cm ( 32 inch dus) breedbeeld-beeldbuis met vrijwel plat scherm. Daardoor wel diep en loeizwaar. Maar voor toen prachtig beeld. Begintijd van breedbeeld ca 2009. HD bestond nog niet; breed wel al een beetje. En met bijpassende voet.

Lijkt HIER op. Inclusief de voet.


@klantuitvelpschrijft: een HDMI naar scart adapter gaat niet werken

@LaurensZalmschrijft: een HDMI naar scart adapter gaat niet werken

Precies dat.

Maar wordt het niet tijd om dan een nieuwe(re) tv te kopen?? Zeker als het nog een 4:3 toestel is. Of eentje met beeldbuis.

En tv zonder HDMI ingang, wat toch al 15 jaar bestaat nu (!), is wel een beetje over de datum.

Als je gegevens hier in je profiel staan kan een moderator vast wel één 5202 ontvanger omruilen voor een 2952 / 2260.

Maar ik zou tv moderniseren.

Wij kunnen niet bepalen wat iemand wel of niet neem aan TV toestel. 
Dat moet een ieder voor zich weten, Is het nostalgie, is het “Why fix something that aint broken”. 
Dit zijn slechts enkele redenen waarom men kan besluiten dit te wensen.

We are not here to judge just to assist. 


Je bent lekker bezig, @LaurensZalm .

Ik geef alleen goedbedoelde adviezen. Verouderde apparatuur is technisch gewoon afgeschreven. Wat voor reden iemand dan ook heeft. Nostalgie voor een bewegende schemerlamp kan ik me dan weer niet voorstellen.

Als mijn adviezen je niet aan staan geef dan andere adviezen maar geef niet af.


Ik snap best dat het een oud ding is,Maar uiteindelijk gaat het er om dat je programma´s kan volgen.En dat lukt nog prima,Het is niet zo dat het op een nieuwe tv leuker word om naar te kijken ofzo.


Hoi @klantuitvelp .

Om één ontvanger 5202 om te ruilen voor een 2260 of 2952 kun je bellen of wachten op een moderator (komen meestal met 36 tot 48 uur op een topic). Voor de mod: vul je profielpagina hier in. Dan kunnen ze direct aan de gang voor één ontvanger. (p .s. zet bij pers. opm. dan ook het serienummer van de ontvanger die je om wilt ruilen).

Bellen kan via het gratis nummer 0800 0402 ma - vr 08:00 - 20:00 en zat. tot 17:00 u.


Hoi @PeterG ,

Dus van de ontvanger die nog in de doos ligt?Of moet ik die eerst even activeren door hem op de HDMI tv aan te sluiten?


Volgens mij kan je het zo al in gang zetten. (met serienummer). Aan de telefoon gewoon vermelden dat je 'm niet op je tv zonder hdmi aansluiting kan gebruiken.

Anders het alsnog alleen kan door eerst te activeren dan kan dat altijd nog, toch?


Oke,Prima.

Heb het wel eens eerder gedaan bij m'n moeder i.i.g.Toen moest er een hele logistieke afdeling bij te pas komen.Maar ik wil het graag via het forum doen want de helpdesk begrijpt je vaak niet:thinking:

Ik activeer hem maar meteen,Misschien scheelt dat weer wat tijd.


Heb hem geactiveerd en de serie code in mijn profiel gezet.Dus laat de medewerker maar komen:thumbsup:


Oh ja,nog even een vraagje:Hoelang blijft die 2260/2952 ontvanger nog ondersteund door KPN?


Oh ja,nog even een vraagje:Hoelang blijft die 2260/2952 ontvanger nog ondersteund door KPN?

Hallo @klantuitvelp , dat is koffiedik kijken.

Mocht KPN die apparaten ooit willen vervangen, dan krijgen de gebruikers daar t.z.t. vanzelf bericht van.

 


Hallo allemaal,

Vandaag is het toch gelukt via de helpdesk!

Blijkbaar zijn sommige medewerkers humeurig op maandag;)

Maar mocht er toch wat mis gaan (wat ik niet hoop)dan meld ik me hier weer.

I.i.g wel bedankt!

 


 

Hallo @klantuitvelp , dat is koffiedik kijken.

Mocht KPN die apparaten ooit willen vervangen, dan krijgen de gebruikers daar t.z.t. vanzelf bericht van.

 

Hoi @JanD ,

Oke,prima.Tot een tijdje terug had ik nog een vip1853 ontvanger en die werd ook 8 jaar lang ondersteund.Dus ik ga er vanuit dat de vip2952 en HMB2260 nog wel een jaar of 5 blijven werken.


Hallo @klantuitvelp als dat een Motorola is, die kun je standaard omwisselen voor een nieuwere decoder van Arris.