Skip to main content

Maak kennis met de KPN TV+ Soundbox: je tv-ontvanger en speaker in één! Geniet van je favoriete films en series met indrukwekkend geluid. Dankzij het audiodesign van Bang & Olufsen ben je verzekerd van topkwaliteit. En met Dolby Atmos krijg je een adembenemende, driedimensionale geluidservaring. Wil je meer weten over deze compacte krachtpatser? Lees dan verder!

Wat is de KPN TV+ Soundbox?

De KPN TV+ Soundbox geeft je alle voordelen van KPN TV+ met een ultieme geluidservaring. Vergeet losse speakers of soundbars: de KPN TV+ Soundbox regelt het allemaal. Ideaal voor een opgeruimde woonkamer, zonder in te leveren op geluidskwaliteit. Met Google Cast en Google Assistent maak je je tv slimmer dan ooit. Stream eenvoudig je favoriete content en bedien je tv met je stem. We tillen je kijk- en luisterervaring naar een hoger niveau!

Haarscherp beeld

Bij ultiem geluid hoort scherp beeld. De KPN TV+ Soundbox ondersteunt 4K Ultra en HDR. Met Dolby Vision krijg je altijd de beste kleurweergave. Geniet van beelden die scherp en kleurrijk zijn, precies zoals het hoort.

Perfect voor muziekliefhebbers

Ook muziek klinkt geweldig via de KPN TV+ Soundbox. Stream eenvoudig muziek met Spotify vanaf je smartphone, tablet of met je stem via Google Assistent. Je kunt de diverse geluidsinstellingen zelf gemakkelijk aanpassen. Met de instelling Music luister je naar de rijke en volle klanken van jouw favoriete muziek. 

Hoe werkt de KPN TV+ Soundbox?

De KPN TV+ Soundbox is plug-and-play en daardoor veel sneller op te zetten dan andere surround sound- en Dolby Atmos-producten. Je wordt begroet door een aantal vooraf geïnstalleerde apps, en je kunt meer apps installeren (met je Google-login) – zoals Apple TV+, SkyShowtime of Cinetree. Net als de TV+ Box, gebruik je de Soundbox ook gemakkelijk om entertainment te streamen waarvoor je geen abonnement via KPN hebt.

De juiste plek

De KPN TV+ Soundbox is, net als de gemiddelde soundbar, 7 cm hoog. Voor de beste ervaring plaats je deze tv-ontvanger dan ook recht onder of vóór je tv. Zet hem vrij neer  in het midden van je tv en niet tussen andere meubels of in een kast. Zo heb je de beste geluidservaring!

Meer informatie over de specificaties van de KPN TV+ Soundbox lees je hier:

Ervaringen van onze testers 

We hebben de KPN TV+ Soundbox getest met een besloten groep op de KPN Community. Wat vinden zij van deze tv-ontvanger en speaker in één?* Lees hieronder wat onze testers zeggen!

Een goede aanvulling voor wie geen soundbar heeft voor het geluid van tv & radio.

Zeer geslaagde combi van het traditionele KPN TV product, icm de uitgebreide mogelijkheden, van een krachtige Android TV box. 

Voor kijkers zonder soundbar een zeer goed alternatief.

Haarscherp beeld en top geluid!

Ik ben verrast dat zo’n klein kastje een ontvanger herbergt en een mooi geluid heeft. 

De Soundbox voegt veel functionaliteiten samen, zoals mijn dochter zegt: “het toverdoosje bij de TV”. 

*We zijn blij met alle positieve feedback die we hebben ontvangen! Tegelijkertijd waarderen we ook de kritische opmerkingen die zijn gedeeld: die helpen ons om het product nóg beter te maken. Volg onze Product Updates om op de hoogte te blijven van verbeteringen en nieuwe functies.

Ervaar het zelf

Klaar voor een nieuw level kijk- én luisterervaring? Bestel de KPN TV+ Soundbox en beleef het verschil zelf.

Bestel de KPN TV+ Soundbox

Ben je nog niet bekend met KPN TV+? Met TV+ brengen we live tv, streamingapps en on-demand content samen op één overzichtelijk platform. We hebben hierover eerder een uitgebreid artikel  geschreven:

Veelgestelde vragen

Wat betaal ik voor de KPN TV+ Soundbox?

Voor prijzen verwijzen wij je door naar onze website

Is de KPN TV+ Soundbox een speaker?

KPN TV+ Soundbox is zowel een speaker als een tv ontvanger. Met KPN TV+ Soundbox kun je al je tv-kanalen en streamingdiensten bekijken, terwijl je ook krachtig geluid met audiodesign van Bang & Olufsen toevoegt. Het geluid dat normaal uit je tv komt, komt nu uit de KPN TV+ Soundbox, dat Dolby Atmos ondersteunt. 

Is de KPN TV+ Soundbox te gebruiken in combinatie met andere speakers?

De KPN TV+ Soundbox kan niet worden verbonden met speakers van andere merken zoals Bose, Samsung of Sonos.

Kan ik de KPN TV+ Soundbox als Bluetooth-speaker gebruiken?

Je kan KPN TV+ Soundbox als Bluetooth-speaker gebruiken als de tv is uitgeschakeld.

Is de KPN TV+ Soundbox geschikt voor het aansluiten van een draadloos gehoorapparaat?

De KPN TV+ Soundbox is hier niet geschikt voor.

Beschikt de KPN TV+ Soundbox over aansluitmogelijkheden voor externe audioapparaten?

De KPN TV+ Soundbox beschikt niet over een analoge mini-jack of optical out aansluiting. Het geluid kan alleen worden afgespeeld via de speakers van de KPN TV+ Soundbox.

Ondersteunt de KPN TV+ Soundbox ook 4K Ultra HD?

Ja, de KPN TV+ Soundbox beschikt over: 4K Ultra HD, HDR, HLG, Dolby Vision & HDR10(+) ondersteuning.

Krijg ik de KPN TV+ Soundbox automatisch bij mijn abonnement?

Nee, je moet KPN TV+ Soundbox selecteren wanneer je bijvoorbeeld TV+ van KPN bestelt. We hebben verschillende opties om uit te kiezen, en we helpen je graag om te bepalen of je alleen de app, KPN TV+ Box of KPN TV+ Soundbox nodig hebt.

Kan ik de KPN TV+ Soundbox bestellen als ik al een tv-abonnement heb?

Ja, iedereen met een KPN TV+ abonnement bij ons kan profiteren van KPN TV+ Soundbox. Als je een ouder abonnement hebt, kan het zijn dat je je abonnement moet vernieuwen.

• Ik heb KPN TV+
    In de MijnKPN app kies je eenvoudig voor de KPN TV+ Soundbox

• Ik heb iTV van KPN in combinatie met een Hussel of XS4ALL internetabonnement

In de MijnKPN app verleng je eenvoudig jouw huidige Internet abonnement met een overstap naar KPN TV+ met de KPN TV+ Soundbox.

Let op: je gaat bij de overstap naar een nieuw KPN Internet abonnement een nieuw contract aan. Dit kan gepaard gaan met nieuwe prijzen en voordelen. Het is na de overstap niet mogelijk om terug naar uw oude abonnement over te stappen.

Ben je buiten contract en wil je overstappen naar een nieuw abonnement? Klik op de link en scroll naar beneden om gemakkelijk een belafspraak met onze klantenservice te maken. We bespreken graag samen de mogelijkheden. We helpen je graag!

Als je nog binnen je contractstermijn zit van je KPN Internet abonnement voor Thuis is het niet mogelijk om de KPN TV+ Soundbox te bestellen. Wacht hiervoor tot je contractstermijn is verlopen.

Kan ik de KPN TV+ Soundbox bestellen als ik al een KPN TV+ Box heb?

Ja, je kunt KPN TV+ Soundbox eenvoudig kiezen in plaats van of als aanvulling op je bestaande apparatuur.

Beschikt de KPN TV+ Soundbox over een zelf in te stellen equalizer?

De KPN TV+ Soundbox heeft een dynamische equalizer die automatisch werkt. Je kan deze niet zelf instellen. Wat je wel kan doen, is kiezen uit verschillende geluidsmodi. Deze zijn speciaal geoptimaliseerd voor verschillende soorten content. Of je nu naar Voice, Movie of Music luistert, er is altijd een modus die perfect past.

Waar vind ik technische specificaties van KPN TV+ Soundbox?

KPN TV+ Soundbox is 170 mm breed, 170 mm diep en 70 mm hoog. Je kunt meer lezen over resolutie, videoformaat, audioformaat, besturingssysteem, stroomverbruik op de volgende pagina:

Mooi apparaat. Ik heb zelf een goede soundbar in mijn tv en voldoet voor mij. Maar voor de doelgroep zonder soundbar en matig geluid is dit interessant. Als ik langs een KPN winkel kom dan ga ik zeker een kijkje nemen.

Ik heb een mooie soundbar inderdaad en een vrij nieuw contract voor 2 jaar dus al ik het al zou willen zou dat niet kunnen. Maar leuk product. Hoop dat KPN ook snel ATV 12 naar de huidige box brengt.

Ik heb een mooie soundbar inderdaad en een vrij nieuw contract voor 2 jaar dus al ik het al zou willen zou dat niet kunnen. Maar leuk product. Hoop dat KPN ook snel ATV 12 naar de huidige box brengt.

Volgens mij kunnen ook bestaande tv klanten gebruik maken van dit product tegen een fee van 6 euro extra per maand.

Hij kost € 18,50 per maand dus. Dat is een flink extra bedrag voor een beetje geluid.

Ik zie dat je nu ook kunt kiezen voor kijken via de app. Dan krijg je geen ontvanger toegestuurd? En ik zie dat da wel ook gewoon € 12,50 kost? 🤔

Zucht…. schoenmaker blijft bij je leest zou ik zo zeggen. maar goed.

wanneer komt nu eens een goede app voor op de Apple TV??

"Met de instelling Music luister je naar de rijke en volle klanken van jouw favoriete muziek"

De mp3-generatie zal hier wat blij mee zijn met deze lossless kwaliteit van maar liefst 320 kbit/s.

Super tof apparaat. Kan mij voorstellen dat hier veel mensen (zonder audioset) blij van kunnen worden. Wel jammer dat er geen AirPlay op lijkt te zitten. Daar zou ik als Developers toch even nog wat energie insteken. Ik heb op mijn Sony Soundbar zowel Google Cast, Apple Airplay als Spotify Connect. Moet te doen zijn dunkt me toch!

Hij kost € 18,50 per maand dus. Dat is een flink extra bedrag voor een beetje geluid.

Ik zie dat je nu ook kunt kiezen voor kijken via de app. Dan krijg je geen ontvanger toegestuurd? En ik zie dat da wel ook gewoon € 12,50 kost? 🤔

12,50 is de prijs voor het tv abonnement en dat is inclusief een standaard TV+

Wil je deze nieuwe box dan kost dat 6 euro extra en totaal daarmee euro 18,50. Je kunt als besstaande gebruiker upgraden voor 6 euro extra.

Volgens mij kunnen ook bestaande tv klanten gebruik maken van dit product tegen een fee van 6 euro extra per maand.

Ik krijg een melding dat mijn contract loopt en ik tot 29-11-2026 geen wijzigingen mag aanbrengen. Lijkt niet te mogen. Of het linkje van het startbericht en op kpn.com stuurt je automatisch door naar verlengen.

Plus €18,50 per maand extra is ook niet echt een pretje. Ik laat het nog even. Had hem wel even willen testen op zich maar niet voor dit geld. Als je een extra box kiest wordt het zelfs 24,50 euro per maand extra.

Jammer van die € 6,-- extra.

Want deze heeft wel Android 12 en dat is volgens mij zo wie zo beter dan de Sagemcom DIW7022 die nog steeds op Android 11 draait. 

Maar ik heb een soundbar (met losse bassbox (Subwoofer)) in de woonkamer en in de slaapkamer vind ik het niet nodig.

Dus een mediabox met speakers hebben wij niet nodig. 

Maar een kastje van 17 x 17 x 7 cm met 4 luidsprekers.

Ja het kan een goed geluid hebben, onze JBL WIFI Charge 5 box heeft 2 luidsprekers plus woofer en is maar iets groter en heeft ook een mooi geluid.

Leuk voor mensen die een soundbar te groot vinden.

De prijs van de soundbox is €6,00. Dus €18,50 voor de nieuwe tv-ontvanger klopt dan niet. 

De prijs van de soundbox is €6,00. Dus €18,50 voor de nieuwe tv-ontvanger klopt dan niet. 

@Jeroen van KPN Schijnbaar is de website dan in de war, want ik moet 24,50 euro extra betalen. Zelfs als ik een 2e box wil en dit een soundbox zou mogen zijn. 

@Jeroen van KPN Schijnbaar is de website dan in de war, want ik moet 24,50 euro extra betalen. Zelfs als ik een 2e box wil en dit een soundbox zou mogen zijn. 

Als je alleen een tv abonnement neemt van € 12,50 per maand, dan komt die € 6,-- erbij. Begrijp ik uit bovenstaande.

Dan is het € 18,50 per maand en dat is inderdaad veel geld.

Of lezen wij het verkeert? 

Het tv abonnement kost natuurlijk €12,50. Dat moet je niet vergeten, dus zonder soundbox betaal je €12,50. Wil je een soundbox? Dan betaal je je €6,00 extra voor die ontvanger. Wil je dan verder uitbreiden met een 2de ontvanger komt daar €6,00 extra bij. Dat alles maakt dan €24,50 voor tv naast een internetabonnement. 

Het tv abonnement kost natuurlijk €12,50. Dat moet je niet vergeten, dus zonder soundbox betaal je €12,50. Wil je een soundbox? Dan betaal je je €6,00 extra voor die ontvanger. Wil je dan verder uitbreiden met een 2de ontvanger komt daar €6,00 extra bij. Dat alles maakt dan €24,50 voor tv naast een internetabonnement. 

De 6 euro voor een tweede ontvanger is heel redelijk mijn inziens. Feitelijk betaal je dat nu ook voor een tweede TV+

Dat de eerste ontvanger duurder is dan de standaard TV+ is ook begrijpelijk. Voor de doelgroep die een all-in-one oplossing zoekt is dit mogelijk een aantrekkelijk aanbod.

Dank Jeroen. Voor mensen die nu een kortingsperiode genieten is de Soundbox gewoonweg geen optie omdat je korting van 12,50 euro wegvalt + nog 6,00 extra moeten betalen. Voor mij gaat het dan over, ik vind 25 euro per maand om een box een beetje te testen als extraatje teveel van het goede.

Dat begrijp o.a. ik.

MAAR:

Bij € 12,50 krijg je 1 KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) in bruikleen.

Als ik het goed begrijp, vervalt deze als je de box met soundbar kiest.

Dus kom ik op € 18,50 (TV pakket inclusief 1 soundbar box)

Dus voor klanten met 1 box betaal je met soundbar € 18,50 per maand.

En met 2 boxen € 24,50 per maand

etc.

Kan aan mij liggen, maar dat is een hoop geld.

Dus ook voor mij niet interessant. 

Ik wacht wel en hoop dat de DIW7022 snel ook Android 12 heeft.

Dat is voor mij het grootste voordeel.😉

OF:

Kan het ook als volgt:

KPN tv abonnement € 12,50 inclusief 1 x Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

2 de ontvanger de box met sound, dus de soundbox 

Dus inclusief totaal 2 KPN tv ontvangers totaal € 18,50 per maand.

Die rekensom klopt inderdaad. Heb je een tv abonnement en dan daarbij 1 soundbox? Dan inderdaad €12,50 voor het tv abonnement en €6,00 voor de soundbox. 

Wat ik mis in de specificaties is het stroomverbruik. Hoeveel kWh trek deze soundbox uit het stopcontact op jaar basis gemiddeld (dus 4 tv per dag, 2 uur radio).

Die rekensom klopt inderdaad. Heb je een tv abonnement en dan daarbij 1 soundbox? Dan inderdaad €12,50 voor het tv abonnement en €6,00 voor de soundbox. 

En zie mijn antwoord boven, laatste deel.

------------------------------------- 

Kan het ook als volgt:

Dus inclusief totaal 2 KPN tv ontvangers totaal € 18,50 per maand.

-----------------------------------------  

Maar aan de andere kant, ik snap die 24,50 dan niet helemaal in de situatie je neemt 2 ontvangers in huis. 

Situatie zoals het moet zijn.
TV+ prijs €12,50

TV+ DIW7022 €0,00 - Deze heb je al standaard in huis en neemt een 2e ontvanger.

TV+ Soundbox €6,00

Situatie die KPN nu berekend en vragen oproept.

TV+ prijs €12,50

TV+ DIW7022 €6,00 - Waarom is deze ineens 6 euro geworden?

TV+ Soundbox €6,00

Wat ik mis in de specificaties is het stroomverbruik. Hoeveel kWh trek deze soundbox uit het stopcontact op jaar basis gemiddeld (dus 4 tv per dag, 2 uur radio).

In een startbericht linkt hij naar de technische specificaties. Daar kunt u dit vinden.

TV+ DIW7022 €6,00 - Waarom is deze ineens 6 euro geworden?

Dat is, als ik het goed heb, vanaf maart al zo. (helaas)

Om eerlijk te zijn, zie ik ook niet in waarom die verhoging nodig is (was).

Jij berekent het net zoals ik het had gedaan.

Ben benieuwd naar het antwoord van de moderater. 

----------------------  

Kan het ook als volgt:

Dus inclusief totaal 2 KPN tv ontvangers (waarvan 1 met soundbar) totaal € 18,50 per maand.

---------------------  

Ik heb het nagevraagd ​@joop2011 en ​@Chrizziey 

Het is 12,50 voor het tv abonnement. Dan komt er €6,00 bij voor de soundbox. Dan heb je een totaalprijs van €18,50 voor tv. Elke extra ontvanger kost ook weer €6,00. KIes je voor de soundbox betaal je dus altijd €6,00 en dan kost een "gewone" TV+ box ook €6,00 als je die als tweede er bij neemt. 

Het is dus niet zo dat je met een soundbox en een "gewone" ontvanger niet betaald voor de reguliere ontvanger. Met de soundbox betaal je altiijd €6,00 extra voor een tweede tv-ontvanger Ongeacht of deze dus een reguliere TV+ box is. 

Ik heb het nagevraagd ​@joop2011 en ​@Chrizziey 

Het is 12,50 voor het tv abonnement. Dan komt er €6,00 bij voor de soundbox. Dan heb je een totaalprijs van €18,50 voor tv. Elke extra ontvanger kost ook weer €6,00. KIes je voor de soundbox betaal je dus altijd €6,00 en dan kost een "gewone" TV+ box ook €6,00 als je die als tweede er bij neemt. 

Het is dus niet zo dat je met een soundbox en een "gewone" ontvanger niet betaald voor de reguliere ontvanger. Met de soundbox betaal je altiijd €6,00 extra voor een tweede tv-ontvanger Ongeacht of deze dus een reguliere TV+ box is. 

Of te wel, je kan de soundbar niet als 2de ontvanger bestellen.

Dan zou je € 18,50 kwijt zijn voor 1 x Sagemcom DIW7022 en 1 soundbox.

Ik kan alleen maar zeggen, erg duur.

En bij elk abonnement is een 2de ontvanger, helaas, € 6,-- per maand.

Reageer