Skip to main content
ontkoppelen van KPN afstandsbeding met Sony tv, hoe doe ik dat?

Nu ik KPN heb, doet alleen op mijn Loewe AFSTANDBEDIENING alleen de aan/uit en mute knopje het nog !

Dat is raar. KPN (afstandsbediening) doet NIETS met de functies van de originele afstandsbediening.

Want: op de KPN ab worden alleen de InfraRood codes voor tv aan/uit en volume ingesteld. ALLE InfraRood codes van de Loewe ab moeten het nog gewoon doen.
De TV heeft niet eens in de gaten van welke ab ie de IR codes krijgt….


Bedankt voor je reactie, ik ga toch maar eens mijn slimme buurman polsen !


@Cornelis D . Haha :relaxed: . Wou net voorstellen eens externe hulp in te schakelen.

Overigens: hoe lang zitten de batterijen al in je Loewe ab? Die al eens vervangen?

De Loewe ab kan ook nog 'gewoon’ stuk zijn.


Punt is dat ik 2 dezelfde Loewe afstand-bedieningen heb, van een eerdere tv, de laatste van 2016  ! Zou wel erg toevallig zijn dat ze allebei kapot zijn, trouwens aan/ uit doet het gewoon van afstandsbediening naar tv ook heb ik er nieuwe batterijen in gedaan ! Ik heb wel weer iets van waarom moest ik nou weer overstappen van Ziggo naar Kpn wat een gedoe weer !!


Mogelijk kom je het menu niet in als ie op een hdmi ingang staat? (zou ik wel vreemd vinden maar met Loewe heb ik, ook in het verleden, wel meer rare ervaringen. Net als met B & O, ook zo apart.)


Beste PeterG, hoe kan of waar kan ik dat zien ?

 


Bij instellingen en Stand-by staat bij Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI - ingang ( dit werkt niet bij alle andere tv - modellen, zet uit bij problemen …….de staat nu op uit !


deze staat nu op ….. uit !


Hoi @Cornelis D . Die afstandsbediening hoort gewoon bij jouw televisie en die zou het dus los van KPN, Ziggo of welke andere provider gewoon moeten doen.

Het is alleen niet zo dat je met je Loewe afstandsbediening de menu's van KPN itv kan besturen. 

 


Mijn slimme buurman heeft er naar gekeken en wat hij gedaan heeft weet ik niet, maar ik kan nu weer in het menu van mijn Loewe tv en daar was het me om te doen ! Bedankt voor de reacties ……


Beter een goede buur dan etc.   Fijn dat het is opgelost. 


Nu ik KPN heb, doet alleen op mijn Loewe AFSTANDBEDIENING alleen de aan/uit en mute knopje het nog !

Dit wil nog wel eens voorkomen met een TV die tracht via HDMI CEC de commando’s van de in dit geval loewe afstandsbediening door te zetten naar TV ontvanger, wat niet gaat. 
Hierdoor worden echter wel alle functies van de afstandsbediening teniet gedaan. 

schakel met KPN afstandsbediening eens naar andere source , als je Loewe Afstandsbediening dan wel weer operationeel is, dan weet je waar het probleem ligt. 
Wellicht kan je dan eens in instellingen van TV kijken om HDMI CEC uit te schakelen wellicht zelfs specifiek voor de HDMI poort waar ITV box op zit.
Volgens mij noemt loewe het “Digital Link HD”

 

Sinds een poos geleden is de ITV box HDMI CEC geschikt echter is dit alleen voor Als de box wordt ingeschakeld dat TV hierop kan reageren en ook kan aangaan. 
Ben er niet zeker van of het uitschakelen van de volgende functie in ITV box 

“Menu > Instellingen > Stand-by die heet 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang'” ook deze HDMI CEC compatibiliteit uitschakelt maar wellicht kan je het een poging geven, maar geef het meer kans als je dit via de TV uitschakelt 


Da's een goeie, @LaurensZalm . Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Neem ik mee bij vergelijkbare cases in de toekomst.