Skip to main content
Beantwoord

Opname buitenlandse zender afspelen in buitenland in de TV+ app

• September 30, 2025
  • 12 reacties
  • 112 keer bekeken

Een Belgische serie opgenomen. Deze wil ik in de app bekijken terwijl we met de camper op stap zijn in het buitenland. Dat gaat dus niet. Enig idee hoe ik dit wel voor mekaar krijg?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Geert2025. Welkom op de community! Opnames van sommige zenders, zoals Belgische zenders, mag je door regels en rechten alleen op je thuislocatie kijken. Daarom werkt het niet in het buitenland. Soms hoor ik dat mensen dit proberen met een VPN-verbinding. Zelf heb ik dat nooit getest en dit is ook niet iets wat wij bij KPN ondersteunen, dus daarin kan ik je helaas niet verder helpen. 

Trouwens, wat leuk dat jullie met de camper op pad zijn! Waar gaat de reis naartoe?

12 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

VRT opnames zijn inderdaad niet buitenshuis te bekijken.

De enige manier die schijnt  te werken is een VPN server inrichten vanaf je thuisnetwerk en daarmee verbinden als je buitenshuis bent.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Schijnt te werken of heeft iemand dit daadwerkelijk geprobeerd en is het gelukt?

• September 30, 2025

In dit topic:

Zeggen ze dat de opnames van VRT alleen op de ontvanger bekeken mogen worden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Dat zou dus betekenen dan als je via een VPN kijkt je ook geen opnames kunt bekijken...je hebt de ontvanger niet bij je als je met vakantie gaat..

• September 30, 2025

Dat zou dus betekenen dan als je via een VPN kijkt je ook geen opnames kunt kijken

Dat denk ik.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

In dit topic:

Zeggen ze dat de opnames van VRT alleen op de ontvanger bekeken mogen worden. 

O ja. Dat was ik even vergeten.

Voor bijv. BBC 1 / 2 opnames die je op je thuisnetwerk wel in de app kan kijken zou het wel moeten werken, maar daar heeft ​@Geert2025 nu niet zoveel aan natuurlijk.

(en eerlijk gezegd heb ik er zelf ook geen ervaring mee.  Opzetten van thuis-VPN staat nog op m’n todo lijstje…)

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Dat wil ik dus gaan doen maar eerst maar even de ervaringen van andere mensen afwachten..

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 1, 2025

Hoi ​@Geert2025. Welkom op de community! Opnames van sommige zenders, zoals Belgische zenders, mag je door regels en rechten alleen op je thuislocatie kijken. Daarom werkt het niet in het buitenland. Soms hoor ik dat mensen dit proberen met een VPN-verbinding. Zelf heb ik dat nooit getest en dit is ook niet iets wat wij bij KPN ondersteunen, dus daarin kan ik je helaas niet verder helpen. 

Trouwens, wat leuk dat jullie met de camper op pad zijn! Waar gaat de reis naartoe?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2025

Als je thuis een Fritzbox modem hebt kun je daar een vpn instellen. Kan alleen door thuis op de Fritzbox in te loggen. 

Vanaf locatie vpn verbinding maken met je Fritzbox. 

Gaat echter voor VRT niet op. Die werkt ook niet via je eigen IP met je mobiel. 

Alleen met de ontvanger thuis.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Frankrijk spanje portugal

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 8, 2025

Frankrijk spanje portugal

In geen van deze landen werkt de VRT (opnamen/live). Want KPN biedt VRT niet aan buiten het eigen adres.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Ok weet ik genoeg. Draadje sluiten.