Skip to main content

De problemen zijn op 14 juni 2022 ook nog actueel!
Van de 1 op andere dag ben ik ineens een stuk of 6 afleveringen kwijt van een serie opname, zo ontzettend balen!! De aflevering waar ik mee bezig was gisteravond staat er nog op en de aflevering daarna zijn verdwenen. Nog geen jaar oud (mei 2022) en er was nog voldoende opname ruimte. De frisse start levert niets op. Dit is nu al de zoveelste keer dat dit me overkomt, waardeloos!!

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hoi @Carin De Graaf-de Rijke, welkom hier. 

Wat balen dat je nu wat mist. Gaat het om dezelfde series? Of over welke hebben we het? Van welke zender? 

Heb je die als serie opgenomen via de ontvanger?


Bij mij zijn nu voor de derde keer serieopnames deels verdwenen zonder dat ik zelfs naar gekeken heb. Serie is compleet opgenomen en nu staat de middelste van 3 opnames er niet meer tussen. Voorheen bij een 8-delige serie af 5 en 7 verdwenen. Ook op de app. 


Dat is wel knap balen. Wij verwijderen echter geen opnames. Dit kunnen wij niet. Opnames kunnen alleen verwijderd worden door de jou of als de opnamelijst vol is, dan wordt oudste verwijderd. 

Niemand in het huishouden die dat doet? Of per ongeluk? Andere opties zijn er eigenlijk niet. 


Niemand heeft hier in huis iets verwijderd. Ik heb het een aantal maanden geleden eerder gehad toen ook meerdere afleveringen van een seizoen bleken verdwenen, terwijl ik zeker wist dat de serie compleet was opgenomen. Sinds ik de stand-by-stand heb aangepast (twee weken geleden) verdwijnen de opnames letterlijk onder mijn ogen. Gisteren zijn er van een serie die compleet was opgenomen en waarvan einde vorige week ineens afl. 6 was verdwenen nu ook afl. 7 en 8 verdwenen, terwijl de afleveringen er voor en afl. 9 en 10 er nog gewoon op staan. Ik lees dat ik niet de enige ben bij wie dit gebeurt, dus zeggen dat het niet kan lijkt me niet voldoende.

Voor de volledigheid: ze zijn overal verdwenen, er is nog opnameruimte, het gebeurt op beide recorders en op de app, het gebeurt bij series die niet zijn gekeken, het betreft steeds afleveringen midden in een serie (dus niet de oudste, wat nog soort van logisch zou kunnen zijn) en ik ben al met al op die manier zo’n 10 afleveringen van 4 series kwijt geraakt en ben er klaar mee. Zo heeft series opnemen geen zin. 


@Mirjam283 En de verdwenen opnames zijn ook op https://tv.kpn.com/ weg?


Ik had daar nog niet op gekeken, net gedaan, exact hetzelfde: aantal afleveringen Muiden uit eerder volledige opgenomen series ( geprogrammeerd als serie-opname en wel compleet opgenomen)


Heb je misschien de afgelopen tijd een tv-ontvanger teruggestuurd naar kpn? 


Heel bijzonder. Ik kan het niet verklaren. Opnames kunnen namelijk niet verdwijnen. Tenzij ouder dan een jaar of verwijderd door iemand (dit kan op ontvanger, via ITV Online, via de app.) Er zijn dus verschillende mogelijkheden. Wij kunnen dat niet. 

Katana321 heeft nog een vraag. Dat zou kunnen maar eigenlijk ook niet mogen, omdat de ontvanger verwijderd worden en nagekeken wanneer teruggestuurd. 

 


Ik heb geen ontvanger terug gestuurd ofzo. Opnames blijven verdwijnen, laatste keer een film en een complete serie en respectievelijke 2 en 5 afleveringen van compleet opgenomen series met oorspronkelijk 10 afleveringen (dit keer wel de eerste afleveringen). Series kijken zo niet meer te doen.


Toevallig zag ik het gisteren rond 22.00 en om 19.00 stond alles er nog wel op, het viel me op dat er ineens veel meer ruimte beschikbaar was. Omdat we net terug waren van vakantie en er eerder (om 19.00) nog maar 5 % ruimte over was (veel serie-opnames in de vakantie liepen door) heb ik een lange film gekeken en die rond 22.00 verwijderd, op dat moment zag ik dat de beschikbare ruimte ineens 19 % was dus gingen de alarmbellen af en inderdaad hele boel serie-a fleveringen verwijderd, in totaal 23 afleveringen van 4 series en een complete film.

Ergens tussen 19.00 en 22.00 op 4/12/22 zijn die series verdwenen. Is het te achterhalen wat er toen kan zijn gebeurd? 


Dat is wel heel gek. Opnames kunnen niet zomaar verdwijnen. Dit kan alleen vanaf jouw account, dus met abonnementsnummer en pincode. Zeker dat niemand anders er toegang tot heeft? 

Ook wil ik graag eens kijken of ik jouw tv kan opschonen. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Dan kan ik daar mee aan de slag. 


Dat is wel knap balen. Wij verwijderen echter geen opnames. Dit kunnen wij niet. Opnames kunnen alleen verwijderd worden door de jou of als de opnamelijst vol is, dan wordt oudste verwijderd. 

Niemand in het huishouden die dat doet? Of per ongeluk? Andere opties zijn er eigenlijk niet. 

Bij ons is dit ook al meerdere keren gebeurd en de aflevering zijn echt niet door ons verwijderd. En we hebben nog 40% ruimte vrij. Maar het probleem ligt volgens jullie natuurlijk bij de klant en niet bij jullie. Misschien moeten jullie eens goed onderzoek doen in jullie systemen. Of anders de mogelijkheid bieden om gewoon “ouderwets” lokaal op te nemen op een fysieke harddisk.


Hoi, ook ik herken het probleem. Meerdere afleveringen van serie-opnames zijn verdwenen. Dat is meerdere keren gebeurd, bij verschillende zenders en verschillende series. Ik ben er 100% zeker van dat niemand in mijn huishouden de opnames per ongeluk heeft verwijderd. Ik heb zelf een thread geopend (

) en zal ook deze blijven volgen.