Skip to main content

Goedendag 

Het lijkt wel een grap. Ik ontving de Philips tv  43 inch ( KPN black friday deal) prachtige tv bouwjaar okt. 2022. Maar ik snap deze samenwerking niet de kpn app kan niet op deze tv. Te idioot ! Als KPN  moet je zeggen ok wij nemen zoveel tv ‘s ah maar de KPN app moet er dan wel op. Echt zo stom dit 

 

Gr Laura 

Hallo @Lautje67 ,

Heeft de TV al de laatste software geüpdatet? Ik kan mij haast niet voorstellen dat je die App er niet op kan krijgen. Je moet de KPN TV app wel eenmalig handmatig laden in de app-store van de TV. (Ik heb zelf ook een vrij nieuwe Philips TV en daar werkt de KPN-TV-app prima op.) 

 

Uit de handleiding: 

Smart TV-collectie 

Uw apps

U kunt apps openen vanuit de pagina Smart TV- collectie.


Tja... het is een goedkoop lowbudget modelletje hé? Daar moet je niet teveel van verwachten. De modellen waar zult soort apps wel goed op draaien zijn waarschijnlijk te duur voor zulk soort acties.


@Nick83

Valt best mee hoor, er mankeert echt heel weinig aan deze TV: https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-43pus7607-12-43-inch-4k-led-2022/9300000117220331/?Referrer=ADVNLGOO002020&gclid=EAIaIQobChMIoLj9t-Sf_AIVg4ODBx3SwgBzEAAYASAAEgJJ4fD_BwE

Ik kan mij niet voorstellen dat de KPN-TV-app hier niet op te vinden is. 


Nee staat er zelf na de update niet tussen om te installeren… 


@Nick83

Valt best mee hoor, er mankeert echt heel weinig aan deze TV: https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-43pus7607-12-43-inch-4k-led-2022/9300000117220331/?Referrer=ADVNLGOO002020&gclid=EAIaIQobChMIoLj9t-Sf_AIVg4ODBx3SwgBzEAAYASAAEgJJ4fD_BwE

Ik kan mij niet voorstellen dat de KPN-TV-app hier niet op te vinden is. 

Ik lees:

"Smart TV Platform: Saphi"

Daar heeft KPN geen app voor ontwikkeld.


DT is toch gek als je deze tv geeft vanuit kpn? 


Oh dat Saphi besturingssyteem kun je niets op installeren, dus het klopt wel.
Als je Philips koopt moet je de Android hebben, daar kan het wel op.

Maar het geeft verder een prima beeld, dus de ontvanger er op en kijken maar.


Dat is dus het probleem… er kan geen ontvanger op omdat KPN dan moet graven en dat doen ze daar niet.  Zal wel streamen worden via telefoon. Vind het wel echt een hele domme zet! 


@Nick83

Valt best mee hoor, er mankeert echt heel weinig aan deze TV: https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-43pus7607-12-43-inch-4k-led-2022/9300000117220331/?Referrer=ADVNLGOO002020&gclid=EAIaIQobChMIoLj9t-Sf_AIVg4ODBx3SwgBzEAAYASAAEgJJ4fD_BwE

Ik kan mij niet voorstellen dat de KPN-TV-app hier niet op te vinden is. 

Ik lees:

"Smart TV Platform: Saphi"

Daar heeft KPN geen app voor ontwikkeld.

Nooit geweten dat Phillips twee systemen heeft. Heb ik kennelijk een keertje geluk met mijn TV. 


Dat is dus het probleem… er kan geen ontvanger op omdat KPN dan moet graven en dat doen ze daar niet.  Zal wel streamen worden via telefoon. Vind het wel echt een hele domme zet! 

Ok @Lautje67 ,

Dan zou ik toch een alternatief overwegen: Digitenne met het CI+-module. Getest: 

Yes, je TV is compatibel met de insteekkaart

 

Hiermee krijg je een veel betere beeldkwaliteit dan als je gaat streamen. 

Meer info: 

 


@Noordzee 
Saphi is het besturingssysteem wat door Philips zelf ontworpen is.
Maar gelukkig zitten er op de meeste toestellen Android.
Ik heb een paar jaar geleden een 55 inch goedkope Philips TV gekocht en wilde mijn externe Hue lampen er op aansluiten, dat werkte half, dan weer wel en dan weer niet.
Toen heb ik dat ding weer verkocht en een Android Philips gekocht, alles werkte weer zoals het behoort.
De TV zelf was goed, niets op aan te merken, maar je moest geen extra dingen willen want dat kan er echt niet op.
Een domme zet van Philips.


Hallo @huistijger , Philips maakt al jaren geen tv's meer, een Chinese fabrikant mag de naam Philips nog een paar jaar gebruiken. Philips gloeilampen bestaan ook alleen nog maar in naam.

Philips houdt zich alleen nog met medisch gerelateerde productie bezig.

 


Dat is dus het probleem… er kan geen ontvanger op omdat KPN dan moet graven en dat doen ze daar niet.  Zal wel streamen worden via telefoon. Vind het wel echt een hele domme zet! 

Wat bedoelt u met "daar"? Is dat op de camping ofzo? De app op de smarttv werkt alleen thuis, op de vaste verbinding. Niet op de camping of vakantiehuis via 4G ofzo.


Hallo @huistijger , Philips maakt al jaren geen tv's meer, een Chinese fabrikant mag de naam Philips nog een paar jaar gebruiken. Philips gloeilampen bestaan ook alleen nog maar in naam.

Philips houdt zich alleen nog met medisch gerelateerde productie bezig.

 

Dat is algemeen bekend, maar het merk Philips staat er wel op dus klopt mijn verhaal wel.
Saphi is ook in China ontwikkeld, als de oude Philips het had gedaan dan was er wel een beter product uit gekomen.
 

 


@Lautje67

Graven? Voor een tv ontvanger hoeft dat toch niet. Die moet op je modem aangesloten worden; die tv staat toch niet in een ander pand (op je terrein)?

Heb je überhaupt vast internet van kpn? 

Gelukkig is het voor de app best goedkoop op te lossen met de Chromecast HD Google TV. 


Tja, ik hè b hetzelfde probleem als de eerste klager. Heb de tv geüpdatet en had een lichte hoop dat hij nu wel de KPNitv app zou vinden, maar helaas. Heb het ook nog via internet geprobeerd om Edge te downloaden, maar de browser ondersteunt dit niet. Jammer, maar het is niet anders. Ik hoop dat KPN ooit nog eens deze TV geschikt maakt voor iTV app. Ben het wel eens met de eerste klager dat het belachelijk is dat KPN je een gloednieuwe TV cadeau doet, die vervolgens de itTV app niet ondersteunt. De monteur die bij mij in huis alles had geïnstalleerd op de kamer TV zei mij nog dat ik geen kabels nodig zou hebben voor de TV op de slaapkamer, omdat een snelle interverbinding voldoende zou zijn, maar hij vertelde er niet bij dat dit voor alle TV’s na 2019 gold. Voelt toch een beetje als een teleurstelling.


Ik euhm... hoop eigenlijk dat hier nog een KPN medewerker reageert. Ik ben benieuwd wat die er van zegt. Want ja... het is wel een beetje een belachelijke situatie.


Tja, een beetje zelf onderzoek kan ook altijd handig zijn ten tijde van een actie. Niet zomaar ergens vanuit gaan. Het is allemaal terug te lezen wat voor type tv er wordt aangeboden. Dus kun je ook opzoeken op welke software deze draait. En vaak bij dit soort aanbiedingen kun je opzeker niet de beste tv's verwachten. Ook is vaak bij inlezen om naar een nieuwe provider over te stappen te lezen via welke platformen de itv app is af te spelen.

Zo heel belachelijk is het allemaal dus niet. Kpn is niet verplicht om een tv aan te bieden waar de kpn App op draait. Kpn houd zich nog altijd vast aan tv kijken mét een ontvanger. Dat is ook het product wat is aangevraagd en is geleverd. Daarnaast werkt de itv app gewoon knap waardeloos, er zijn andere providers die dat gedeelte beter voor elkaar hebben.

 

Om teleurstellingen te voorkomen, kun je een chromecast met google tv aanschaffen. Druk die in een hdmi aansluiting en dan kun je alles afspelen wat je wilt. Kleine investering, jaar of 8 plezier (dus langer dan de saphi op de tv software qua ondersteuning) 


Beste JB22.

Er kwam op 22 november j.l. een KPN medewerker aan de deur om te vragen hoe de installatie van de glasvezelkabel was gegaan. Wat mijn ervaringen waren. Ik vertelde hem dat het doortrekken van de glasvezelkabel naar mijn meterkast op zich snel verliep maar dat de communicatie met deze mensen (vermoedelijk Bulgaren) op zijn zachts gezegd slecht was. Daarop antwoordde hij dat hij deze klachten meer had gehoord in onze wijk en hij mij daarom een tv t.w.v.  € 500 mocht aanbieden, mits ik uiteraard een glasvezel abonnement zou afsluiten. Aangezien de kabel er nu lag en ik toch al had overwogen om van Ziggo over te stappen naar KPN, ben ik op dat aanbod ingegaan. Niet dat ik spijt heb van deze overstap, maar ik had toch iets meer professionaliteit verwacht van KPN op dit gebied. Ze moeten wel concurreren met een grootmacht als Ziggo, die al tientallen jaren ervaring heeft op TV gebied, terwijl KPN nog in de leerfase zit. Ik denk dat het wel goed gaat komen met KPN, maar dit soort gratis TV acties helpt natuurlijk niet als je je populair wilt maken bij het grote publiek. Ik heb nu een contract voor 1 jaar afgesloten en bekijk dan of het mij bevalt. Tot dusverre matig met die itvApp. Maar ik wil ze nog een kans geven om in 2023 hun zaakjes op orde te krijgen. 
Bovendien krijgt Ziggo over 2 jaar ook de rechten om van de KPN glasvezelkabel gebruik te maken. Wie weet, stap ik dan weer over. Maar die TV actie is echt een flop voor de gemiddelde TV kijker die echt niet weet hoe ze dit moeten oplossen. Mooie praatjes vullen geen gaatjes, blijkt maar weer.


Het bouwjaar van mijn tv is okt 2022 . Nee ze zijn het verplicht maar ik had dan toch een andere leverancier gekozen Samsung of LG 


Hoi @Nick83, vanuit KPN heb ik hier helaas weinig aan bij te dragen


Hoi Thomas 

Want je vind dit normaal? Je kan er natuurlijk niets aan veranderen en je mag een gegeven paard …. Maar zeg nou eerlijk tiss toch idioot? 


Tuurlijk niet idioot,... Je kunt weten wat je kunt ontvangen als je kiest voor een welkomstcadeau. Merk en type wordt gewoon vermeld. 

KPN verteld daarnaast dit over hun smart tv app; en staat los van een welkomstaanbieding. 

 

En als er dan een Philips welkomstcadeau is, tja dan hebben ze op dat moment gewoon een goeie deal kunnen sluiten met Philips voor dat model. Wie weet komt er ooit een Samsung actie,... Feit blijft dat die schijt tv's draaien op fabrikantensoftware. Dus heb je er voor streaming niks aan, en na een jaar of drie verdwijnt de meeste app ondersteuning en kun je weer opnieuw beginnen,... Tevens is de Smart tv app nu inmiddels een jaar of vier al in beta fase, en lijkt er nooit uit te komen. Is gewoon nog altijd niet stabiel. Kpn focust zich meer op kijken mét een ontvanger, en bied steeds meer App mogelijkheden via de ontvanger aan ivm het veranderende kijkgedrag (al loopt dat ook niet echt stabiel) wil je een betere streamervaring dan moet je zelf een kleine investering doen. Ga niet wachten op een provideroplossing. Dat loopt altijd achter. 


Tja, de Android-tv versie is gewoon een stuk duurder. Dan zijn er minder tv's voor minder klanten. Verder kan ik me zo voorstellen dat kpn er misschien ook geen rekening mee gehouden heeft. KPN gaat er, niet ten onrechte, van uit dat je op het hoofdtoestel natuurlijk de ontvanger (beter beeld!, meer mogelijkheden) gebruikt.

Verder kun je n.m.m. gewoon de Chromecast HD Google-TV kopen. Dan heb je toch al met al een hele goedkope geschikte situatie. Namelijk: TV € 0 + Chromecast € 39,99 = totaal slechts € 39,99 …

Wil je sommige apps in 4k dan de Chromecast 4k Google TV, maar die is € 25 duurder.

O.a. Netflix, Amazon, Disney+, HBO max hebben de mogelijkheid om 4k te krijgen.


@ jb22_ Bedankt!! Ben altijd blij dat er vriendelijke en behulpzame mensen zijn. 🤥