Ik heb 2 HMB2260 ontvangers.
Op beide ontvangers krijg ik sinds een week ofzo problemen bij RTL5 en Net5. (de glaskanalen)
Die staan op zwart, na 25 seconden en 40 seconden krijg ik stb-nmc-400 melding die continu blijft flikkeren. Na ongeveer 1 minuut krijg ik gewoon wel beeld en geluid.
Met alle overige zenders heb ik geen problemen, verder ook geen verbindingsproblemen.
Beide decoders 30 seconden uitgezet. Zelfde probleem. Die in woonkamer heeft gistere ook software opnieuw geinstalleerd. Maar zelfs na nieuwe installatie krijg ik nu weer zwart beeld op alleen RTL5 en Net5.
Nu zijn het niet de belangrijkste zenders, er is toch bijna nooit iets op, maar het is wel zwaar irritant als bij elk zaprondje die zenders zwart zijn.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Update:
Ik heb maar weer eens modem gereset.
Voorlopig weer beeld, Geen idee voor hoe lang.
Ik kan alleen mijn post niet meer verwijderen.
Bedankt voor je terugkoppeling ​@Maarten Botterman, ik ga er vanuit dat de reset het opgelost heeft inderdaad, mocht het toch terugkomen, dan denken we graag even mee!
De stb-nmc-400 foutmelding betekent dat er geen verbinding is tussen de TV ontvanger en het internet, dus dit zit vaak érgens in de aansluiting thuis.
De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een antieke KPN tv ontvanger.
Hopelijk gaat KPN deze z.sm. omruilen.
Hoe is de HMB2260 verbonden met de Experiabox of Bos12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
Misschien dat de oorzaak daar zit en dan is de kans groot dat het terugkomt.
joop2011 schreef:
De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een antieke KPN tv ontvanger.
Hopelijk gaat KPN deze z.sm. omruilen.
Hoe is de HMB2260 verbonden met de Experiabox of Bos12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
Misschien dat de oorzaak daar zit en dan is de kans groot dat het terugkomt.
Box 12, Gigabit.
Woonkamer rechtstreeks op modem, slaapkamer achter een Unify switch.
Ik heb alleen maar Cat-6 en het heeft ook altijd gewerkt. Afentoe wat stilstaand beeld (binnen 10 seconden van zappen naar volgende zender), maar daar heeft iedereen wel eens last van.
​@Maarten Botterman
Nee, af en toe stilstaand beeld mag ook niet.
Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box (krijg je als je KPN tv+ aboonement hebt)) en gelukkig geen stilstaande beelden of zwarte beelden.
Ondersteund de Unify switch IGMP Snooping?
Cat6 kabels is ok, kijk wel of daar geen knikken inzitten.
De Arcadyan HMB 2260 is gewoon een hele oude KPN tv ontvanger is is ook vergeleken met de Arris VIP 5202 of de DIW7022 heel erg traag.
Bel gratis 0800-0402
Je hebt 2 opties:
- Vraag of ze de HMB2260 (gaat per stuk) willen omruilen voor de Arris VIP 5202
- Zet je abonnement (als je contractvrij bent) om naar KPN tv+. Dan worden beide omgeruild voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) Meestal ben je met dat nieuwe abonnement ook nog eens goedkoper uit.
joop2011 schreef:
​@Maarten Botterman
Nee, af en toe stilstaand beeld mag ook niet.
Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box (krijg je als je KPN tv+ aboonement hebt)) en gelukkig geen stilstaande beelden of zwarte beelden.
Ondersteund de Unify switch IGMP Snooping?
Cat6 kabels is ok, kijk wel of daar geen knikken inzitten.
De Arcadyan HMB 2260 is gewoon een hele oude KPN tv ontvanger is is ook vergeleken met de Arris VIP 5202 of de DIW7022 heel erg traag.
Bel gratis 0800-0402
Je hebt 2 opties:
- Vraag of ze de HMB2260 (gaat per stuk) willen omruilen voor de Arris VIP 5202
- Zet je abonnement (als je contractvrij bent) om naar KPN tv+. Dan worden beide omgeruild voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) Meestal ben je met dat nieuwe abonnement ook nog eens goedkoper uit.
Switch is jaarje oud en ondersteunt het.
Tv+ box …. Is kliktijd van de afstandsbediening inmiddels instelbaar? Dat was vorig jaar drama.
Ik heb toen bij mijn moeder haar abonnement om laten zetten naar een zonder TV. Anders kon ik ontvanger niet terugsturen. En het was ook erg onoverzichtelijk en onbegrijpelijk voor 80-plusser. 😆
Nu weer zwart bij rtl5 en net5. Sbs9 gaat ook niet lekker.
Wat ik niet snap, is dat ik tot vorige week nooit problemen heb gehad. Ik heb niet aan de kabels of switch gezeten.
Alles gechecked, alles zit goed vast.
Na reboot modem 2 dagen goed gewerkt, nu weer rtl5, net5 en sbs6 zwart. (Maar ook savonds). Ochtend en middag gaat goed.
Het is ook bij BEIDE ontvangers.
1 rechtstreeks op modem (5 meter), andere via switch (moet wel, ik heb geen kabel van 15 meter).
Nog 1 (hopelijk laatste) update.
Uit frustratie de hele stekkerdoos uitgezet. Dus naast modem ook de glasmodule gereset.
Het viel me toen ook op dar er 2 netwerkkabels over de stekkerdoos lagen, waarschijnlijk ooit gebeurd met verschuiven tafeltje waar deze onder staat.
Ik denk dat de adapters van de glaskast en modem op de kabels stoorden.
Ook het gestotter van het beeld dat ik al langere tijd afentoe had, is nu weg.