Skip to main content

Tot vandaag zonder problemen gebruik kunnen maken van iTV op mijn laptop.

 

Sinds vandaag krijg ik bij het starten van een willekeurige zender na enige tijd de melding: Cannot read properties of undefined (reading 'map') en verschijnt het startscherm van het gekozen programma.

 

Heb de cache al geleegd en opnieuw opgestart, maar dat verhelpt het helaas niet.

 

Graag uw advies.

 

@The Hank  Yep, hier ook ; 

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (CANNOT READ PROPERTIES OF UNDEFINED (READING 'MAP'))


@HansaanZet: zag in het forum dat dit probleem zich een jaar geleden ook al eens heeft voorgedaan. Toen bleek dat er aan de kant van KPN enkele wijzigingen waren doorgevoerd die dit voorzaakten en dat die toen teruggedraaid zijn….if it ain’t broke, don’t fix it…

Net ook nog ff mijn ViaPlay getest, maar dat loopt als een zonnetje…

 

...afwachten maar of er een KPN techneut mee-leest en -denkt...


Bij mij ook storing, zowel met browser als met de app. Op de storingpagina van KPN wordt niets aangegeven, bij mij dezelfde melding:

Cannot read properties of undefined (reading 'map')

Bij mij is deze storing ook
Op alle devices kan ik geen online tv meer kijken
Met KPN gebeld maar die wisten het ook niet
Hij heeft het moeten door sturen naar de technische dienst

Kan 5 dagen duren...

 


Misschien weet @Jeroen-bart Engelen hoe de vork in te steel zit…..


Hier bij mij ook hetzelfde probleem met App en browser. 

Bij mij werkt het niet via wifi, echter via 4G wel.

werkt het bij jullie ook niet op 4G?

 

groet,

Henry


Hier bij mij ook hetzelfde probleem met App en browser. 

Bij mij werkt het niet via wifi, echter via 4G wel.

werkt het bij jullie ook niet op 4G?

 

groet,

Henry

Dat had ik nog niet geprobeerd, maar dat werkt inderdaad wel op mijn telefoon via de app…


Hoe snel krijgen jullie deze foutmelding? Ik heb nu al een paar minuten TV op mijn computer aanstaan zonder problemen.

Ik weet dat er meerdere klachten met problemen rondom TV kijken zijn gemeld. Mijn collega’s zijn aan het onderzoeken, maar hebben tot nu toe nog niets vreemds gevonden. Persoonlijk vraag ik mij af of het niet een meer algemenere internet verstoring is.


Hoe snel krijgen jullie deze foutmelding? Ik heb nu al een paar minuten TV op mijn computer aanstaan zonder problemen.

Ik weet dat er meerdere klachten met problemen rondom TV kijken zijn gemeld. Mijn collega’s zijn aan het onderzoeken, maar hebben tot nu toe nog niets vreemds gevonden. Persoonlijk vraag ik mij af of het niet een meer algemenere internet verstoring is.

Zodra je een kanaal kiest vanuit Nu op TV begint de stream met laden. Dit gaat een minuut of wat door totdat de foutmelding verschijnt. Ik zit op een verbinding (zojuist getest) van 100Mbit dus dit kan het probleem niet zijn.


Hoe snel krijgen jullie deze foutmelding? Ik heb nu al een paar minuten TV op mijn computer aanstaan zonder problemen.

Ik weet dat er meerdere klachten met problemen rondom TV kijken zijn gemeld. Mijn collega’s zijn aan het onderzoeken, maar hebben tot nu toe nog niets vreemds gevonden. Persoonlijk vraag ik mij af of het niet een meer algemenere internet verstoring is.

Zodra je een kanaal kiest vanuit Nu op TV begint de stream met laden. Dit gaat een minuut of wat door totdat de foutmelding verschijnt. Ik zit op een verbinding (zojuist getest) van 100Mbit dus dit kan het probleem niet zijn.

Zelfde hier: na ongeveer 40 seconden het draaiende laad-icoontje te hebben gezien het gekozen programma scherm terug met de rode foutmelding. Ik zit op een draadloze verbinding van 300MB in Duitsland. Nooit eerder problemen gehad sinds vandaag...


Hoe snel krijgen jullie deze foutmelding? Ik heb nu al een paar minuten TV op mijn computer aanstaan zonder problemen.

Ik weet dat er meerdere klachten met problemen rondom TV kijken zijn gemeld. Mijn collega’s zijn aan het onderzoeken, maar hebben tot nu toe nog niets vreemds gevonden. Persoonlijk vraag ik mij af of het niet een meer algemenere internet verstoring is.

Zodra je een kanaal kiest vanuit Nu op TV begint de stream met laden. Dit gaat een minuut of wat door totdat de foutmelding verschijnt. Ik zit op een verbinding (zojuist getest) van 100Mbit dus dit kan het probleem niet zijn.

"Cannot read properties of undefined (reading "map")" is de melding die verschijnt. Voor de duidelijkheid de stream begint dus niet met spelen. Na een minuut laden verschijnt de melding. Volgens andere gebruikers lijkt het in de app nog wel te werken.


het lijkt erop dat inlog gegevens niet gemapt kunnen worden naar je abonnement pakketten. ik heb hetzelfde probleem. heb een uur lang met iemand van service+ getest maar hij zei dat ik de enige was.

niet dus.

heb  net gegoogeld kan het zijn dat kpn een nieuwe versie heeft gereleased?


Voor de mensen die wat meer verstand van computers hebben:

Als je een Chrome, of Edge browser gebruikt, ga naar https://tv.kpn.com, zou je dan eens de “developer tools” kunnen openen (F12 op Chrome), en dan naar het “network” tabje gaan. Start een stream en wacht tot de foutmelding weer komt. Dan kijk je in de developer tools of je ergens een regel ziet, ik vermoed dat deze rood zal zijn, waarbij in ieder geval onder “status” geen 200 OK staat. Ik ben heel benieuwd wat daar wel staat. En als je er zo eentje hebt (of meerdere), klik dan op het linkerstukje van de regel. Dit is het web request. Dan opent er een extra paneel rechts en dan ben ik benieuwd wat er eventueel bij “General” en “Response headers” staat.

Bij mij (waar alles gewoon goed gaat), ziet dat er zo uit:

En een regel aangeklikt:

 


Hoe snel krijgen jullie deze foutmelding? Ik heb nu al een paar minuten TV op mijn computer aanstaan zonder problemen.

Ik weet dat er meerdere klachten met problemen rondom TV kijken zijn gemeld. Mijn collega’s zijn aan het onderzoeken, maar hebben tot nu toe nog niets vreemds gevonden. Persoonlijk vraag ik mij af of het niet een meer algemenere internet verstoring is.

Zodra je een kanaal kiest vanuit Nu op TV begint de stream met laden. Dit gaat een minuut of wat door totdat de foutmelding verschijnt. Ik zit op een verbinding (zojuist getest) van 100Mbit dus dit kan het probleem niet zijn.

Zelfde hier: na ongeveer 40 seconden het draaiende laad-icoontje te hebben gezien het gekozen programma scherm terug met de rode foutmelding. Ik zit op een draadloze verbinding van 300MB in Duitsland. Nooit eerder problemen gehad sinds vandaag...

Zoals al eerder gemeld: via een 4G verbinding op mijn telefoon geen enkel probleem vanuit Duitsland. Ieder programma begint vrijwel gelijk te streamen. Het heeft dus te maken met verbinding via Wifi...


het lijkt erop dat inlog gegevens niet gemapt kunnen worden naar je abonnement pakketten. ik heb hetzelfde probleem. heb een uur lang met iemand van service+ getest maar hij zei dat ik de enige was.

niet dus.

Ik zag net ook op sommige kanalen de "Zet aan in abonnement" knop in plaats van de "Nu kijken" knop terwijl deze kanalen wel in mijn pakket zitten. Bijvoorbeeld National Geographic. Dat zou jouw vermoeden bevestigen. Misschien problemen met een server van gebruikersdata? Die normaalgesproken jouw zou autoriseren een stream te mogen zien?


 


Voor de mensen die wat meer verstand van computers hebben:

Als je een Chrome, of Edge browser gebruikt, ga naar https://tv.kpn.com, zou je dan eens de “developer tools” kunnen openen (F12 op Chrome), en dan naar het “network” tabje gaan. Start een stream en wacht tot de foutmelding weer komt. Dan kijk je in de developer tools of je ergens een regel ziet, ik vermoed dat deze rood zal zijn, waarbij in ieder geval onder “status” geen 200 OK staat. Ik ben heel benieuwd wat daar wel staat. En als je er zo eentje hebt (of meerdere), klik dan op het linkerstukje van de regel. Dit is het web request. Dan opent er een extra paneel rechts en dan ben ik benieuwd wat er eventueel bij “General” en “Response headers” staat.

Bij mij (waar alles gewoon goed gaat), ziet dat er zo uit:

En een regel aangeklikt:

 

Kun je hier wat mee?

 


Dank je @4001 

Zou je eens op die mislukte regels kunnen klikken? Ik ben benieuwd of we daar iets aan nuttige informatie kunnen vinden wat er precies mislukt is.


 


thanks gedaan.


@4001 Gooi dat laatste even weg. Daar staan gegevens in die je prive wilt houden :-)

Maar dank je wel zo ver. Ik heb het door gegeven aan mijn collega’s, het geeft ons weer iets meer informatie.


Hierbij een workround die bij mij werkt.

 

Als je via 4g verbind en dan een film/tv gaat afspelen en dan daarna wifi inschakelt blijft het gewoon werken via wifi.

Zodra je echter weer naar de gids of tv kijken of home gaat krijg je weer een foutmelding.

 

Dit trukje werkt bij mij ook via een hotspot verbinding van mijn notebook naar mijn telefoon als hotspot en dan weer terug naar normale wifi als het itv streamt.

Groet,

Henry

 


Hier ook hetzelfde probleem.

Ik heb in de "streaming” subsectie gepost.

 

De forumstructuur is een beetje ondoorzichtig en onlogisch voor mij.

Ik werk niet via WIFI maar bekabeld rechtstreeks op experiabox 


Hier ook. Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van een andere provider, ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van kpn, in ieder geval wat het tv-gedeelte betreft. Hoop dat dit soort storingen niet dagelijkse praktijk is bij kpn.


Hoe snel krijgen jullie deze foutmelding? Ik heb nu al een paar minuten TV op mijn computer aanstaan zonder problemen.

Ik weet dat er meerdere klachten met problemen rondom TV kijken zijn gemeld. Mijn collega’s zijn aan het onderzoeken, maar hebben tot nu toe nog niets vreemds gevonden. Persoonlijk vraag ik mij af of het niet een meer algemenere internet verstoring is.

Zodra je een kanaal kiest vanuit Nu op TV begint de stream met laden. Dit gaat een minuut of wat door totdat de foutmelding verschijnt. Ik zit op een verbinding (zojuist getest) van 100Mbit dus dit kan het probleem niet zijn.

Zelfde hier: na ongeveer 40 seconden het draaiende laad-icoontje te hebben gezien het gekozen programma scherm terug met de rode foutmelding. Ik zit op een draadloze verbinding van 300MB in Duitsland. Nooit eerder problemen gehad sinds vandaag...

Zoals al eerder gemeld: via een 4G verbinding op mijn telefoon geen enkel probleem vanuit Duitsland. Ieder programma begint vrijwel gelijk te streamen. Het heeft dus te maken met verbinding via Wifi...

hier via 4g en wifi maakt niks uit