Skip to main content
Beantwoord

Samsung Smart TV 2020 kan wifi van KPN Box 12 steeds niet vinden

• September 1, 2025
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Als ik in de kpn12 omgeving ben geweest en een aantal uur later schakel ik de smart tv in dan kan de tv de wifi niet vinden. Ik moet dan een aantal schermen doorlopen om de wifi weer te activeren. Dat lukt in alle gevallen dus de wifi wordt op 5 g weer hersteld.

Soms komt de “stop melding 107” voorbij maar de wifi wordt toch herkent ook komt het voor dat de update van een app problemen geeft maar als ik doorklik met de afstandsbediening wordt de wifi ook dan weer geactiveerd.

wat is er aan de hand? Bij de V10 heb ik geen enkel probleem gekend tussen modem en smart tv. Nu bij de kpn 12 box wel.

Ik heb de samsung gereserveerd zodat bij het opstarten steeds dezelfde dhcp adres wordt geactiveerd. Ook heb ik de poorten 80, 443 en 554 open staan.

Portforwarding heb ik niet gedefinieerd.

Ben ik verder iets vergeten?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Marcthin, welkom op onze community! Heeft de reset geholpen? Ik heb niet direct een verklaring waarom dit gebeurt maar ik denk dat het misschien de moeite waard is de DHCP reservering er ook eens af te halen of toch een ander adres te proberen.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 1, 2025

Beste ​@Marcthin geef de Samsung eens een fabrieks-reset.

Sluit de Samsung eens bekabeld aan aan de modem/router en controleer of er updates zijn voor de Samsung en installeer die.

Zorg dat de wifi aan staat binnen de Samsung en dan moet de tv jouw wifi kunnen vinden.

Niks vast instellen qua internet in de Samsung, de Samsung moet alles automatisch kunnen vinden.

Handmatige instellingen zijn overbodig.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

@JanD 

Dank voor de reactie.

Ik ga de reset eens proberen. Bekabeld kan niet anders moet ik ene gat in de vloer boren…..dus dat doen we maar niet.

Als iemand nog een andere tip heeft ik houd mij aanbevolen!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hoi ​@Marcthin, welkom op onze community! Heeft de reset geholpen? Ik heb niet direct een verklaring waarom dit gebeurt maar ik denk dat het misschien de moeite waard is de DHCP reservering er ook eens af te halen of toch een ander adres te proberen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • September 4, 2025

HA Thomas,

Het gekke is dat de afgelopen dagen geen enkel probleem zich heeft voorgedaan. De DHCP reservering heb ik nog niet toegepast.

Als het probleem zich weer voordoet ga ik de volgende acties uitvoeren mbt de reset.

1. De 220 eruit voor 10 seconden dan de 220 er weer in
  2. een reset van de smart tv

Kijken wat er dan gebeurd.

Ik meld mij weer hier!

Overigens ben ik al 2 jaar lid van het forum hoor! 😁

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Oja is ook zo, ik heb al eerder een topic van je voorbij zien komen 😅 desalniettemin ben je hier natuurlijk welkom!
Fijn in ieder geval dat het (even) goed lijkt te werken, mocht het de verkeerde kant op gaan weet je ons te vinden!