Skip to main content

Goedendag, ik heb onlangs een nieuwe Samsung Smart TV gekocht.

deze geupdate naar de laatste firmware versie en diverse apps geïnstalleerd.

Ook de iTV app van KPN, op zich werkt deze prima, behalve opnames terugkijken, je hebt wel geluid, maar een stilstaand beeld.

Ik heb deze TV specifiek gekocht voor deze app, en in de winkel was aangegeven, dat deze hier prima op werkt.

Telefonisch contact gehad met KPN, maar zou volgens hen, aan de TV liggen.

Vervolgens met Samsung gebeld, maar zij geven aan, dat het echt aan de KPN app ligt.

Mijn gevoel zegt ook, dat het aan de app ligt, alle andere streaming apps werken prima.

Live kijken bij KPN werkt ook prima, alleen met opnames terugkijken gaat het dus mis.

de app opnieuw installeren ook al diverse malen geprobeerd, werkt ook niet.

Ik hoop, dat KPN mij een oplossing kan bieden.

 

ter aanvulling, TV is bekabeld aangesloten op de Experiabox van KPN.


ik heb precies hetzelfde probleem.. verse samsung frame 2020 express gekocht idd voor de app omdat ik dan geen decoder meer in het zicht heb staan..

Normaal tv kijken geen probleem maar opnames terugkijken lukt niet of nauwelijks.. tevens alles wat je opneemt vanaf een bepaald punt neem hij de hele serie op


Qua mogelijkheden kan je beter de ontvanger gebruiken m.i. Zeker op glasvezel heb je met de HDglas kanalen (661 t/m 670) een veel beter beeld.

Maar heb 't hier even gecheckt en hier werkt de Samsung TV app wel goed met opnamen afspelen. Kan jullie dus helaas niet verder helpen hiermee.


Peter het gaat juist om je decoder niet meer te hebben.. vandaar de samsung app van kpn de uitkomst bied…

Probeerde je het op samsung of een ander apparaat


Ik zie het bezwaar voor de decoder niet. Je moet er sowieso 1 hebben en met een Samsung TV kun je de decoder ook met de Samsung afst.bed. bedienen. (hier wel tenminste)

Tijdens gebruik van de decoder heb je maar 1 ab nodig (die van KPN of de Samsung).

Tijdens gebruik van de TV apps in de Samsung TV heb je ook maar 1 ab nodig (die van Samsung).


Spijt me heel erg peter met de itv app rechtstreeks in je tv heb je geen decoder nodig..heb er ook geen 1 meer..

Tevens de manier waarop ik alles weg heb gewerkt een extra decoder vind ik niet mooi


Teletekst heeft de app ook al niet. Geen radio; zenders van sommige pakketten niet.
Duitse zenders niet.

Nee, onhandig voor mij. Maar als het voor jouw/jullie werkt dan is dat prima.

Heb je wel de nieuwste versie van de app? Hier heb ik sinds kort versie 2.6.21

Ik ben trouwens wel blij met de app als backup bij defect decoder of storing op de decoders.

Maar ik heb sommige pakketten die via de app NIET beschikbaar zijn. Bovendien heb ik de héle dag radio aan, en dat heb je zonder decoder ook niet. De app heeft dat niet.

Ik kijk overigens al sinds 2002 of 2003 met een losse ontvanger/decoder.


Hoi @Haagsemark2 en @pzwartkruis, ervaren jullie nog steeds problemen met de app?
​​​​​​Zoals @PeterG noemt hebben zowel de app als ontvanger hun voordelen en nadelen. Ik kan me voorstellen dat je bij de Samsung Frame de ontvanger niet aan de achterkant plakt met de klitteband bevestiging :)
Ik ben wel benieuwd welke versie van de app jullie hebben en of jullie dit op alle/meerdere zenders hebben.


nog steeds problemen idd alle kanelen met het opgenomen af te spelen.. versie nummer is 2.6.0 geen update beschikbaar


Normaal tv kijken trouwens geen probleem


Beste Thomas,

 

het probleem is er nog steeds en op alle zenders.

de TV is net nieuw, 1 maand nu, en alle updates zijn gedaan.

nieuwere updates is niet mogelijk, dan krijg je de melding , dat de laatste wordt gebruikt.

Ben afgelopen week nog terug geweest naar de winkel, waar ik de TV heb gekocht, zij gaven ook aan, dat er meer klanten zijn met dit probleem.


Ik lees net dat met de 2020 Samsung TV's er wat problemen zijn met de app. Dit is destijds al aangekondigd bij Samsung en met een firmwareupdate van hun kant moet dit opgelost worden binnenkort. 


Ik lees net dat met de 2020 Samsung TV's er wat problemen zijn met de app.

Oh oh, dat is jammer. Maar het gaat dus opgelost worden. Dat wordt dan (later) als het goed is ook 2.6.21 want die heb ik op mijn 2019 Samsung.

Haagsemark2 schreef: versie nummer is 2.6.0


Ik heb zojuist nog even gekeken of er een update beschikbaar is. 

Huidige versie is nog steeds 1304

Er is geen nieuwe beschikbaar. 

Enig idee of er al een nieuwe versie beschikbaar is waar dit probleem in is opgelost? 


Dag, 

Ik zie dat er geen reactie meer is geplaatst, maar wij hebben nog steeds een probleem met twee nieuwe gekochte Samsung The Frame versies waarbij de KPN nog steeds niet werkt als je iets wilt terugkijken…. Erg teleurstellend, kan KPN een reactie geven?