Skip to main content

TV gereset, Cache geleegd, hard reset etc etc ….KPN ITV werkt erg slecht op mijn state of the art Samsung TV.

Waar ligt dit nu aan want Netflix etc etc werkt allemaal perfect op deze televisie en KPN Itv op mijn Ipad werkt ook goed MAAR op mijn Samsung Qled tv werkt KPN Itv belabberd!!!!!
 

*Admin: eigen topic voor je aangemaakt

 

TV gereset, Cache geleegd, hard reset etc etc ….KPN ITV werkt erg slecht op mijn state of the art Samsung TV.

Waar ligt dit nu aan want Netflix etc etc werkt allemaal perfect op deze televisie en KPN Itv op mijn Ipad werkt ook goed MAAR op mijn Samsung Qled tv werkt KPN Itv belabberd!!!!!
 

 

De app is nog steeds in bèta en dus niet officieel. Wat dat betreft kun je dus ook niets eisen van KPN (maar wel verwachten natuurlijk). Probeer eens om de tv aan te zetten, rustig op laten starten en na (minimaal) een minuut pas de itv-app in te schakelen. 

 

PS verwar de app voor KPN itv op de ipad niet met de app voor Smart-tv’s (LG, Samsung, Android) die nog in ontwikkeling is. Dat zijn twee verschillende dingen.


Geheel eens met conclusies FMM.

ik heb gister Samsung QLED gereset en ook Itv app opnieuw en het is zelfs slechter dan voorheen.

kan hooguit 3-5 min. Tv kijken en dan loopt het beeld vast.

wifi is perfect, harde reset tig keer gedaan, cache opgeschoond, tv reset….en al het andere op wifi werkt vlekkeloos incl Netflix….dus….


Dit probleem speelt al meer dan 2 jaar…..en KPN is niet in staat de ITV app goed te laten werken op Samsung QLED tv’s.

zeer frustrerend…


Hoi @Paul Newman, welkom op het KPN Forum!

Zoals @SledgehammerNL ook al aangeeft, is de KPN Smart TV app nog volop in ontwikkeling. De tip om de TV eerst rustig te laten opstarten en pas na een minuut de KPN Smart TV app te open, is een goede.

 

Daarnaast kan het toch een probleem met jouw internetverbinding zijn. Nu hoor ik je zeggen dat Netflix geen problemen geeft. Daarom denk je dat er niets met jouw verbinding aan de hand kan zijn. Toch is de kans groot dat dit wel het geval is. Ik zal je uitleggen waarom.

Netflix en YouTube, bijvoorbeeld, hebben standaard buffers van tot wel 90 seconden. De KPN TV app heeft een buffer van maar een paar seconden. Dit komt doordat de KPN TV app live televisie uitzendt. Als er dan een standaard buffer zou zijn, zou je te ver achter lopen op live televisie. Daarom is er een kleine buffer. Hierdoor merk je het snel als de verbinding ook maar een klein beetje instabiel is. Terwijl je dit bij Netflix, YouTube of een andere app minder snel merkt.

Bovendien worden de video’s op een andere manier versleuteld. Video’s voor Netflix en YouTube kunnen van tevoren versleuteld worden. Live televisie moet ter plekke versleuteld worden. Hierdoor is voor live televisie meer bandbreedte nodig. Live televisie verbruikt 6 Mbit/s. Video’s voor Netflix en YouTube verbruiken 4 Mbit/s. Dus: Als jouw verbinding traag is, heb je meer last van haperingen bij live televisie.

Kortom: we zullen dus eerst naar jouw wifi verbinding moeten kijken.

 

Daarom raad ik je aan de Wifi Manager eens te proberen. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.

Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet vind je in ons Wifi Manager topic.

Biedt dit nou niet direct de oplossing, neem dan ook eens dit topic met meer tips om problemen met wifi op te lossen eens door.


Dank Denise , voor de goede uitleg.

Heb een belletje van KPN afgelopen zaterdag gemist …..

Mijn wifi is volgens de kpn speedtest erg goed maar heb een V10 router in huis en wellicht is de nieuwe Wifi 6 router beter i.c.m de iTV app van KPN.

 


De Experia Box V10 is het probleem niet. Wifi 6 gaat ook geen verschil maken.

Probeer anders eens jouw televisie bekabeld aan te sluiten. Ik verwacht dat dat de problemen verhelpt.


De Experia Box V10 is het probleem niet. Wifi 6 gaat ook geen verschil maken.

Probeer anders eens jouw televisie bekabeld aan te sluiten. Ik verwacht dat dat de problemen verhelpt.


Bij mij is de tv bekabeld aangesloten.
Ondanks dat toch haperingen en een slecht, schokkerig beeld in de KPN iTV app.

Bekijk ik het tv programma echter via de NLZiet app, dan is het beeld veel scherper en minder schokkerig en heb ik totaal geen last meer van haperingen, terwijl de vertraging in beelddoorgifte daarin kleiner blijkt te zijn.

Kan hieruit maar 1 ding concluderen…. dat de KPN iTV app brak is.
Als de NLZiet app op dezelfde tv, via dezelfde (in mijn geval) bekabelde verbinding probleemloos werkt in tegenstelling tot de KPN iTV app, kan het dus niet aan de verbinding of de tv liggen, maar alleen aan de KPN iTV app.


Wat ook opvalt, is dat uitzendingen van ESPN live via de KPN ITV app wel goed van kwaliteit zijn. Terwijl uitzendingen van de publieke omroep via KPN ITV schokkerig zijn, waarbij het beeld af en toe zelfs helemaal bevriest. Dat is vooral bij voetbalwedstrijden bloedirritant.
Misschien zit het dan toch in de vertraging van de beelden die bij ESPN en NLZiet wellicht groter is dan de uitzendingen van de publieke omroep via KPN ITV.