Skip to main content
Vraag

Smart TV+ app werkt niet op mijn Aiwa 32AN4593HD Android TV

• March 30, 2025
  • 11 reacties
  • 142 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Aiwa 32AN4593HD Android TV en daar heb ik de KPN smart app op staan.

Nu heeft de App het al vanaf vorig jaar zomer prima gedaan.

Maar nu werkt het niet meer.

ik heb inmiddels de tv gereset naar fabrieksinstelling en de KPN app verwijderd en later weer geïnstalleerd.

Meestal krijg ik wel het beginscherm van de app maar laden duurt heel lang.

Als ik naar tv.kpn.com ga en dan via instellingen naar apparatenbeheer ga dan zie ik mijn Tv er niet tussen staan en daardoor werk het niet denk ik.

In middels wel een beetje radeloos aan het worden dus HELP..

KPN TV App versie is 08.64.03

De AIWA tv heeft OS-versie van Android TV 11

Systeem is Up-to-date Volgens de AIWA-TV

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 30, 2025

Dit zal ook met AIWA het geval zijn:

De app werkt momenteel niet op TCL, Chiq, Nikkei, Sharp, Nokia, Antteq. Sommige modellen Sony en Philips.

De app voor smart-tv's is ook niet te zien via tv.kpn.com. Dat zijn alleen mobiele apparaten. 

Het team is druk bezig te zorgen dat de smart-tv app weer op meer apparaten werkt. 

Dit zal opgelost moeten worden in volgende update. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@MICHELaudi. Ik kende Aiwa nog niet als merk, maar na een korte zoektocht weet ik dat het bestaat. Zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad als hetgeen Peter al noemt in zijn reactie. Als daar een update voor is delen we dat in Product Updates.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2025

Ik had 25 / 30 jaar geleden al een AIWA radio ​@Jasper van KPN . Zusje van AKAI. Is mij dus niet vreemd. 😁😎

Jasper van KPN
Moderator

Akai ken ik dan weer wel inderdaad 🙂 Fun fact: het Japanse woord ‘akai’ betekent 'rood’.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

AIWA is idd niet zo bekend maar voor een budgetmerk prima.

Ik gebruik het als 2de tv die in de zomer ook buiten kan staan

Ik wacht de update wel af en ik hoop dat hij snel komt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 13, 2025

Hallo,

ik heb afgelopen vrijdag de update (08.67.04) geinstalleerd.

Dat ging wel goed tot ik wilde inloggen.

Dat ging weer heel moeizaam en uiteindelijk toch weer de app verwijderd.

En daarna opnieuw geinstalleerd en meermaals geprobeerd in te loggen wat uiteindelijk wel lukt.

Alleen werkt het nog niet goed/helemaal niet.

Ik kom wel op het begindscherm van de zenders maar als ik dan een zender/programma kies dan loopt alles weer vast en word ik er vanaf gegooid waardoor ik weer opnieuw naar de kpn app moet gaan.

Jammer weer 😥

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ai, dat is heel spijtig om te lezen. Ik ga dit intern doorgeven. Op deze manier heb je er niets aan :(.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Hallo,

Ik heb de nieuwe update (8.70.01) geïnstalleerd . Alleen werkt het nog niet .

Nadat ik de nieuwe app weer heb verwijderd en later weer opnieuw geïnstalleerd heb kan ik niet meer opnieuw aanmelden.

Ik krijg een foutmelding dat bij het invullen van abbonementnummer en pincode .

Dat het tijdelijk niet mogelijk is en een paar minuten later nogmaals moet proberen. Maar zonder reseltaat.

Hoop echt dat het heel Snel word opgelost!

Jasper van KPN
Moderator

Die situatie is nog niet veranderd inderdaad, die update had daar geen invloed op. De ontwikkelaars zijn nog bezig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2025

Hallo,

In Juli de nieuwe update gedownload en eerst bekeken of het werkt.

Na een tijd geprobeerd te hebben kan ik wel zeggen dat het weer werkt.

Af en toe na het opnieuw aanzetten van de app wil het nog wel voorkomen dat de app uitvalt als ik de eerste keer een zender selecteer.

Dan valt de app uit en moet ik de app weer aanzetten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 6, 2025

Fijn dat er in elk geval een beetje verbetering in zit ​@MICHELaudi en bedankt dat je het laat weten! 
Houd onze Product Updates | KPN Community in de gaten. Via de ‘Abonneren’ knop rechts bovenin kun je je abonneren op de Product Updates voor de TV+ app voor de Smart TV. 
Dan krijg je mail zodra er een nieuwe update is en hopelijk merk jij gaandeweg ook steeds meer verbeteringen.