Skip to main content

Ik heb ook hetzelfde probleem! Is er al een oplossing in zicht? Doe nu telkens de stekker er maar uit en in van de tv ontvanger. Maar ideaal is andersĀ 

Sneeuw dat lijkt me sterk dat kan niet is alleen op de kabel zo ziggo enzz hier op kpn ontvangers is het onmogelijk war is het probleem ??


Sneeuw dat lijkt me sterk dat kan niet is alleen op de kabel zo ziggo enzz hier op kpn ontvangers is het onmogelijk war is het probleem ??

Ā 


Hallo @bas-jĀ , ik zie onderaan de TV de tv-decoder zstaan en die brandt wĆØl groen, je zou dus beeld moeten kunnen hebben via een HDMI-poort.

Zit de HDMI-kabel wel goed, andere kabel geprobeerd, andere poort geprobeerd.

Sneeuwbeeld bestaat eigenlijk alleen nog maar bij tv's met een losse antenne of bij een analoog signaal van een kabelprovider.

Bij de digitale tv krijg je bij slecht beeld blokjes te zien, zoals in onderstaand voorbeeld:

blokjes in digitaal beeld

Ā 


HalloĀ @bas-jĀ , ik zie onderaan de TV de tv-decoder zstaan en die brandt wĆØl groen, je zou dus beeld moeten kunnen hebben via een HDMI-poort.

Zit de HDMI-kabel wel goed, andere kabel geprobeerd, andere poort geprobeerd.

Sneeuwbeeld bestaat eigenlijk alleen nog maar bij tv's met een losse antenne of bij een analoog signaal van een kabelprovider.

Bij de digitale tv krijg je bij slecht beeld blokjes te zien, zoals in onderstaand voorbeeld:

blokjes in digitaal beeld

Ā 

Nieuwe kabel, ander kanaal, andere 4K-ontvanger.. het helpt allemaal niet(de ā€˜gewoneā€™ tv ontvanger werkt wel, maar geen 4K). Wat nu werkt is de ontvanger in ā€œdiepe slaapā€ modus zetten. Dan duurt het opstarten wat langer, maar lijkt een betere optie dan telkens de stekker eruit en erin te doen. Zodra hij is opgestart blijft hij overigens prima werken, dus geen blokkerig beeld o.i.d.


Andere HDMI poort van de tv geprobeerd of ontvanger op andere tv als beeld goed is weet of aan tv of ontvanger ligt kan wezen dat HDMI instellingen van tv nog moet aan passen kan ook nog dat niet goed werkt denk 4K ntive op de tv of hoe tv met 4K om gaat als tv op verkeerdere megahertz zet dat werkt ook niet goed dan krijg idd blokkerige beeld


Andere HDMI poort van de tv geprobeerd of ontvanger op andere tv als beeld goed is weet of aan tv of ontvanger ligt kan wezen dat HDMI instellingen van tv nog moet aan passen kan ook nog dat niet goed werkt denk 4K ntive op de tv of hoe tv met 4K om gaat als tv op verkeerdere megahertz zet dat werkt ook niet goed dan krijg idd blokkerige beeld

Het gaat pas mis als de tv ontvanger in de normale stand-by modus staat en weer moet opstarten. Eenmaal opgestart doet alles het prima en is de kwaliteit ook goed.Ā 
Ā