Skip to main content

TV werkt niet. Sneeuwbeeld, zwak of geen signaal. Glasvezelaansluiting.

Hallo @Geertruda , als je een sneeuwbeeld hebt met een zwak of geen signaal heb je de verkeerde bron gekozen, namelijk een analoog signaal, dat bestaat niet (meer) bij KPN.

Als je een tv-decoder op een HDMI-aansluiting hebt aangesloten moet je die HDMI-aansluiting als bron kiezen, de tv-decoder aanzetten en je hebt beeld.

Succes.

 


Ook via een digitale verbinding is een sneeuwbeeld mogelijk.

Dit is een fenomeen dat met name bij de 4K Ultra HD ontvangers lijkt voor te komen.

Ik heb dit zelf ook mogen ervaren met mijn Sony KD-43XD8305 i.c.m. een ZTE ZXV8001.


1.Controleer of je tv op de juiste bron (HDMI) kanaal staat.
2.Controleer of aan zowel tv als ontvanger de HDMI kabel juist zit aangesloten, haal hem er even uit en stop hem terug.
3.Vervang HDMI kabel (geen action kabel) maar een goed high speed kabel.

Succes. 
 


Hier regelmatig sneeuw met Homecast Colorado ontvanger en Samsung TV (HDready) uit 2006. Op de Ziggo aansluiting die nog signaal geeft. Het kan dus wel.

Ik dit geval is het echter een verkeerde bron. Dat is wel zeker, want met sneeuw via HDMI zal er niet “zwak of geen signaal” staan. Dat is echt alleen als de Coax-antenne ingang is gekozen. Waar natuurlijk niks op zit als je KPN hebt.


TV aangezet zwart beeld. Alle kabels gecontroleerd. Daarna sneeuwbeeld met de mededeling zwak if geen signaal.De experiabox diverse keren aan en uit gezet. Wie weet wat ik nog kan doen?


TV aangezet zwart beeld. Alle kabels gecontroleerd. Daarna sneeuwbeeld met de mededeling zwak if geen signaal.De experiabox diverse keren aan en uit gezet. Wie weet wat ik nog kan doen?

 

In welke HDMI poort op de tv heb je de HDMI kabel gedrukt?

Staat je tv ook op die HDMI? (Source knop)

Staat de tv ontvager aan? (Groen lampje)