Skip to main content

Ik heb sinds kort ook last van Sophos speakers uitvallen. De surround speakers vallen af en toe uit op WIFI netwerk. De Beam blijf wel continu werken.
Ze zitten op SuperWifi.

 

Heb WIFI6 protocol 802.11.ax uitgezet kijken of dan beter werkt. Ben nog WIFI aan tweaken kijken wat probleem veroorzaakt.
 

 

Heb nog steeds geen firmware update ontvangen V12 modem zit nog op SGEJ1000060E en daardoor krijg ik nog geen nieuwe firmware voor de Superwifi punten.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Probleem is bij mij ook gekomen sinds firmware update tv-box.
Zet deze elke dag apparatuur uit en zag toevallig dat de tv-box op 85% hing. Regelmatig hangt ie op 85%.
Beam is direct aangesloten met optische kabel. Geen idee waarom de surround speakers in Sonos steeds kort ff verbinding kwijt zijn met de beam. Geen idee wat dit met tv box te maken heeft. Maar probleem treed op na laatste tv box firmware update. Gebruik Sonos voor TV en ook voor muziek afluisteren via Sonos App.

Heb via andere topic op dit forum reset tv-box uitgevoerd i.v.m hangen 85% en na opstarten een melding nieuwe firmware en deze ook laten installeren. Probleem is er nu niet meer.
WIFI6 heb ik ook weer aangezet. Kijken of dit geholpen heeft.


Hoi @Wil_I_am, welkom hier. Ik lees een paar verschillende dingen hier. En ook dat een deel ervan al weer opgelost lijkt. Even samenvattend:

  • Je Beam zit optisch aangesloten op de tv ontvanger, deze werkt
  • Je speakers zijn verbonden via wifi, deze vallen af en toe uit en zijn dan de verbinding met de Beam kwijt
  • Je tv ontvanger hangt regelmatig op 85%

Ik verwacht dat het blijven hangen iets is dat veroorzaakt werd door die update die dan niet goed wilde installeren. De reset die je hebt gedaan heeft er dan voor gezorgd dat de update wel goed kon doorkomen. Zoals je ook gemerkt hebt. Dus ik verwacht ook dat dit nu niet meer terugkomt. 

 

Dan, de wifi. Welke SuperWifi heb je, wit of zwart? Is het uitvallen ook beter geworden sinds je originele bericht?