Skip to main content
Beantwoord

TV+ app op camping gebruiken

• April 4, 2025
  • 28 reacties
  • 483 keer bekeken

Beste KPN,

Odido levert een tv app, die ook werkt buitenshuis, bijvoorbeeld op de camping. Het zomer seizoen begint nu weer. Maar helaas bij KPN werkt dit alleen binnenshuis. Hier laten jullie echt een kans liggen. Kijk nu op de camping met Klik & Klaar i.c.m. NLZIET en dat werkt prima. Mijn vraag: Zijn er nog ontwikkelingen op komst, zodat ik met mijn tv+ abonnement, ook op de camping tv kan kijken. De optie met Digitenne is gewoon slecht, veel storing en denk er nu over na, om over te stappen naar Odido.

mvg

Beste antwoord door Jeroen van KPN

De kpn tv app in de chromecast gaat niet werken. 

Maar casten naar de chromecast wel. Mits de apparaten elkaar kunnen 'zien' in het wifi netwerk. 

Het wifi netwerk van de camping zelf zal daarvoor echter afgeschermd zijn. 

Telefoon via 4G/5G. Hotspot van je telefoon aan. Tablet en chromecast ermee verbinden. En je kunt casten vanaf de Tablet. 

! Het is wel 3 GB per uur via kpn tv.

Bij NLziet kun je de resolutie lager zetten en kun je zelfs lager dan 1 GB per uur uitkomen. Als het kan dus NLziet gebruiken. 

Fijne vakantie. 

De manier die hier wordt beschreven door ​@PeterG is inderdaad hoe jij op de camping gebruik kunt maken van de KPN TV+ app. Fijn verblijf op de camping ​@Mosterhamn85. Mocht het niet lukken, hoor ik graag waar het dan misloopt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

JanD
Superuser
  • April 4, 2025

Beste ​@Mosterhamn85 , ​@PeterG weet hier veel van en heeft misschien een oplossing voor je, ik heb hem even ingeseind en wil je misschien wel helpen.

Wacht zijn reactie even af s.v.p.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2025

De app IN een televisie of streamingapparaat gaat bij Ziggo en KPN nooit buitenshuis werken. Ze zouden veel te veel aan Buma, Stemra en Sena rechten kwijt zijn.

Alleen voor de apps in mobiele apparaten is dat in de EU geregeld. 

Weet je echt zeker dat het met die van Odido wel kan ??? 🤔

• Auteur
  • Helper
  • April 4, 2025

Beste Peter,

Bij KPN wist ik dit al, maar heb online bij Odido gelezen dat hun tv app dit wel ondersteund. Vandaar mijn vraag. Bedankt voor je antwoord en fijn weekend!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2025

Heb je daar een link van bij Odido ​@Mosterhamn85 ?

Hij lijkt mij dat ook zij daar dan alleen de app voor mobiele apparaten (smartphone en tablet) mee bedoelen. 

Ik ken mensen die ook met kpn internet alleen NLZIET hebben. Eerste reden, het kost minder dan KPN TV. Tweede reden vaak, het werkt ook in hun vakantiehuis in Spanje. Of in de camper. 

• Auteur
  • Helper
  • April 4, 2025

Manier 1: met de TV Anywhere App

TV Anywhere is de app van Odido om tv te kijken. Je kunt ’m gratis gebruiken als je een abonnement voor Interactieve TV van ons hebt. De app is interactief en biedt je de mogelijkheid om tv te kijken zoals jij dat wilt. Je kunt live tv kijken, maar ook pauzeren of een programma terugkijken. Of je kijkt on-demand al je favoriete series en films. Je kunt zelfs radio luisteren op je tv.

En dat geldt niet alleen voor Nederland, want de app werkt overal in de EU. Kijken kan makkelijk op je telefoon, je tablet met simkaart of laptop. En als je het echt groots aanpakt, kijk je via een mobiel wifi-abonnement (mifi) en een Chromecast op je meegenomen televisie.

• Auteur
  • Helper
  • April 4, 2025

Dit krijg ik bij KPN niet aan de praat met chromecast

• Auteur
  • Helper
  • April 4, 2025

Reeds verschillende try and errors achter de rug

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2025

Ah. Bij Odido dus ook alleen deze:

Kijken kan makkelijk op je telefoon, je tablet met simkaart of laptop.

Een tablet verbonden met wifi of je mobiele Hotspot kan ook. Maar ook bij hen dus niet die IN tv of chromecast. 

Daarvoor overstappen gaat dus een teleurstelling worden. NLziet dus.

Mijn bonuszus in Zweden heeft haar laptop verbonden met hdmi met de grote televisie en kijkt zo op het Ziggo account van haar zus in Nederland. 

• Auteur
  • Helper
  • April 4, 2025

Ik ga nu een week op vakantie, maar kom hier beslist op terug. Ga het op de camping wederom uit proberen. De gegenereerde meldingen door de KPN app, laat ik je weten.

groet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2025

En als je het echt groots aanpakt, kijk je via een mobiel wifi-abonnement (mifi) en een Chromecast op je meegenomen televisie.

Ze bedoelen niet de app IN de chromecast maar casten naar de chromecast vanuit de mobiel. 

Dat kan met kpn ook.

• Auteur
  • Helper
  • April 4, 2025

Aanvulling: ik test dan de iPad, Android telefoon en Gromecast 

• Auteur
  • Helper
  • April 4, 2025

Oké dat snap ik, maar de melding: je zit niet op het thuis netwerk van KPN overuled die dit dan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2025

Maar casten naar de chromecast wel. Mits de apparaten elkaar kunnen 'zien' in het wifi netwerk. 

Telefoon via 4G/5G. Hotspot van je telefoon aan. Tablet en chromecast ermee verbinden. En je kunt casten vanaf de Tablet. 

Bij NLziet kun je de resolutie lager zetten en kun je zelfs lager dan 1 GB per uur uitkomen. Als het kan dus NLziet gebruiken. 

Fijne vakantie. 

• April 4, 2025

“ Je kan wel TV kijken via klik en klaar, maar er wordt geen liniair TV abonnement aangeboden binnen de propositie. Je kan een online variant afsluiten zoals NLziet en dan via klik en klaar je TV aan het internet verbinden.”

“Via Odido glasvezel werkt Odido TV prima op het Odido-kastje of de Apple-TV, Maar Odido TV beschouwt Klik & klaar als een vreemd netwerk op deze apparaten,  ik krijg dan onderstaande melding:

Alle andere dingen als Apple TV+, Plex, NPO-Start, VRT-Max of Brabant+ werken prima op beide kastjes via K&K” bron

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 4, 2025

“Via Odido glasvezel werkt Odido TV prima op het Odido-kastje of de Apple-TV, Maar Odido TV beschouwt Klik & klaar als een vreemd netwerk op deze apparaten,  ik krijg dan onderstaande melding:

De SmartTV App van Odido werkt ook op vreemde netwerk (inclusief K&K). Alleen het kijken via Odido ontvanger wordt niet toegestaan.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Fijne vakantie. 

De manier die hier wordt beschreven door ​@PeterG is inderdaad hoe jij op de camping gebruik kunt maken van de KPN TV+ app. Fijn verblijf op de camping ​@Mosterhamn85. Mocht het niet lukken, hoor ik graag waar het dan misloopt. 

• Auteur
  • Helper
  • April 11, 2025

Beste Peter

Allereerst, bedankt voor je zeer uitgebreide hulp en uitleg. Heb alle  voor en tegen's even op een rijtje gezet en tot de conclusie gekomen. Dat het aanpassen van het KPN mobiel abonnement naar 3GB een goedkopere optie is. Ik ga gebruik maken van Odido i,c,m. NLZIET. Heb dit eigenlijk alleen maar nodig tijdens de zomer periode.

Hartelijke groeten en zal zeker nog aan je denken, waarom? Mijn echtgenote is ook jarig op 12 augustus😉

• April 11, 2025

De SmartTV App van Odido werkt ook op vreemde netwerk (inclusief K&K). Alleen het kijken via Odido ontvanger wordt niet toegestaan.

Volgens mij staat er op de site wat anders:

• April 11, 2025

En deze reactie op het forum van Odido:

"Ik kan alle Apps bekijken die op mijn Apple-TV staan als ik deze aansluit via K&K: AppleTV+, Brabant+, NLZiet, VRTMax, NPOStart, Plex...

Nou ja, alles behalve de Odido-TV-App natuurlijk..."

https://community.odido.nl/klik-klaar-592/mediabox-en-klik-klaar-372956?postid=1850663#post1850663

De SmartTV app werkt dus niet bij Klik&Klaar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2025

het aanpassen van het KPN mobiel abonnement naar 3GB een goedkopere optie is. Ik ga gebruik maken van Odido i,c,m. NLZIET

Je bedoelt Odido klik & Klaar? Prima keuze. Kun je na het camping seizoen weer opzeggen. 

NLziet werkt daar ook op. Dus goede combinatie. 

Met maar 3 GB (p/m) op je telefoon zou ik niets streamen daarop. Tenzij je ook daarmee weer verbonden bent met K&K. Kun je zelfs nog KPN TV casten mits de tv chromecast aan boord heeft. Zoals een toestel mat Android-TV of Google-TV. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2025

@Marlon92 

@Mosterhamn85 geeft aan

"Ik ga gebruik maken van Odido i,c,m. NLZIET."

Met Odido bedoelt hij hier K&K.

Je hele uiteenzetting over Odido K&K met de smart-tv app van Odido is overbodig en schept mogelijk verwarring. Temeer daar Mosterham thuis kpn internet en tv heeft. Dat kan ie straks wel gewoon casten. 

• April 12, 2025

@PeterG mijn post was een reactie op de reactie van TDN. Niet op Mosterd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 12, 2025

@PeterG mijn post was een reactie op de reactie van TDN. Niet op Mosterd.

Toch handiger om dat dan aan te geven 😉.  Het was er niet uit te halen. Dan ga ik uit van reactie op topicstarter. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 12, 2025

Volgens mij staat er op de site wat anders:

Heel leuk om FAQ van Odido te raad plegen, maar de praktijk is veel leuker.

Odido IPs

Met VPN Amsterdam
Odido met ViaPlay

• April 12, 2025

@PeterG volgens mij heb ik TDN gewoon geqoute

@TDN die schermafdrukken zeggen bij niet veel. Ik zie alleen WireGuard staan. Gebruik je een VPN server? Dat is natuurlijk leuk. Maar je kunt er natuurlijk niet vanuit gaan dat iedereen dat heeft.