Het valt mij op bij regelmatig afsluiten van een app (zoals Netflix, YouTube, RadioNED+) dat bij de 'Beste kwaliteit' TV zenders het Dolby geluid niet meer goed wordt opgepakt.
Daardoor krijg je alleen 'Stereo' geluid.
• Ga ik naar een andere TV zender met Dolby geluid (hoger dan voorkeuze kanaal 10), dan wordt het Dolby geluid wel goed opgepakt zoals o.a. bij RTL Z, Discovery, TV538.
• Zet ik 'Automatisch beste kwaliteit' uit/inactief bij 'Instellingen/Beeld' dan krijg ik de 7Mb/s TV zenders (op voorkeuze 1 t/m 10) en dan heb ik wel weer Dolby geluid op deze TV zenders.
• Zet ik 'Beste kwaliteit' weer aan/actief dan is het Dolby geluid weer verdwenen op de 14Mb/s TV zenders.
• Zet ik de TV+ box bij 'Instellingen/Beeld' op 'Unicast' dan wordt het Dolby geluid bij de 1ste 10 zenders wel goed opgepakt.
• Ga ik weer terug naar een app zoals Netflix of YouTube, dan komt het Dolby geluid gewoon weer door.
Door het Dolby geluid weer terug te krijgen op de 'Beste kwaliteit' TV zenders hoef ik alleen de TV+ box even 'uit' en weer 'aan' te zetten.
Er hoeft niet een langere 'herstart' gedaan te worden door de powerknop langdurig ingedrukt te houden of via het 'instellingen' menu.
Samengevat zit het 'Dolby geluidsprobleem' dus in de 14 Mb/s TV zenders 1 t/m 10.
Dit loopt al geruime tijd, maar wil het toch onder de aandacht brengen.
Vraag
TV+ box: Geen Dolby geluid na verlaten apps bij 'Beste kwaliteit' TV zenders 1 t/m 10
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.