Skip to main content

Sinds vorige week een Samsung The Frame (2022) tv en Samsung 990B soundbar aangeschaft. Dit icm de DIW7022 voor Tv+. 

In mijn vorige opstelling met de 7022 icm een 7 jaar oud Sont Bravia en een Denon AVR speelde dit probleem niet.

Wat is nou het probleem? Op het moment dat de 7022 langere tijd (weet de exacte tijd niet) niet gebruikt is, en deze aangezet word dan geeft deze wel geluid, maar geen beeld. Dan dien ik de 7022 volledig stroomloos te maken en vervolgens zie ik direct de kpn bootloader logo. 

De 7022 staat op dit moment wat energie instellingen ingesteld op snel starten. 

De 7022 is direct via de bijgeleverde hdmi kabel op de tv aangesloten, en loopt dus niet via de soundbar. Het wel of niet aan hebben staan van HDMI cec maakt geen verschil. 

Iemand een idee?

Welkom op het forum @Peperkamp91

Zou je willen bevestigen dat je bij de installatie de stappen op onze kennisbank hebt gevolgd? 

En weet je welke instellingen je op je tv hebt bij beeldinstellingen? Zijn die gelijk aan de instellingen op de TV+ box?


@Bram_ ik heb inderdaad de installatie handleiding van de kennisbank gevolgd. 

Wat je exact bedoeld met de beeld instellingen weet ik niet, maar beide staan in ieder geval op 4k ingesteld. 

 

Rare is dat het in veel gevallen wel werkt, maar er dus sommige momenten zijn dat er geen beeld is. Een herstart van de mediabox verhelpt het probleem. Uit/aan zetten van de tv niet


Goedemorgen, hetzelfde probleem heb ik ook en dan op  een Samsung (2018) en LG TV (2020). TV met TV kastje uit en aanzetten helpt niet. Lampje van TV kastje is gewoon groen maar geen beeld. Dan stroomadapter er even uit en TV kastje start weer op en direct KPN opstart logo in beeld. Heb je al een oplossing?

Grtz, Berry


@Clicksmart fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Mijn situatie is precies hetzelfde met jouw omschrijving. 

Helaas nog geen oplossing gevonden of gekregen

 

Mvg, 

Mansy


TV staat bij opstarten wel op het juiste invoerkanaal? Meegeleverde HDMI kabel is aangesloten? 


@Bart_Z yes, de tv staat op hdmi 1 op welk de mediabox aangesloten is. Tevens ook hdmi 2, 3 en 4 geprobeerd, dit brengt geen verbetering. 

De mediabox is aangesloten met de hdmi kabel welk mee geleverd is bij de box. 

Tevens ook al de energie modus aangepast, dit lost het ook niet op


@Clicksmart, @Peperkamp91 ik heb voor de zekerheid navraag gedaan. Daaruit blijkt dat dit probleem bekend is. En dat er al aan gewerkt wordt. 

Ik heb nu verder navraag gedaan om te zien of ik jullie bij de inventaris op moet zetten, of dat we genoeg voorbeelden hebben. 

Maar je hoeft dus op dit moment verder zelf niks te doen. We zijn het aan het oplossen. Ik reageer hier zodra er meer bekend is. 


@Bram_  bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat er aan gewerkt word. Misschien een handige om deze op de lijst met bekende lopen zaken voor tv+ te zetten? Dit was ieg voor mij de eerste plek waar ik gekeken heb. 


@Peperkamp91 je geeft in je startbericht aan dat de TV+ dit doet als hij staat op snel opstarten. Wil je laten weten of dit met ecostand ook zo is? 

@Clicksmart zelfde vraag. Zou je ook willen laten weten of ecostand verschil maakt? 

Deze kennisbankpagina over de ecostand legt uit hoe dat moet. 


@Bram_ ecostand of snel start beide geprobeerd, en geen merkbaar verschil.


@Peperkamp91 ik heb het gelijk voor je doorgegeven!


Nu heb ik de instellingen van de TV box naar SDR gezet ipv standaard HDR en lijkt het beeld wel direct aangaat. Nu al 2 dagen geen zwart beeld…. Dit heb ik omgezet omdat ik het beeld in continu HDR veel te flets vind. In HDR spatten de kleuren niet van het scherm wat je eigenlijk zou verwachten. Niet bij QLED en niet bij OLED is mijn ervaring. Misschien bijkomend voordeel dat een zwart scherm is opgelost? Ik laat nog weten als dit zo blijft….


Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn The Frame uit 2020, wanneer de energiebesparing stand op snelle start staat. Als ik hem op eco heb staan dan werkt alles wel naar behoren.


Dito probleem heb the Frame uit 2021, wanneer de energiebesparing stand op snelle start staat. Als ik hem op eco heb staan dan werkt alles wel naar behoren.

Huidige software: KPN TV+ firmware 0.17.4 & KPN TV+ app 1.101.1 sinds 3 mei.

 


Hi allemaal! Ik heb dit topic op slot gezet. Dit omdat de oorzaak gevonden is. Als de tips in dit topic niet helpen voor je, maak dan een nieuw topic aan