Skip to main content

Ik heb hetzelfde, maar dan exact om 22u. Iedere avond weer. Bloed-chagrijnig word ik ervan. Alles valt stil. Wifi, tv de hele Rataplan. 

De klok springt op 22:00 en hop! Weg signaal. Via Twitter geprobeerd contact te zoeken met KPN. Geen reactie.

 

Hellup.😫

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Kijk ook in de instellingen, misschien staat hij op uitgaan na zoveel minuten.

Dat kan je langer zetten of uit.


Welke KPN tv ontvanger heb je?

Kijk ook in de instellingen, misschien staat hij op uitgaan na zoveel minuten.

Dat kan je langer zetten of uit.

Weet zo niet welke ontvanger. 2021 in ieder geval. 

 

Ligt in ieder geval niet aan tijd. Ik kan m om 21:30 aanzetten, dan gaat ie ook om 22:00 even uit. 

 


2021 zegt helemaal niets.

 

Onder de KPN tv ontvanger staat welke het is:

Arcadyan HMB2260

Arris 2952

Arris 5202

DIW7022 (maar deze is pas een maand leverbaar)

 

Heb je een schakelklok of iets in huis wat om 22:00 uur schakelt?

Zit er een DVS tussen de Experiabox en de KPN tv decoder? (want die kan dan voor dit probleem zorgen)

 


2021 zegt helemaal niets.

 

Onder de KPN tv ontvanger staat welke het is:

Arcadyan HMB2260

Arris 2952

Arris 5202

DIW7022 (maar deze is pas een maand leverbaar)

 

Heb je een schakelklok of iets in huis wat om 22:00 uur schakelt?

Zit er een DVS tussen de Experiabox en de KPN tv decoder? (want die kan dan voor dit probleem zorgen)

 

Ik heb Arris5202.

Met 2021 bedoelde ik dat ie uit dat jaar komt. Was op mn werk. 

Geen schakelklok oid. Er zit niks tussen de box en de decoder. Alleen een internet kabel 

 


@Paula1174 

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Wellicht een (wifi) router met een (kinder) programma die het internet om 22h uitschakeld? Als het altijd rond dezelfde tijd plaatsvind, moet er ergens iets geprogrammeerd zijn.... 


@Paula1174 zou je inderdaad nog je profiel willen invullen? Dan kan ik bij je gegevens kijken om te zien of daar iets opvalt. 

En wil je via deze pagina over het instellen van ouderlijk toezicht zien of je dit aan hebt staan? Ook als je het niet aan hebt staan maar wel groene vlakken ziet, zoals op het plaatje, zet die dan uit. 


Valt WiFi dan ook uit? Welk modem heeft u? Experiabox? KPN Box? Welke versie?

Gaan de lampjes van dit modem ook even uit om 10 uur?


@Paula1174 ik heb geen reactie meer van je gezien. Mag ik er om die reden ervan uitgaan dat het is opgelost voor je?


Het ligt denk ik niet aan de tv ontvanger want ook wifi valt uit. Om 22:00 heeft niemand meer WiFi, om 22:01 doet alles het weer. TV kijken kan wel gewoon door de klok van 22:00u heen, bij terugkijken kun je alles opnieuw opstarten. 
Ik kan niet meer inloggen in Mijn Modem, het ww is gereset. Ik ga even kijken of ik er nog in kom. 

Ik heb de KPNbox 12. 


@Paula1174 kan het zijn dat je in de buurt woont van een vliegveld of radar installatie? En maak je gebruik van de SuperWifi 2? In dit topic is gebleken dat dit het signaal kan verstoren.  

Nu is er een hoop te lezen in dat topic. Maar de oplossing is om in te loggen op je modem en de 5GHz band op kanaal 36 of 52 te zetten.

Wil je aangeven of het vermoeden klopt en of het lukt de instelling aan te passen? Lukt dat niet is er ook de mogelijkheid 0800-0402 te bellen. Doe dit terwijl je een laptop of vaste computer met een internetkabel hebt aangesloten aan je modem. Een medewerker heeft de mogelijkheid op afstand in te loggen in de computer en de instelling voor je aan te passen. 


Ik kan niet meer inloggen op mijn modem, hij zegt dat het password niet goed is. Ik neem het WW van de achterkant van t modem over. (achter Ádmin password')

 

Vanavond weer geconfronteerd met de WiFi stop. Met zoon inschrijven voor opleiding, formulier verzenden. Foutmelding.

Scheldende puber: Kaaaaak het is 22:00u. 😫


@Paula1174 kan het zijn dat je in de buurt woont van een vliegveld of radar installatie? En maak je gebruik van de SuperWifi 2? In dit topic is gebleken dat dit het signaal kan verstoren.  

Nu is er een hoop te lezen in dat topic. Maar de oplossing is om in te loggen op je modem en de 5GHz band op kanaal 36 of 52 te zetten.

Wil je aangeven of het vermoeden klopt en of het lukt de instelling aan te passen? Lukt dat niet is er ook de mogelijkheid 0800-0402 te bellen. Doe dit terwijl je een laptop of vaste computer met een internetkabel hebt aangesloten aan je modem. Een medewerker heeft de mogelijkheid op afstand in te loggen in de computer en de instelling voor je aan te passen. 

We wonen niet in de buurt van een vliegveld of radarinstallatie. SuperWiFi 2 weet ik zo niet, zegt me niets. Bekabeld inloggen op het modem lukt ook niet. 
Wat een gedoe.


@Paula1174 dit is hoe de SuperWifi 2 er uitziet

Ik heb voor de zekerheid vanaf mijn kant nog 1 volledige reset gedaan. Ik krijg alleen geen directe bevestiging binnen dat dit gelukt is. Wil je het daarom voor de zekerheid zelf ook nog 1 keer resetten

Wat me wel opvalt is dat ik het verbreken van de verbinding niet zie. Dat betekent dat het of ergens tussen de tv-ontvanger en de Box 12 ligt.

Wil je laten weten of na de reset het wegvallen nog een keer is voorgekomen? En zo ja, hoe laat dit is geweest? 

Als laatste wil ik je nog vragen de 2 tv-ontvangers van plek te wisselen. En aan te geven of het probleem dan wegblijft. En welke tv-ontvanger het meest last heeft van het wegvallen. 


Gisteravond heb ik na 22:00u pas de tv aangezet. Als ik gewoon tv kijk stopt ie niet, alleen bij terugkijken (opname) èn alle wifi valt weg. Het is exact om 22:00u en 22:01u start alles weer.

 

Ik ga zo even de modem herstarten, zoon is even een proefexamen aan t maken 😅


Wow gisteravond ging het goed! Ik hoop dat t zo blijft. Dank jullie wel! 


Beste dit lijkt mij geen groot issue.

Als je tv uitschakeld op een bepaalde tijd zijn er 2 opties.

-Eco stand STB

-Eco stan TV toestel

De actie komt uit een vooringenstelde parameter dus bv na 3 uur tv kijken tv uitzetten.

Of na 4 uur tv in slaapstand zetten.beide instelligen kan je maken zowel op je tv toestel zelf als op je STB.

In sommige gevallen ook in je modem.

Suc6


Wow gisteravond ging het goed! Ik hoop dat t zo blijft. Dank jullie wel! 

@Paula1174 wat heb je aangepast waardoor het nu wel werkt? 


Herstart van t modem denk ik? 

 

Het ligt niet aan de tv want alle wifi viel ook weg


Ok conclusie dus dat het aannemelijk is het de experia op een eco stand staat vanaf 22.00


Ok conclusie dus dat het aannemelijk is het de experia op een eco stand staat vanaf 22.00

Op zich wel alleen stopt ie alleen bij opnames en niet bij live tv kijken. De wifi wel, die viel altijd uit.