Skip to main content

TV Ontvanger: Update naar HTML 6.234.204

Categorie:TV ontvangers
  • April 3, 2026
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Interactieve TV Update april 2026

HTML 6.234.204

Wat zit er in?

Serie opnemen is verbeterd

Goed nieuws: het nieuwe serie opnemen dat je misschien al kent van de TV+ Box en Soundbox is nu ook beschikbaar op de iTV ontvangers. Vanaf deze update werkt serie opnemen zoals je zou verwachten: je neemt nu automatisch de hele serie op, niet alleen één seizoen. 

Goed om te weten:

• Bestaande serie opnames blijven werken, en zullen automatisch opvolgende seizoenen (met een hoger seizoensnummer) gaan opnemen. Mocht je toch merken dat dit niet (helemaal) goed gaat? Annuleer je serie opname en plan hem opnieuw in.
  • Seizoenen met een lager nummer (op dezelfde zender) die ook uitgezonden worden, worden niet automatisch meegenomen. Deze moet je handmatig als serie opname inplannen om ze inbegrepen te laten zijn.
  • Wil je een serie opnemen waarvan, op dezelfde zender, meerdere seizoenen worden uitgezonden, zoek dan een aflevering uit het seizoen met het laagste nummer en plan je serie opname vanaf daar. 
  • Opnames blijven netjes per seizoen gegroepeerd in je lijst met opname-overzicht.

Het Pluspakket is niet langer als aparte optie zichtbaar onder Films en Series. Dit is aangepast naar aanleiding van de recente wijzigingen binnen het Pluspakket.

Wanneer komt ‘ie

• Pilotgroep: 3 en 8 april 2026
  • Uitrol: 10 en 14 april 2026

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv-ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De NMC is degene met het versienummer dat begint met 9. De HTML begint met 6. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 3, 2026

Vraagje: Worden nieuwe seizoenen van bestaande series nu ook automatisch opgenomen als je die serie had ingepland in de mobiele tv+ app ipv. de iTV ontvanger?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2026

Nu nog bij programmeren via smart-tv app, smartphone, tablet. En tv.kpn.com. Maar we zijn op de goede weg.🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2026

Vraagje: Worden nieuwe seizoenen van bestaande series nu ook automatisch opgenomen als je die serie had ingepland in de mobiele tv+ app ipv. de iTV ontvanger?

Dat is niet mijn ervaring, ​@Wartywolfs .

Maar je zit voor het volgende seizoen toch wel een keer achter de televisie? Dan even annuleren en opnieuw plannen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 3, 2026

Nee, deze manier van opnemen werkt alleen op de TV+ Box, Soundbox, en straks op de oudere tv ontvangers.

Als je serie opnames hebt ingepland via de app is het handig om die dan even te annuleren en opnieuw in te plannen via de ontvanger.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

Wat ik eigenlijk het meeste prettige vind aan  het bericht , is dat er een tijdsspan erbij wordt gegeven, dat mogen jullie wel vaker doen.

Wanneer komt ‘ie

• Pilotgroep: 3 en 8 april 2026
  • Uitrol: 10 en 14 april 2026

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 3, 2026

Ik begrijp je wens, Ivo, maar dat is helaas niet altijd haalbaar. Als we specifieke data weten, én deze ook mogen communiceren, dan zullen we dat doen. In de praktijk geven we dit aan bij updates van de tv boxen (zowel TV+ als deze oudere) en de tv apps.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

@Erik van KPN off-topic maar ik krijg geen e-mail meldingen meer van de Product Updates categorie. Ik heb mezelf al een paar keer af/aangemeld maar sinds een aantal weken niets 🤷🏼‍♂️ Ook niks in de spam box, heb jij nog suggesties?

Laat maar, ik zie net dat het een bug is bij: "Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community" 🫣